اخبار ویژه روزنامه ها

یک اقتصاددان حامی ‌دولت اذعان کرد: ۸۰ درصد نقدینگی موجود، در دولت روحانی پدید آمده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

  بزک پلیس جنایتکار آمریکا توسط خبرنگار فراری نشریات زنجیره‌ای

فرشته قاضی، خبرنگار اصلاح‌طلب فراری و ساکن آمریکا، در میان آشوب و اعتراض مردم آمریکا نسبت به قتل یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا، و در حالی که این روزها در سراسر جهان سخن از خشونت پلیس آمریکاست و این خشونت، شهرهای بسیاری از آمریکا را در اعتراض فرو برده، به نوشتن از مهربانی‌های پلیس آمریکا پرداخت.

به گزارش روزنامه جوان او در توئیتی، با انتشار عکسی از خود و یک پلیس آمریکایی در رستورانی در آتلانتای آمریکا، نوشت: «ما امشب در Avalon در آلفارتا از آتلانتا و مرکز شهر فاصله داریم، اما حکومت نظامی اینجا هم اعمال شد و این آقای پلیس مهربان درحالی‌که همکارانش همه را راهی خانه می‌کردند همه تلاشش را کرد که تولد من خراب نشود و نیمه‌تمام نماند. بماند به یادگار از تولد در حکومت نظامی!»

این در حالی است که اصل این ناامنی ایجاد شده، به دلیل خشونت نژادپرستانه دولت آمریکاست. توئیت‌های دیگری از فرشته قاضی هم جالب توجه است؛ چنان لطیف از حکومت نظامی در آمریکا می‌نویسد که گویی هیچ محدودیت و مزاحمتی برای کسی نیست. او در توئیت‌هایش تأکید دارد که این اعمال مقررات منع آمد و شد، برای امنیت مردم است: «شهردار آتلانتا از ساعت ۹ شب امشب تا صبح حکومت نظامی اعلام کرد و از مردم خواست به‌خاطر امنیت‌شان در خانه‌های‌شان بمانند و نگذارند بچه‌های‌شان بیرون بروند.» فقط کافی است تصور کنیم هنگام آشوب و اعتراض در ایران، دولت حکومت نظامی اعلام می‌کرد. آیا این خبرنگاران پیاده نظام دولت آمریکا برای تشکیل پرونده‌های حقوق بشری علیه ایران، همین قدر با لطافت از آن حمایت می‌کردند؟

نکته جالب توجه اینکه فردی که فرشته قاضی از مهربانی او نوشته، نیروی پلیس آمریکا نیست و علامت روی بازوی او نشان می‌دهد که صرفاً نگهبان رستوران است.

دولت کنونی بی‌سابقه‌ترین فرصت‌ها را برای فرار از نظارت فراهم کرد

یک اقتصاددان حامی ‌دولت اذعان کرد: ۸۰ درصد نقدینگی موجود، در دولت روحانی پدید آمده است.

روزنامه تعادل از قول فرشاد مومنی نوشت: به مسئولان محترم بانک مرکزی نیز باید گوشزد کرد که نباید تحت عنوان هدفگذاری تورمی، نرخی را تعیین کرد که در درجه اول با استمرار سیاست‌های نادرست کنونی امکان‌پذیر نیست و حتی اگر محقق هم شود، ایران همچنان در زمره ده اقتصاد با بالاترین نرخ تورم در دنیا، باقی خواهد ماند. تا زمانی که بانک مرکزی قادر و مایل به کاهش ضریب فزاینده و مهار زیاده‌خواهی‌های بانک‌های خصوصی نباشد، اقتصاد ایران روی آرامش نخواهد دید.

وی ادامه داد: اگر تحولات رشد نقدینگی در اقتصاد ایران طی سه دهه گذشته را زیر ذره‌بین قرار دهیم، متوجه می‌شویم در کنار عوامل کم‌اهمیت‌تر، ۷ عامل منشأ و نیروی محرکه رشد غیرمتعارف نقدینگی بوده است که آن هفت عامل مهم به‌ترتیب عبارتند از؛ شوک‌های ارزی، ظهور بانک‌های خصوصی، افزایش چشمگیر نرخ سود بانکی، مالی‌سازی اقتصاد، آزادسازی سفته‌بازی در همه عرصه‌های ممکن، استقراض بانک‌ها و دولت از بانک مرکزی و در نهایت کسری مالی دولت.

بحث ما با مسئولان گرامی ‌این است که روند تحولات کسری مالی دولت را واکاوی کنید و در کنار آن روند ریسک‌گریزی بخش خصوصی، افزایش تصدی‌گری دولت و به طور همزمان روند مسئولیت‌گریزی حکومت از امور حاکمیتی را مورد توجه قرار دهید تا متوجه شوید باید روند شوک‌های ارزی، حمایت غیرمتعارف از بانک‌های خصوصی و عوامل دیگر متوقف شود.

آقای رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی باید توجه داشته باشند که تقریباً ۸۰ درصد نقدینگی موجود در کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خلق شده است چراکه بی‌سابقه‌ترین و مشکوک‌ترین فرصت‌سازی‌ها و خودداری از نظارت‌های قانونی بر رفتارهای آنها در این دوره اتفاق افتاده است، وقتی که دولت آقای روحانی مسئولیت را بر عهده گرفتند اندازه نقدینگی حدود پانصد هزار میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال ۱۳۹۸ از مرز ۲ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هم عبور کرد.

در این دوره افسارگسیختگی غیرمتعارف بانک‌های خصوصی بود؛ کنترل‌ها و نظارت بر رفتار آنها کاهش پیدا کرد، سوبسیدها و رانت‌های غیرمتعارف به آنها داده شد و حتی بنده در نهایت شفقت و مهر به آقای رئیس‌جمهور در سال ۱۳۹۳ گفتم که بهتر است رئیس محترم وقت بانک مرکزی را نصیحت کنید چون رفتارهای ایشان بیشتر شباهت به آن دارد که گویی نقش نفوذی بانک‌های خصوصی در درون دولت را دارد و ایشان به‌جای اینکه از موضع یک مقام پولی در جهت اعمال نظارت‌های قانونی شدید بر بانک‌های خصوصی، برنامه‌های خود را متمرکز سازد عملاً فرصت‌های جدیدی برای دامن‌زدن به تب سوداگری در کنار امتیاز فاجعه‌ساز خلق پول از هیچ برای آنها پدید آورد.

از منظر اقتصاد سیاسی بانکداری خصوصی در ایران، با شروع فعالیت آنها به تدریج و به‌صورت فزاینده، خالص بدهی بانک‌ها به مردم و بخش خصوصی افزایش داشته است، آیا آقای رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی توجه دارند که خالص بدهی‌های بانک‌ها به مردم و بخش خصوصی از حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان در شهریور ۹۶ به هزار هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۸ رسیده است؟

۱۰۰ هزار کشته و ۴۰ میلیون بیکار ترامپ از آمریکا فلوجه می‌سازد؟!

اعتراضات مطبوعات آمریکایی به بی‌کفایتی دولت شدت گرفته است.

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی تحلیلی نوشت؛ دولت، هیچ چیزی را مدیریت نمی‌کند و کاخ سفید تحت مدیریت ترامپ، از هرج و مرج دائمی  رنج می‌برد.

نیوزویک می‌افزاید: حملات کلامی دونالد ترامپ، به مراتب شدیدتر از گذشته شده است و دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نیست.

ترامپ نتوانسته است در مواجهه با هر یک از بحران‌های بزرگ در آمریکا واکنشی سازنده نشان دهد. او با چنین عملکردی عملا خود را از ریاست جمهوری آمریکا خلع کرده است. ترامپ حکومت‌داری نمی‌کند. او سرگرم بازی گلف است. او سرگرم تماشای برنامه‌های تلویزیونی است و البته توئیت زدن.

ترامپ در خلال سه ماه گذشته که گرفتار ویروس کرونا بوده و سایه بیماری و مرگ بر آمریکا گسترده شده، بی‌مبالات بوده است.

ترامپ مسئولان بهداشتی آمریکا را از اظهارنظر عمومی درباره این بیماری برحذر داشت و مدیریت ویروس کرونا را به ایالت‌ها محول کرد. هر ایالت مجبور است خود تجهیزات بیمارستانی لازم و لباس‌های محافظتی را برای کارکنان بخش بهداشت خود تامین کند.

دونالد ترامپ در عین حال بدترین بحران اقتصادی تاریخ آمریکا بعد از «رکود بزرگ سال ۱۹۲۹» را تجربه می‌کند. بیش از ۴۱ میلیون نفر بیکار هستند.

در همین حال دیوید فروم در پایگاه خبری آتلانتیک نوشت: پرزیدنت ترامپ، مانند یک غارتگر مدام در حال چپاول کشور است.

ترامپ و دار و دسته‌اش سال‌هاست که به تناسب منافع خود با بحران‌ها و قضایای مختلف برخورد می‌کنند و سعی می‌کنند از آنها در راستای منافع خود بهره ببرند. روز قبل از کشته شدن جرج فلوید توسط پلیس آمریکا، ترامپ و هوادارانش با هیجان، نسبت به بدرفتاری با فلوید توسط نظام قضایی و دادگستری آمریکا ابراز نگرانی می‌کردند. پس از کشته شدن فلوید در مقابل دیدگان افکار عمومی توسط پلیس آمریکا، طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا شروع به آوردن این استدلال کردند که جرج فلوید یک قدیس که نبوده است!

دونالد ترامپ چیزهای زیادی را از آمریکا غارت کرده است. اینطور به نظر می‌رسد که وی حتی وجدان اخلاقی دسته‌جمعی ما را نیز مورد سرقت قرار داده است.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز نوشت: راهکارهای نظامی آمریکا در خارج از این کشور شکست خورده است و نیازی نیست شهرهای آمریکا به مناطق جنگ‌زده در عراق تبدیل شوند.

واکنش ترامپ به بحران کرونا که بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی را کشته، بی‌خاصیت و توأم با تنبلی بوده است. اما اکنون که مسئله مقابله با تظاهرکنندگان مخالف تبعیض نژادی مطرح شده، زمان فراخوانی نیروهای نظامی رسیده است.

آمریکا در بیش از دو دهه به صورت مکرر اشتباه مرتکب شده و برای حل و فصل مشکلات- به ویژه در افغانستان و عراق- بیش از حد به قدرت نظامی متکی بوده است، بدون آنکه به صورت کامل به دیپلماسی اتکا کند. و اکنون رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد همین اشتباه را در داخل کشور مرتکب شود.

ترامپ اعلام کرده «من تمام منابع در دسترس فدرال را- اعم از نظامی و غیرنظامی- بسیج می‌کنم تا شورش و غارت را متوقف کنند.» به این عبارت توجه کنید: «تمام منابع در دسترس فدرال». در این سال دهشتناک، آمریکا ۱۰۰ هزار کشته داده و بیش از ۴۰ میلیون فرصت شغلی به دلیل کرونا از بین رفته است. ترامپ در پاسخ به آن حوادث گسترده طبیعی، واکنشی منفعل و غیرموثر نشان داد. میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، سه برابر آلمان و بیکاری ناشی از آن، چهار برابر این کشور اروپایی است. اما ترامپ در پاسخ به یک هفته اعتراض، در پی اعزام ارتش به مناطق مختلف کشور و سرکوب است.

ما نیازی نداریم که شهرهای آمریکا را به فلوجه عراق تبدیل کنیم. در شرایطی که خودتان زشتی جنگ را دیده‌اید، اصلا نباید برای مقابله با ناآرامی‌های مدنی، از تانک، بالگرد و یا نظامیان کاملا مسلح استفاده کنید. این، تاکتیک خطرناک و آسیب‌زننده به خصوص پیرمردی است که احساس ناامنی می‌کند، کسی که برای فرار از جنگ ویتنام، معافیت دروغین پزشکی گرفت و اکنون باید مردانگی‌اش را ثابت کند.(!)

ایران

نامه روسیه به سازمان ملل در دفاع از ایران

 خبر اول اینکه، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان، بر حق ایران برای برخورداری از فناوری فضایی تأکید کرده است. به گزارش تابناک، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده روسیه ضمن رد ادعاهای امریکا مبنی بر اینکه ایران با پرتاب ماهواره به فضا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده، از حق تهران برای برخورداری از این فناوری دفاع کرده است.

در نامه نماینده روسیه آمده است: «تلاش‌های مستمر ایالات متحده در جهت محروم کردن ایران از حق خود برای برخورداری از منافع فناوری صلح‌آمیز فضایی با توسل به بهانه‌های نادرست، مایه تأسف عمیق و نگرانی‌های جدی است.»

او در این نامه اتهامات امریکا مبنی بر اینکه اقدام ایران در پرتاب «ماهواره نور» نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بوده را «گمراه‌کننده» توصیف کرد. دیپلمات ارشد روسیه نوشت: «ایران هرگز سلاح هسته‌ای نداشته، در حال حاضر چنین سلاح‌هایی در اختیار ندارد و انتظار هم نداریم که در آینده به این سلاح‌ها دست پیدا کند.»

تأیید مهاجرت دو خبرنگار صدا و سیما به شبکه معاند

 خبر دیگر اینکه،  مرتضی غرقی خبرنگار شبکه خبر و مجری برنامه «بدون مرز» در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار تصویری از احمد صمدی، خبرنگار سابق صدا و سیما در شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال، از پدیده مهاجرت مجریان و خبرنگاران صدا و سیما به شبکه‌های فارسی زبان خارجی ابراز تأسف کرد.

او در توئیتر خود نوشت: «دو خبرنگار ایرانی احمد صمدی و نیلوفر پورابراهیم را در تلویزیون اینترنشنال دیدم، فلاح و دو خبرنگار قبلی صدا و سیما هم به لندن مهاجرت کرده‌اند، تأسف خوردم که چرا نیروهایی که از جیب ملت تربیت شده‌اند، اکنون در خدمت دشمنان ملت هستند، چرا؟» پیش از این مزدک میرزایی، از مجریان ورزشی صدا و سیما هم به شبکه اینترنشنال پیوسته است.

فرانسه بار دیگر خواستار آزادی فریبا عادلخواه شد

 دست آخر اینکه، وزیر امور خارجه فرانسه  بار دیگر خواستار آزادی یک زندانی دوتابعیتی ایرانی- فرانسوی شد. به‌ گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: امروز بار دیگر رسماً از طرف فرانسه از ایران آزادی فوری خانم عادلخواه را خواستار می‌شوم. وی در ادامه افزود: شرایط پیش‌ رو تنها می‌تواند تأثیری منفی بر روابط دوجانبه میان ایران و فرانسه بگذارد و تنها منجر به کاهش حائز اهمیت اعتماد میان دو کشور خواهد شد.

سید عباس موسوی ،سخنگوی وزارت خارجه اما با تأکید بر اینکه فریبا عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده از مقامات کشور فرانسه خواست به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند.

خراسان

مدیران مراقب پرداخت فوق العاده مرزی باشند

یک مقام مسئول در پاسخ روزهای گذشته خود به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی که درباره نحوه پرداخت مزایای مربوط به حضور در مناطق مرزی استعلام کرده بودند، تاکید کرده است ملاک همه دستگاه ها برای برقراری فوق العاده نقاط مرزی، باید بخشنامه آبان ماه سال ۱۳۹۸ وزارت کشور و مصادیق تعیین شده در آن باشد و سایر بخشنامه های دستگاه ها و نهادهای استانی نباید ملاک عمل و مجوز پرداخت مبلغی ذیل عنوان فوق العاده مذکور باشد.

مجوز نقره داغ علاقه مندان به اتباع غیرمجاز صادر شد

با توجه به تاکیدات مسئولان ارشد اجرایی و مجوزهای قانونی برای برخورد با کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز می کنند، یک نهاد دولتی در نامه روزهای اخیر خود به تعدادی از سازمان های دولتی و تشکل های صنفی، با تاکید بر ضرورت انجام بازرسی های دوره ای و رسیدگی به گزارش ها، متذکر شده در سال ۱۳۹۹، جریمه هر روز استفاده از این مستخدمان غیرمجاز، ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود و در صورت تکرار، جریمه دو برابر می شود. 

آرمان

دستگیری امام جمعه قلابی

کلاهبردار اینترنتی که خود را به دروغ امام جمعه بندرماهشهر معرفی کرده بود و به بهانه ثبت‌نام عتبات و... از مردم کلاهبرداری می‌کرده، دستگیر شده است. فرمانده انتظامی شهرستان بندرماهشهر در ادامه اظهارداشت: ماموران پلیس فتای این شهرستان، با اقدامات فنی، شخصی به هویت م-ع که در فضای مجازی خود را به‌عنوان امام جمعه بندرماهشهر معرفی می‌کرده بازداشت کرده‌اند. سرهنگ رضا پاپی در این باره افزود: این فرد اقدام به چندین مورد کلاهبرداری اینترنتی از قبیل (ثبت نام عتبات، اعزام به مسابقات قرآنی، درمان از طریق طب اسلامی) کرده، که پس از شناسایی و از اخذ مجوز قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر شده است.

کشف بیش از ۲۰۰۰ ماینر

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان در مورد کشف بیش از دو هزار ماینر گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، دو هزارو ۶۰۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در ۲۵ مرحله در استان اصفهان کشف شده است. امیر رمضانی در ادامه اظهار داشت: در طول چند روز گذشته، شرکت توزیع برق استان اصفهان شاهد رکورد مصرف بالاتر از ۱۸۰۰ مگاوات بوده که در طول دوران گذشته و حتی گرم‌ترین روزهای تابستان سال‌های قبل هم بی‌سابقه بوده است. گفتنی است بخشی از این افزایش مصرف برق ناشی از مصرف غی‌مجاز برای تولید پول‌های مجازی یا همان رمز ارزها است.

خنده‌های کاپیتان جنجالی

وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال این روزها بسیار خبرساز شده و درگیری رسانه‌ای او با اسماعیل خلیل‌زاده حواشی زیادی را به راه‌انداخته است. وریا که بابت طلب خود به دلیل سال‌های قبل از خلیل‌زاده دلخور است در مصاحبه‌های خود علیه او حرف زده و پاسخ رئیس هیات مدیره استقلال مواجه شده است. با وجود این درگیری اما خنده‌های کاپیتان استقلال در تمرین این تیم نشان می‌دهد او از نظر روحی در وضعیت خوبی است.

محرومیت چهار ساله ۲ دختر ایرانی

مائده نظری و فاطمه هداوند، دو بانوی ملی‌پوش دوچرخه‌سواری کشورمان هستند که فروردین سال ۱۳۹۷ تست دوپینگ آنها به دلیل استفاده از ماده ممنوعه استروئید آنابولیک مثبت شده و بر همین اساس نیز فعالیت‌های آنها به حالت تعلیق درآمده است. این در حالی است که پس از گذشت بیش از ۲ سال از آن زمان، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری محکم محرومیت چهار ساله هداوند و نظری را به آنها تحویل داده است تا این محرومیت شکل رسمی به خود بگیرد. محرومیت نظری ۲۱ ساله و هداوند ۲۲ ساله از همان سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته می‌شود و به این ترتیب آنها می‌توانند از سال ۲۰۲۲ در مسابقات مختلف شرکت کنند.

تولد بره‌ای با ۸ دست و پا

در پدیده‌ای نادر، بزغاله‌ای با هشت دست و پا در روستای «پادروند» شهرستان «رومشکان» لرستان به دنیا آمده است. به گفته کارشناسان علت این پدیده جهش‌های ژنتیکی و استفاده از برخی داروها و مواد شیمیایی در زمان آبستنی دام است که گاهی در برخی از حیوانات اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است معمولاً این حیوانات عمر طبیعی ندارند و برخی بلافاصله (مورد مذکور) و برخی موارد دیگر نیز پس از چند روز، چند هفته یا ماه می‌میرند.

تخریب بناهای غیرمجاز بهشهر

فرمانده انتظامی استان مازندران از تخریب بناهای غیرمجاز به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در ۱۲ هزار متر از زمین‌های زراعی شهرستان بهشهر خبر داده است. سردارمرتضی میرزایی در این باره گفت: در پی احداث بناهای غیرمجاز توسط افرادی سودجو در یکی از مناطق زراعی و کشاورزی شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفته است. سردارمرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، بناهای ایجاد شده در این زمین‌ها مجموعا به متراژ ۳۶۵ که در ۱۲ هزار و ۷۲۶ متر از زمین‌های زراعی و کشاورزی آن شهرستان احداث شده بودند، تخریب شده است.

جزئیات فرار ۳ زندانی در هرمزگان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در مورد جزئیات فرار ۳ زندانی در هرمزگان گفت: به دنبال اقدام ربایندگان و فرار ۳ نفر از مجرمان زندان میناب در تاریخ ۱۰ خرداد بلافاصله جلسه شورای تامین شهرستان میناب برگزار شده و بررسی‌های اولیه انجام گرفته است. احمد پویافر در ادامه سخنانش اظهار کرد: همچنین کمیسیون امنیت استان و همین‌طور جلسه فوق‌العاده شورای تامین استان در بالاترین سطح مسئولان امنیتی و انتظامی به ریاست استاندار محترم هرمزگان تشکیل شده است.

لاستیک هواپیمای تهران-شیراز ترکید

مسئول روابط عمومی فرودگاه شهیدآیت‌ا... دستغیب شیراز درباره ترکیدن لاستیک هواپیمای تهران-شیراز گفت: لاستیک جلوی هواپیمای پرواز تهران به شیراز پس از نشستن روی باند فرودگاه ترکید اما مسافران به سلامت از هواپیما خارج شده‌اند. احسان استوار در ادامه افزود: ترکیدن لاستیک سمت راست این هواپیما در آسمان آنگونه که در شبکه‌های مجازی مطرح شده است، درست نیست. هواپیما پس از نشستن روی باند لاستیک‌هایش ترکیده است. وی در این باره اضافه کرد: خوشبختاته به کسی آسیب نرسیده است.

بنا بر محاکمه عده‌ای از فرماندهان

سعید حجاریان در یادداشتی در مورد محاکمه عده‌ای از فرماندهان نوشت: در جنگ ایران و عراق، در همان روزهای نخست ضعف‌های بعضی از فرماندهان جنگ مشهود بود اما علاج را به بعد موکول کردیم تا حدی که در خاتمه جنگ گفته شد، بنا بود عده‌ای از فرماندهان سپاه محاکمه و مجازات شوند. علاوه بر این شاهد هستیم در سالیان اخیر، شماری از این افراد عهده‌دار بازخوانی تاریخ‌ جنگ شده‌اند و به‌راحتی از خطاهای استراتژیک و تعداد شهدا سخن می‌گویند بی‌آنکه فرد یا نهادی از اهمال‌کاری آنها پرسش کند.

بازداشت رئیس شورای شهر تبریز

رئیس شورای شهر تبریز و برخی مدیران شهرداری در ادامه بررسی پرونده فساد مالی دوره چهارم شورا و شهرداری تبریز بازداشت شده‌اند. بر این اساس طبق شنیده‌ها شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در ادامه بررسی پرونده فساد مالی شورا و شهرداری دوره چهارم تبریز دستگیر شده است. گفتنی است برخی از مدیران میانی شهرداری تبریز شامل چند شهردار منطقه و مدیران میانی شهرداری نیز که در این پرونده نقش دارند، دستگیر شده‌اند. این در حالی است که این پرونده توسط سازمان اطلاعات سپاه عاشورا در حال بررسی است و مربوط به دوران شهرداری صادق نجفی در تبریز است.

سانحه برای شناور ایرانی

منابع رسانه‌ای عراق درباره سانحه برای شناور ایرانی گزارش داده‌اند، یک شناور تجاری ایرانی پنجشنبه شب در آب‌های سرزمینی عراق و در ورودی کانال خور عبدا... در بصره غرق شده است. یک منبع آگاه که خواست نامش بیان نشود در این باره به خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفته است که این شناور تجاری در حالی در آب‌های سرزمینی‌ عراق غرق شده است که منتظر ورود به بندر ام‌القصر عراق بوده است. وی افزود: از هشت سرنشین شناور حادثه‌دیده ۵ تن از آب بیرون کشیده شده‌اند و برخی خبرها حاکی است که ۲ نفر از سرنشینان نیز جان خود را از دست داده‌اند. این کشتی حامل ۸۵۰ تن سرامیک بوده و قرار بوده است وارد ام‌القصر شود و دلیل غرق شدن آن مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    3 3
    به هر حال تبریز "شهر اولین ها" است و باید در همه چیز اولین باشند
  • عبدالله IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    8 0
    خداوند متعال انشاء الله مسئولین فاسد را به عذاب قهر خود گرفتار کند که هم باعث رسوائی خود ، هم باعث ضربه زدن به حیثیت مردم شهرشان و هم باعث ضربه خوردن به حیثیت کشور و از همه مهمتر باعث ضربه خوردن دین اسلام و وهن دین اسلام می شوند.
  • کاوشگر فضایی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    3 0
    یکی دهن تاجزاده پفیوز را ببنده . اول اینکه نظامیان در سیاست دخالتی ندارند . دوم این هم به شما و دارودسته لمپنتون اجازه نمی دهیم کثافت کاری های 78-88-96-98 رو تکرار کنید ...
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    یکی دهن تاجزاده پوفویوز ببنده @با گچ یاسیمان کدامش بهتره ((((از جوک که بگذریم گل گفتی )))
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    3 0
    شوراهای شهر و روستا تبدیل به مراکز فساد و لابی گری شده است و این شوراها باید منحل شوند
  • ع د IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    چرا شورا از اول تعیین شورا تا آخر عمرش میتواند کاندید شود وشورای کند و هیچ حدومرزی ندارد ودر روستاهای کوچک دهیاراز خانواده خودش انتخاب کند که هر کار فسادی انجام دهد براش راحت باشد مخصوصا در روستاهای کوچک
  • الخلج IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    ال قای دبی ی وقتی آمد یک آزمایشگاه کوچک داشت حالا بیا ببین وقتی وارد شورا شد الان صاحب مجهزترین بیمارستان خصوصی وبین الملی در تبریز است اینهم از شاهکارهای دوران ریاست آقای لاریجانی است که به ارص گذاشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس