سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی در مورد مطلب منتشر شده در برخی رسانه ها با عنوان «۱.۸ میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی ها،از سهام عدالت جاماندند» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پیرو مطلب منتشر شده در برخی رسانه‌ها با عنوان «۱.۸ میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی ها،از سهام عدالت جاماندند» سازمان خصوصی سازی مطلبی را به شرح زیر منتشر کرد: همان گونه که قبلا هم  بارها اعلام شده است در زمان ثبت‌نام و شناسایی مشمولان سهام عدالت در دهه ۸۰ به‌دلایل مختلف، برخی از مشمولانی که فرآیند اولیه ثبت‌نام را انجام داده بودند در لیست نهایی سهام عدالت قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید:

آب پاکی وزیراقتصاد بر دست جاماندگان سهام عدالت

در آن زمان سیستم اطلاعاتی استان‌ها به‌صورت «دایال آپ» با سیستم مرکزی ارتباط داشت و همین نقص باعث شد تا اطلاعات بخشی از مشمولان وارد سیستم نهایی نشود. علاوه براین، تأخیر برخی از تعاونی‌ها برای ارسال اطلاعات مشمولان به ستاد مرکزی سهام عدالت نیز باعث شد تا تعدادی از افراد مشمول نهایی نشوند.

و با توجه به اینکه اطلاعات مشمولان سهام عدالت  از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ از سوی شرکت های تعاونی سهام عدالت به صورت متناوب برای سازمان خصوصی سازی ارسال شده و بعضا مراحل ثبت نهایی دنبال نشده است برخی افراد از لیست نهایی جامانده اند. لذا این جمله که قصور تعاونی ها باعث شده افراد ثبت نهایی نشوند قویا تکذیب می شود.

بر این اساس و با توجه به تقاضای انبوه جاماندگان، اقدامات همزمانی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف این بخش از جامعه در حال انجام است. درهمین راستا سازمان خصوصی‌سازی در حال رایزنی برای پوشش دوباره افراد جامانده از سهام عدالت است و در صورتی که دولت یا مجلس در این زمینه و از مجاری قانونی طرحی را به تصویب برسانند، امکان اعطای سهام عدالت به این جاماندگان وجود خواهد داشت و تاکید می شود، سازمان خصوصی‌سازی صرفا مجری طرح توزیع سهام عدالت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جعفر IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    5 1
    سلام میگه ماکه ازثبت نام سهام عدالت جامانده ایم ایرانی نیستیم الان چند بارپرداختی داشتندباتوجه به نیازمالی ما به ما تعلق نگرفته این چه سهام عدالتی است یا بی عدالتی که
  • رضا فولادی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 1
    آخرش متوجه نشدیم میشه یا نه!
  • ولی.شیخلر IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 0
    عدل.عدالت واژه بس سنگینی.است کارهرکس.نیست.ماامیدواریم بخواست خدا. توفیق همگان آرزوی ماست..
  • ناشناس IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 1
    آقیان مسئول بدانند که سهام عدالت حق هر ایرانیه بخصوص قشر ضعیف. پس اگر با توجه به شرایط مالی متقاظی بقیه را هم از این سهم ناعادلانه محروم نکنند بعد اسمش را بزارن عدالت. چون خیلی از مردم نیاز شدید دارن به این سهام خدا را خوش نمیاد اینجوری تقسیم بشه. من نمیدونم وجدان این دولت بهش چی میگه؟
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام به همه کسایی که اینو میخونن واقعا ای که شما خودتون مسئول میدانید شما یه جوری حرف بزنید که همه متوجه بشن نه دکترا حرف میزنید ما بدبخت بیچاره ها بخاطر فقر نتونستیم ادامه بدیم یا آدام های مسن یا بی سوادی که تا یه جای خوندن وقط واسه حساب کتاب کارگریشون تورو خدا یه جوری بگید درحد رهنمایی که ما بدبخت بیچاره ها هم متوجه بشیم آخرش میدن به جامانده ها یانه فقط بگید آره یا نه دیگه این حرفا چیه ۲ساعت مردمو می پیچونید
  • TR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سال 89من و برادرم باهم ثبت نام کردیم وضع من خوبه الحمدالله به من تعلق گرفته برادرم نه چرا؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 0
    یه عده مثل خودم هاج و واجیم که چرا دیگران دارن یه پولیو میگیرن که ماها از اون بی نصیبیم..این دیگه چه نوع عدالتیه...توی این اوضاع اقتصادی این سهام باید شامل همه مردم ایران بشه... این بی عدالتی باعث رنجش خیلی ها خواهد شد...
  • سعید IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    من یک سئوال دارم هرکس میتونه بمن جواب بده نوزادانی که از سال 88 به بعد نمتولد شده اند درلیست سهام عدالت جای ندارند چکار باید کرد تا در لیست جابگیردممنون میشوم اگربمن جواب بدید.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    فرمالیته اجرا شد. شما راست میگین نه تعونی قصور کرده نه دولت فقط پدر پیر من گناهکاره. شماها خوبین
  • سلیمان خضری DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 0
    سهام عدالت باید برایی همه ایرانیان بکسان باشد نه اینه یکی جامانده بسوز
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    بسازیم وبسوزیم عادتمونه
  • الهه IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام هرکه پولدارهاهست برای سهام اسمش هست ما که نداریم میگن بدثبت نام شده چرا آخه یارانه هم به ماندان به خاطرجامدندن ارسال ۹۳ولی شوهرخوارشوهرم خونه ماشین داره یارانه میدن خداکجاست بی عدالتی نشه
  • v.z IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    اقای وزیر اب پاکی رو ریخت رو دست جاماندگان ...
  • علی اصلان حسین پور هستم IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام بالاخره تکلیف ما که همه ی مدارکها دستمان است چه می شود
  • علی اصلان حسین پور IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام بالاخره مدارکها دستمه حتی چک پولای یک میلیونی ولی توسیستم ثبت نشده است حالا تکلیف ما چیه اگر خبری دارید لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
    • سلام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      کسانی که ثبت نام سهام عدالت کردند ولی پی گیر نشدن باید چه بکنند
  • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    تمام حرفهای این اطلاعیه دروغ است زیرا چطور می شود که اعضاء یک خانواده در یک تعاونی و در یک زمان ثبت نام کردند به بعضی از افراد خانواده سهام عدالت دادند و به بعضی ندادند؟
  • عباس معظمی IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام من دوسال است که برای سهم خانواده ام تلاش کردم اما دست خالی برگشتم و یک کارگر دست فروس و میدانی که یک لقمه نون در بیاورم ولی کسانی که از دولت محترم بهره میبرند ما فقط آرزو میکنیم که این امر برای ماهم محقق شود و گوشه ای از زندگیمان را ترمیم کنیم.باتشکر.
  • محمد NL ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام‌.من خودم یک مستاجروبیکارهستم .بنده بخاطریک جرم بیخودی زندان بودم وآنجا فرم پرکردیم پس وضعیت ماکجارفت نکنه اداره زندانها زدن به نام خودشون وسهام مارو خوردن چون مجرم بودیم..خداخودش نگاه میکند..جناب رئیس زندان اون سال درمشهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس