کد خبر 1081553
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
پاسخ به چند سوال پرتکرار سهام عدالت / چگونه سهام خود را بفروشیم؟

تفاوت آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم و غیر مستقیم و نحوه فروش این سهام از جمله سوالاتی است که با گذشت بیش از یک ماه از آزاد سازی، هنوز از سوی سهامداران عدالت پرتکرار است.

به گزارش مشرق، بیش از یک ماه از آزاد سازی سهام عدالت می‌گذرد و بالغ بر ۱۷.۵ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند، این در حالی است که مردم همچنان سوالات متعددی را درباره انتخاب این دو روش و نحوه مدیریت سهام خود دارند، با توجه به تمدید مهلت انتخاب آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم، در این گزارش به برخی از پرتکرار ترین سوالات مردم پاسخ داده شده که از نظرتان می‌گذرد.

سوال ۱: آزاد سازی به روش مستقیم چه تفاوتی با آزاد سازی به روش غیر مستقیم دارد؟

درباره تفاوت این دو روش آزاد سازی باید گفت که در روش مستقیم، شخص سهامدار عدالت، مدیریت سبد شرکت‌های سرمایه گذاری را شخصاً بر عهده می‌گیرد و می‌تواند آن‌را به فروش رسانده یا از آن نگهداری کند و یا به عنوان ضامنی برای اخذ وام یا کارت اعتباری از بانک (ساز و کار این قابلیت به زودی اعلام می‌شود) استفاده کند ضمناً در حال حاضر امکان فروش سی درصد از این سهام وجود دارد و سهامداران می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها آن‌را به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی پیرامون جاماندگان سهام عدالت

در آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم، شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که تاکنون به عنوان یک واسطه مدیریتی سهام عدالت را مدیریت کرده و سود آن‌را سالانه به مردم می‌دادند، مدیریت سهام عدالت مشمولین را عهده دار می‌شوند. بنابر گفته مسئولین در عوض خود این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی طی ماه‌های آینده وارد بورس می‌شوند و از سهام این شرکت‌ها به سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند داده می‌شود. ضمناً این شرکت‌ها مبالغی را نیز به جهت تامین مالی پروژه‌های عمرانی استفاده خواهند کرد.

نکته قابل توجه دیگر این است که گرچه زمان ورود این شرکت‌ها به بورس مشخص نیست اما طبق وعده مسئولین به مردمی که آزادسازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند در روز ورود این شرکت‌ها به بورس به اندازه ارزش روز روش مستقیم، سهام شرکت‌های استانی تعلق می‌گیرد و به دلیل اینکه این شرکت‌ها به صورت عرضه اولیه خواهند بود از حاشیه سود بیشتری نسبت به روش مستقیم بهره مند خواهند شد.

بنابراین به طور خلاصه تفاوت این دو روش در سه نکته ذیل است؛

۱. در روش مستقیم هم اکنون امکان فروش سهام وجود دارد اما در روش غیر مستقیم، سهامداران برای فروش سهام خود باید تا زمان ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس صبر کنند.

۲. احتمالاً امکان استفاده از سهام عدالت به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی برای هر دو روش برقرار باشد.

۳. ارزش روز سهام عدالت در روش مستقیم هم‌اکنون در سایت https://www.sahamedalat.ir و یا سایت کارگزاری‌ها قابل مشاهده است اما در روش غیر مستقیم هنوز ارزش آن مشخص نیست اما بنابر گفته مسئولین در زمان ورود این شرکت‌ها به بورس دقیقاً به اندازه ارزش سهام عدالت مستقیمی‌ها، از این شرکت‌ها به مردم سهم داده می‌شود و چون این شرکت‌ها قرار است عرضه اولیه شوند، نهایتاً ارزش سهامی که به سهام دار می‌رسد در روش غیر مستقیم بیشتر از روش مستقیم خواهد بود.

سوال ۲: روش آزاد سازی مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌ام، اما نمی‌دانم باید چگونه آن‌را بفروشم؟

مراحل فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری‌ها به شرح ذیل است:

۱) ثبت نام در سامانه سجام: در گام اول، در صورتی که سهامدار کدبورسی ندارد، باید به سایت https://www.sejam.ir مراجعه کرده و گزینه «ثبت نام در سامانه سجام» را انتخاب کند. پس از پر کردن اطلاعات ظرف چند ساعت یک کد به شماره فرد پیامک می‌شود.

۲) احراز هویت: در گام دوم، پس از آنکه آن کد پیامک شد، فرد سهامدار باید احراز هویت شود در گذشته این کار تنها در دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر بود اما در حال حاضر امکان احراز هویت غیر حضوری نیز فراهم است و سهامدار می‌تواند با استفاده از یکی از نرم افزارهای احراز هویت الکترونیک (مانند نرم افزار سیگنال)، در کمتر از ۵ دقیقه احراز هویت شود.

۳) ثبت نام سهامدار در سامانه سهام عدالت کارگزاری‌ها: پس از احراز هویت و دریافت کدبورسی، سهامدار عدالت، می‌تواند به سامانه سهام عدالت در سایت هرکارگزاری، اقدام به فروش سهام عدالت خود کند.

سوال ۳: روش آزاد سازی مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌ام اما کد بورسی ندارم و فعلاً نیز قصد فروش آن‌را ندارم، آیا مشکلی به وجود خواهد آمد؟

خیر، اگر کد بورسی نیز دریافت نکرده باشید، سهام عدالت شما در هر دو روش مستقیم یا غیر مستقیم محفوظ است و زمانی که این کد را دریافت کردید، می‌توانید آن‌را به فروش برسانید.

سوال ۴: روش آزاد سازی غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌ام، آیا می‌توانم آن‌را بفروشم؟

اگر روش آزاد سازی غیر مستقیم را انتخاب کرده اید تا زمانی که این شرکت‌ها وارد بورس نشده‌اند امکان فروش سهام خود را ندارید و باید تا اطلاع ثانوی صبر کنید.

سوال ۵: سهام عدالت را بفروشیم یا نگه داریم؟

پاسخ به این سوال به نیاز فرد سهامدار به مبلغ سهام عدالت بستگی دارد، اما به طور کلی با توجه به وضعیت خوب بورس و امکان بالا رفتن ارزش آن و اینکه قرار است سهام عدالت، ضامن تسهیلات بانکی شود پیشنهاد می‌شود فعلاً از فروش آن خودداری شود مگر اینکه وضعیت بورس تغییر کند.

سوال ۶: سفارش فروش سهام عدالت را به بانک داده ام، چه زمانی وجه را واریز می‌کند؟ آیا این موضوع که بانک‌ها سهام عدالت را به قیمت ۴۵۰ هزار تومان فروخته‌اند صحت دارد؟ بانک، وجه را واریز کرده است اما کمتر از سی درصد سهام عدالت من است، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

بانک‌ها چند روزی این امکان را داشتند تا از مردم برای فروش سهام عدالتشان وکالت بگیرند اما در این وکالتنامه نوشته نشده بود که بانک چه زمانی و چه سهامی را خواهد فروخت لذا بانک، هر زمان که بتواند سهام عدالت افرادی که به او وکالت داده اند را بفروشد، به اندازه ارزش سهام عدالت در آن روز مبلغ را واریز می‌کند.

بنابراین ممکن است بانک، امروز سهام عدالت را بفروشد اما چند روز آینده به حساب سهامداران واریز کند و در این چند روز ارزش سهام عدالت بیشتر از پیش شده باشد اما بانک مبلغ همان روزی که سهام را فروخته است، واریز می‌کند.

نکته دیگر این است که در حال حاضر ۳۶ شرکت بورسی در سهام عدالت وجود دارد، اگر شخص خود با استفاده از سامانه کارگزاری‌ها سهام عدالت را بفروشد، می‌تواند انتخاب کند که کدام سهام را به فروش برساند اما بانک، هیچ تعهدی ندارد که کدام سهام را خواهد فروخت و به انتخاب خود ۳۰ درصد از سهام عدالت موکل خود را می‌فروشد بنابراین ممکن است این رقم حتی کمتر از سی درصد کل ارزش روز باشد و یا ممکن است رقم بانک‌های مختلف با هم تفاوت کند اما با توجه داشت که اولاً رقم ۴۵۰ هزار تومان کاملاً کذب است دوماً با تحقیق‌های میدانی، مشاهده شده که رقم واریزی، کمی کمتر سی درصد ارزش کل سهام عدالت فرد بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 1
    خیلی خوب بود . من واقعا تا الان در مورد روش غیر مستقیم و عدم امکان فروش تا زمانی ک اعلام میشه هیچ جا ندیده بودم . ممنون از مطلبتون . روشن شد برام .
    • اریا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      3 0
      نگاه کنید نوشته چه قسمتی نیازبه ویرایش داره برا من نوشته بوداطلاعات هویتی.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    8 1
    من چندین بار برای احراز هویت رفتم تو سایت سجام و همه اطلاعات را درست وارد کردم حتی در انتها برام پیام آمد اطلاعات شما با موفقیت ثبت شدم اما چند دقیقه بعدش پیام امد اطلاعات خود را ویرایش کنید منکه نمیتونم وقتی اطلاعات درست هست چه ویرایشی کنم سر کار یه حتما تو این کرونایی باید بریم؟پیشخوان دولت
    • محمد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      4 0
      سلام میگه اطلاعات بانكیت باید ویرایش شه مگه نه؟باید بری بانك نام شعبه و كد شعبه رو بهت بگه كه اشتباهی صورت نگیره
  • شاهین IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    11 2
    عزیزان چرا پول فروش سهام عدالت رو به حسابها واریز نمیکنن شاید بانکها نقدینگیشون کم شده دارن از این چند تومان دارن وام میدن باسواد بالا آقایان به فکر مردم باشید فردا پل صراط هم هست حق وناس نکنین منتظریم
    • محمد IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      1 3
      برای من که 500هزار تومنی بود بعد از 14روز واریز کردن 900هزار تومن به بانک ملی هم فروخته بودم بقران نزدیک 200هزار تومن هم خرج کرده بود
    • بدبخت IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 0
      از ما به تو نصیحت اینکارو نکن...فکر کن اصلاسهام نداری بخدا کاری میکنن روزی هزاربار ارزو مرگ کنی بی دین وایمان ها
  • ابراهیم IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    3 1
    من در انتخاب روش مدیریتی مستقیم و غیر مستقیم سلام عدالت خود هنوز هیچ کاری نکردم . و هیچ انتخابی نکردم. تکلیف این دسته از افراد چیست؟
    • said IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      0 2
      زمان انتخابات روش تمدید شده. میتونی تاوقت تموم نشده وارد سایت سهام عدالت بشی و تکلیف خودت روشن کنی. البته اگه میخوای روش مستقیم روانتخاب بکنی اگه نه که‌ هیچ. همین وسلام
  • رامین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    8 0
    فقط زر میزنه که شماره موبایل مطابقت ندارد . بچه زیر 18 سال مگه موبایل به نام خودش میتونه داشته باشه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    7 1
    یه ذره از چند روز بیشتر شده. من هشتم خرداد بصورت غیرحضوری درخواست دادم به بانک ملی و هنوز خبری از واریز نیست.
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    5 1
    سلام. هر کی میخواد سهام عدالتشو بفروشه بیاد پی وی من. به قیمت خوب میخرم. آدرس پی ویم: جنگلهای کویر، لانه جوجه تیغی بدنساز همه بلدن
    • حاجی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      3 0
      دستت درد نکنه با این ادرس دادنت
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      1 0
      از ای آدرس داد نت معلومه میخوای بگی یه چی بلدم خودت مسخره کردی
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 0
    نمیدانم بانک و کارگزاری چه سهامی را میفروشد برا همینم فعلا سهامم را نفروختم با چند نفر سهامدار قدیمی مشورت کردم گفتند اگر خودت میتوانی سهام متنوع داشته باش اگر نمیدانی کدام بهتر و بدتر است چون ممکن است اشتباها همه سهام خوبت را بفروشی ولی آنها که بعدا ضرر دارد نگهداری ، پس از هر کدام کمی بفروش تا همه را داشته باشی چون سهامهای عدالت همه اش خوب است و آنها نگهداری بالا میرود نمیدانم چکار بهتر است لطفا دوستان راهنمایی کنید
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 0
    از ده خرداد تو بانک صادرات ثبت سفارش کردم کد پیگیریم دادیم هنوز هیچ کاری واس فروش انجام ندادن امروز ۲۰ هست الان که بورس بالاست قیمتها نمیفروشن فردا که ریخت پایین نصف قیمت خودشون برمیدارن این خدا نشناسها مملکت نیست بی در و پیکر
  • بهار IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 1
    اینا سوالات ما نیس،چرا کسی جواب نمیده منی که ۱۳‌روزه سهامم رو بانک ملت فروختم هیچ پولی برام واریز نمیکنن،بخدا اگه وضعمون خوب بود نمیفروختیم،از رو بدبختیه که فروختیم،تو رو خدا رسیدگی کنین
    • علی IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      3 0
      به والله بعد از 14 روز امروز 900هزار تومن برام ریختن از بانک ملی فروختم سهام هم 500هزار تومنی بود اینا دزدن بی شرفها. مردم نفروشید سهام تون رو بخدا ضرر بدی میکنید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    12 6
    برای من را الان واریز کردن ارزش سهام من یک میلیونی بود چرا فقط دومیلیون و صد واریز شده مگه نگفتید ارزش سی درصد چهار میلیون پانصد هست پس الباقی چی میشه خواهش میکنم جواب بدین
    • ارمان IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      3 0
      تو دروغ گویی هیچی هم واست واریز نشده
    • بانو IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      0 0
      کدوم بانک بودی
    • میثم IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      0 0
      سهام منم درست مثل شما نصفشو واریز کردن حالا چه خاکی باید به سرمون بریزیم ما بدبختا رو این پول حساب کرده بودیم چرا اذیتمون میکنن اینا
    • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      1 0
      سلام شما درواقع سهامت مث من و خیلیای دیگه ۵۳۲ تومنیه . اینا سال ۹۴ گفتن باید ۴۰۰ تومن واریز کنید تا سهامتون یه تومن بمونه ولی خب خیلیامون این کارو نکردیم الان فهمیدیم سهاممون رو کردن ۵۳۲ تومن . ولی تحت پوشش بهزیستی ها و کمیته امدادیا بدون واریز اون ۴۰۰ تومن سهامشون همون به تومن موند ولی بقیه مون ... اینه در اصل جریان
    • زهرا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      1 0
      به کدوم بانک فروختید شما؟؟
    • DE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      2 0
      ۳۰درصد سهام را فروختم ب بانک ملی یک میلیون دویست هزار تومان واریز کردند ب نظر شما این دزدی نیست
    • رها IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      خدا الباقیشو بیامرزه لابد تو جیب کدوم مسولی رفته خدا میدونه. من هم یک هفته هست غیر حضوری فروش رو زدم هنوز یه هزاری هم نریختن برام
    • من منم IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      کی براتون واریز کردن
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      عزیز چرا الکی میگی یک میلیون کدوم بانک فروش گذاشتی ؟؟
  • vahid IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام،میشه بگید این بی صاحب پول مارو کی واریز میکنن،من از همون 6خرداد بانک عاملیت دادم که بفروشه،ولی این بانک کشاورزی خودشو گیر آورده،جون مادرتتون بگید چکار کنم من اگه لنگ نبودم به اول و آخرم میخندیدم که بفروشم،الان همه میگن واسه ما واریز شده،فقط این کشاورزی دیگه جوون مارو داره میگیره،امروز 20 خرداد ولی خبری نیست.
  • محسن IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام اقا ۱۵ روز پیش ۳۰ درصد سهام عدالتم را به بانک ملی فروختم هنوز واریز نشده به قران ندارم به پیر به پیغمبر ندارم ۴ ماه اجاره خونه ندادم واریز کنید دیگگگگگ
  • پرویز IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام الان یه هفته است از طریق کارگزاری میخوام سهام خودم رو بفروشم ولی هیچ اقدامی برای فروش از طریق کارگزاری انجام نشده!الان چیکار کنم؟؟
  • زهره IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام خسته نباشید ببخشید بنده سهام داری مستقیم را انتخاب کردم ولی پشیمونم میخوام سهام داری غیر مستقیم باشه ایا امکان پذیر هس
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    من دیشب رفتم توی سایت سهامم را فروختم ۲۰خردادکی پولش به حسابم میادچندروزدیگر
  • سیدمحمد IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 2
    سلام من دوهفته هست بانرم افزار ایوا فروختم 30 درصد سهامم اما هیچی به حسابم نیومده چرا اینجوریه روز اول گفتن دوروزه تایک هفته واریز می‌شود خب قرارباشه هروقت حال کردن بریزن پس چرا وعده الکی میدن وقتی نیاز داریم
  • ابراهیمی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام خسته نباشین فروش از طریق بانک،به کد بورسی و ثبت نام در سامانه سجام لازم هست؟
  • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 0
    سهام‌عدالت‌منم‌یک‌ملیونی‌بودتوسایت‌دارایی‌هفده‌ ملیون‌‌وصد‌نوشته‌چراامروزدو‌وسیصدریختن‌برام؟ سی درصدمیشه‌پنج‌‌میلیون‌بقیش‌چی‌شد
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    خدالعنت کنه بانک صادرات برا من ۳ میلیون ریخته
  • SaeidAhanpanjeh IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    3 0
    باسلام ودرودفراوان خدمت تمام مسئولین : من روش مستیقم راثبت کردم ولی تاهنوزسهام خودم وخانمم رانفروختم ازسامانه خیلی هم حالیم میشه چون مال همسرم شماره قبلی رانمیدونیم مال خودم هم حسابم مسدودشده ..ایاراه حلی برای ماوجودداره یاخیر؟
  • سعید IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    اینا تکرار مکرراته. اگه خبرنگار هستین برین سراغ اصل کاریا و بگین بعد دو هفته چرا ریالی واریز نشده و هیچ خبری هم نیست؟ چرا سی درصد سهام پونصد تومنی که بالای 2.5 میلیون هست، دو میلیون و صد هزار واریز شده؟ چرا اول نصف سهام رو دزدیدن و حالا هم به همون سی درصد هم رحم نمیکنن و نزدیک بیست درصدش رو برمیدارن؟! من کلی مستحق و کارگر فصلی میشناسم که سهام بهشون تعلق نگرفته، همچنین تعدادی کارمند رده بالا و بازنشسته نظامی با درجه بالا میشناسم که وضعشون توپ توپه ولی سهام عدالت دارن! خیلی عدالت
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سهام عدالت ما کو خوردین اب روش
  • Ali IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    دروغ نگید من خودم اوایل آزاد سازی سهام بود تو سایت رسمی کشور خونده بودم که در کمترین زمان در عرض چند روز فروش ۳۰ درصد پولش به حساب مشتریان واریز میشه بعدش گفتن سهام ۵۳۰ تومانی ۹ میلیون ارزش داره و ۳۰ درصدش تقریبا ۳ میلیون میشه و سهام ۱ میلیونی ۳۰ درصدش تقریبا ۶ میلیون میشه این حرفا رو خودتون زدید حتا عکس هم ازشون دارم به همه هم ثابت میکنم و الان من خودم سهامم ۵۰۰ تمنی هست بانک کشاورزی هست الان هم بالای ۲ هفته هست که گذاشتمش برا فروش هیچ خبری ازشون نیست که نیست این بود در کوتاه ترین زمان این بود عرض چند روزتون ؟
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    هدف از ارزش گذاری برای سهام عدالت آنهم در پایان دولت روحانی فقط بدهکار نمودن دولت بعدی می باشد همچنین موظف کردن بانکها برای پرداخت پول برای سهام عدالت از سوی بانکها یعنی ورشکستگی بانکها و شروع راهپیمایی های خیابانی مشرق به مقامات برسانید نکند قالیباف ما در خواب باشد دشمن بدجور بیدار است
  • لیلی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 1
    من سهام عدالت آزادکردم اما الان خیلی پشیمان هستم آیا میشه دوباره به روش غیر مستقیم برگردونم
  • امیدیوسف پوراصل IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 0
    بنده مادربزرگم تحت پوشش بوده سهامش یک میلیونی هست...امروزواسش دو میلیون سیصد ریختن....یعنی دولت واقعان گفته هایه خودشو پس میگیره یابانکها دوزدی میکنن... خانمم ۴۱۲هزار سهامش بوده ۹۰۰هزار ریختن واقعان ادم متاسف میشه بقیه پولشون کجارفته کی جواب خواهد داد....ملت اعتماد داشتن وکالت دادن بانکها نه اینکه به هیچ احدی هم رحم نکنن.....۰..۶۵۲۹۳شماره بنده هست...منتظر پاسخ هستیم..
  • پیمان‌امیرسرداری IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    من‌روش‌مسقیم.را‌انتخاب‌کردم.این‌۳۰‌درصد‌را.مخواهم‌بفروشم.ولی‌نمی‌دانم‌قیمتش‌چقد.سهامم‌یک‌میلیونی‌است.سوالی‌اون‌۷۰‌درصد‌ما‌بقی‌را‌هم‌متوانیم‌بفروشیم‌معلوم‌است‌توضیح‌میدیت
  • اسمعیل نامی شادهی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    با عرض سلام و ادب و احترام: واقعا" از مطالب فوق را مطالعه و خیلی برام روشن شده و خدا قوت به ( کارشناسان بورس دست اندرکاران و مسئولین سهام عدالت: سپاسگزارم:
  • مهدی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام سهام من 350 هزارتومان بود بانک صادرات ۱۷۶۰واریز کرده
  • مجید نعمتی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام. من ۱۲خردادماه در سامانه ایوا بانک ملی به صورت غیر حضوری اقدام به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود کردم‌. اما بعد از گذشت حدود ۹ روز هیچ پولی به حسابم واریز نشده. درصورتیکه هم آزادسازی به روش مستقیم رو انجام دادم و هم کد ده‌ رقمی بورسی رو هم گرفتم و شماره شبا رو هم ثبت کردم. میخواستم ببینم چه زمانی پول رو میدن؟ آیا کار دیگه‌ای باید انجام بدم
    • ...... IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 1
      منم دقیقا همین کارارو کردم میگن باید رفت بانک ولی خبری نیست
  • اکبر فرجی IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    مردم پول نداره زود واریز کنین خخخخخخخخخخ بخدا
  • Max IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    ۷۰ درصد دیگه دارید دیگه نزارید تو بانکها برا فروش خودتون برید تو بورس بفروشید منکه اگه بگن صد میلیون باورم نمیشه و ااتماد به این دولت ندارم وسلام
  • ابراهیمی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    سلام خسته نباشین فروش از طریق بانک،به کد بورسی و ثبت نام در سامانه سجام لازم هست؟
  • مرتضی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    سهام من ۵۳۰تومانیه دربانک ملی.بعداز ۲۰روز برام ۱۲۰۰واریز کردن،درحالی که ۳۰درصدش نزدیکدومیلیونو پانصد میشه.نمیدونم اینا ۳۰درصدرا چجوری حساب میکنن. من میرم از بانک شکایت میکنم. یه پویشی راه بندازیم نذاریم این دزدا بکشن بالا
    • ... IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      1 0
      شما رفتین بانک؟یا با برنامه ثبت کردید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 1
    کاش ویرایش بزارند تا کسانی که اشتباهی انتخاب کرده اند یا پشیمان شده اند سهام عدالت خود را از روش مستقیم به غیر مستقیم تغییر دهند
  • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    بابا این چه مسخره بازی ایه راه انداختن ؟ مگه نگفتن بانکها نهایتا ۵ روزه مبلغ حاصل از فروشو واریز میکنن؟ چی شد پس؟؟؟؟!!! من از هفتم از طریق بانک پارسیان اقدام به فروش کردم ولی هنوز مبلغی واریز نکردن . بانکم که میرم میپرسم کی واریز میشه میگن معلوم نیست بانک کی بخواد بفروشه سهام ها رو ؟ دکون وا کردن خداییش . همه میدونن که نگه داشتن و نفروختن سهام به صرفه تره ولی خب اگه فوری به پولش نیاز نداشتیم که خب نمیفروختیم .
  • Ali IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    با سلام ، بنده سهام عدالت ۱میلیونی داشتم ارزش روز سهام بنده با توجه به سایت سهام عدالت حدود ۱۶ میلیون هست ولی بانک صادرات واس ۳۰درصد سهام من ۳میلیون واریز کرده ، لطفا قوه قضائیه بررسی کنه
  • ben IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    ملت رو مسخره کردن.10 روزه سفارش فروش دادم بانک سپه فعلا مبلغ واریز نشده.با هر روز نگه داشتن پول ما بانک کلی سود میکنه
  • امید IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سهام من یک میلیونی کامل کمیته ام داده.بعد دوازده روز بانک ملی برای من2300000واریز کرد.بجای 4600000دقیقا نصف.هرچی هم زنگ میزنم جوابی نمیدن میگن همینه
  • هایده IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام سودسی درصدسهام رابانک واریزکرده میتوانم بقیه سهام رانگه دارم ونفروشم باسپاس ازپاسختان
  • فلک زده IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    پس چرا سهام من که یک میلیونی بوده بانک کشاورزی برام۶۵۰واریز کرده ،یکی جواب بده
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    پوله ملت بریزید دیگه اه .....خدا نگذره ازتون حتما میخوای بگید از شنبه میریزیم!!!!!!
  • سهام عدالت IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    بانک ملت روز 11خرداد درخواست دادم هنوز هیچی واریز نشده گفته بودن حداقل 5 روز کاری من برای آخر ماه چک دادم اگه واریز نکنن چک برگشت میخوره توروخدا زودتر واریز کنید
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    من و پدرم هر دو سهام عدالت پانصد هزار تومانی داشتیم در یک زمان و از یک بانک (بانک ملی) سی در صد سهم رو فروختیم برای من حدود 2100 و برای پدرم 1200 واریز شده... دستگاههای نظارتی کجا هستند؟؟؟؟؟
  • مریم جمشیدی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    1 1
    سلام من پسرم سهام رو مستقیم زده غیر مستقیم خواستم آ یا میشه عوضش کنم غیر مستقیم
  • Reza IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    اصل این هست سهام عدالت ازاد نشده درصورتی که به نفع بانکها وسرمایه دارها بروید کنار امکان پذیر است وگرنه دریک کلمه باید می گفتند ازاد شد وهیچ مشگلی نیست لهاف ......
  • پروین IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    3 0
    والله شماها که یک میلیون دو ملیون به حسابتون اومده خوشبحالتونه بانک کشاورزی به سهام های پانصد هزاری سیصد هزار داد و به سهامهای یک میلیونی ششصد هزار من داراییم رو زده 17 میلیون ولی بهم ششصد هزار داده در واقع سه درصد و بیست وهفت درصدمو نوش جان کردن
    • محمود RO ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      0 0
      ایاسی درصدسهام عدالت را فروختیم بقیه سهام رو حتما باید بفروشیم یا می تونیم نگه داریم
    • US ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      0 0
      بانک به تدریج به میزانی که بفروشه پول و واریز میکنه بقیه شو میفرستن برات ولی گفتن 900 میلیارد بوده که 650 میلیارد ش رو فروختن باید پول بیشتری به حساب مردم بریزن کسی هم پاسخ گو نیست
    • ابراهیم احمدی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      سهام عدالت یک میلیونی تومانی بوده امروز ۲۶۸۰۰۰تومان واریز کردن. بقیه کی میدن
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      دقیقا بانک کشاورزی همین بلا رو به سر سهام ۱۷ میلیونی من آورده آیا ممکنه بقیه‌اش رو هم واریز کنه و این مبلغ علی‌الحساب بوده باشه؟
  • آنیسا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام سهام من یه تومانی بود بانک ملت دویستو بیست هزارتومان برام واریز کرده همسرم سهامش ۵۰۰ تومان بوده بانک سپه یه تومان براش واریز کرده
  • رضا IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    بانک کشاورزی سی درصدراچطورحساب کرده که سیصدوچهل تومن دست منوگرفت این بودازادسازی یاکلک زدن واقعان چی فرض میکنن مردم را
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      اللحساب بوده بقیش هم میاد به حساب
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    مسئولین محترم شما رو به خدا رسیدگی کنید چرا ۳۰ درصد سهام عدالت رو فقط ۵۰۰ هزار تومن واریز کردن پس بقیه پولش کجا رفت؟ یعنی کلا سهام عدالت این ده سال کمتر از ۲ میلیون تومن میشه؟چرا بانکها با مردم این کار رو میکنن به خدا گناه دارن این مردم.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    سلام مسئولین به داد مردمتون برسید،،آخه بانکها چطور حساب کردن که ۳۰ درصد از فروش سهام عدالت رو ۵۰۰ هزار تومن واریز میکنن؟به خدا قسم اگه نیاز نداشتیم که این همه دوندگی نمی کردیم برای فروش! فقط نفری ۱۵۰ هزار تومن خرج آزاد سازی کردیم،، بانکها مگه دارن به مردم صدقه میدن؟ دولت خواهش میکنم رسیدگی کنید.
  • فرهاد IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام ارزش سهام من نزدیک ۱۷میلیون بود که ۳۰درصد آن را برای فروش ثبت کردم بعداز گذشت دوسه هفته فقط مبلغ۶۰۰هزارتومن برایم واریز شد آیا این پول واریزی کل ۳۰درصد بوده یا ممکک است علی‌الحساب باشه و مابقی‌اش به تدریج واریز شود؟ چون ۶۰۰تومن که ۳۰درصد ۲میلیون هم نمیشه!!
  • یونس IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    من دهم سی درصدسهام رابه بانک ملت جهت فروش دادم امروز۲۳به من ۱۴۰هزارواریزشده چراینقدکم اقای روحانی من نیازشدیدداشتم فروختم پس بقیه اش چی میشه خواهشن یجابریزین خردخردمگه به گداپول میدین اخه این چه وضعشه
  • بیگی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    من سهام عدالت رو فروختم مبلغی هم واریز کردند اما سی درصد من این مبلغ نمیشه بیشتر میشه از کجا بدونم چند درصد فعلی مرا بانک فروخته ؟؟؟؟و آیا مبلغ دریافتی که هست ارزش اون روز هست که درخواست فروش دادم یا الان؟
  • محمد جواد اخلاقی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    علت مقاومت دولت در آزاد سازی سهام عدالت چیست ؟ چرا تا این تاریخ 99/3/26 هنوز هیچ سهامی در عمل آزاد نشده و امکان فروش در کارگزاری ها بصورت عادی وجود ندارد- چرا برخی کارگزاریها با عدم ثبت نام در بخش سهام عدالت با دولت همسو شده اند؟ چه مرجع قانونی جهت برخورد با اینگونه اختلالات عامدانه را دارد؟
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    سلام سوالی که داشتم من روش مستقیم رو انتخاب کردم اون موقع اطلاع کاملی درباره سهام نداشتم هول هولکی سهامم روازادکردم اماالان پشیمانم ایاراهی برای برگشت است اصلاتودست دولت باشه یااگه ازادش کردم تاپنج سال یابیشترنخوام بفروشم مشکلی پیش میادیعنی سهامم رودارم؟لطفاکسی میدونه جواب بده
  • بیتا IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    من ازاد سازی انجام دادم اما پشیمون شدم راهی هست که برگردونم به سرمایه گذاری غیر مستقیم
  • عیس شهبازی IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلا م ازاون روزی که سهام عدالت را دولت آزاد کرد یک هفته بعدش هم خودم وهم خانواده ام به فروش گزاشتیم تا به امروز یک ریالی به حسابمان نریختن16/4/1399با تشکر خواهشنا رسیدگی بکنید
  • یوسف IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام من درخواست دادم که 30 درصدشو بفروشم حالا پشیمون شدم. چطوری کنسلش کنم؟
  • مهشید رسولی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    سلام زمانی ک برای ازاد سازی سهام عدالت مهلت داده بودند متاسفانه باخبر نشدم توروخدا کمکم کنژد میخام سهاممو ازاد و وارد بورس کنم کد بورسی هم دا م چیکارباید کنم توروخداراهنماییم کنید
  • ایوب IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    چه‌موقع‌آزاد‌سازی‌میاید‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهتاب IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    سهام خودر را ازاد کردیم ولی پولی نیومد توحساب
  • حکیمه رحیمی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    در روش غیر مستقیم برای دریافت سود به شیوه گذشته نیاز به ثبت نام در سجام است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس