کد خبر 1081371
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
CGT مالیات بر عایدی سرمایه

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با هدف کنترل روند سوداگری در بازار معاملات ملک و خودرو بزودی در مجلس بررسی و تصویب می‌شود.

به گزارش مشرق، علی کریمی فیروزجایی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه با تأمین سازو کار مناسب برای شفاف‌سازی بیشتر معاملات آن راهکار اصولی است.

بیشتر بخوانید:

مالیات سنگین برای سوداگران ملک

وی ضرورت ارائه مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را یادآور شد و افزود: دولت می‌تواند با فراهم آوردن بستر اطمینان بخش در بازار سرمایه رونق تولید و افزایش بازدهی در فعالیت‌های اقتصادی را تضمین کند.

نماینده مردم بابل با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از بازار سرمایه گفت: با حمایت رهبر معظم انقلاب سیاستگذاران این عرصه باید برای تسهیل جریان پیوستن مردم و روان‌سازی مقررات مربوطه و تثبیت فضای امن در بازار سرمایه با هدف حفظ و تقویت توان اقتصاد ملی تلاش کنند.

کریمی فیروزجایی با تأکید بر عزم جدی مجلس یازدهم برای رونق تولید و رشد فعالیت‌های اقتصادی افزود: طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با هدف کنترل روند سوداگری در بازار معاملات ملک و خودرو ونیز طرح یکپارچه سازی دیتاهای دستگاه‌های حمایتی برای تفکیک کد ملی ایرانیان بزودی در مجلس بررسی و تصویب خواهد شد.

 وی ارزش کل بازار  کنونی سرمایه کشور را بالغ بر ۵ هزار هزار میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: با اجازه رهبر معظم انقلاب برای تعیین ابزارهای مالی جدید، فعالیت بازار سرمایه بعنوان سیاست راهبردی اصل ۴۴ قانون اساسی شناخته شد.

 ‏این مسؤول در این ارتباط به آزادسازی سهام عدالت اشاره و تصریح کرد: با فراهم‌سازی امکان خرید و فروش سهام عدالت شمار دارندگان کد معاملاتی در بازار سرمایه کشور از مرز ۶۰ میلیون نفر فراتر رفت.

 وی با انتقاد از اخذ مالیات مضاعف از سهام در بازار سرمایه گفت: اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیان‌بار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

 ‏کریمی فیروزجایی گفت: دولت هم اکنون از محل بورس، فروش سهام و اخذ مالیات درآمد مناسبی دارد و سیاست‌ها نباید به التهاب‌آفرینی در این عرصه منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس