کد خبر 1079804
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
نیروی نظامی عراق حشدالشعبی

نیروهای الحشد الشعبی عراق و واکنش سریع امروز، طی عملیات »ابطال العراق» ده روستا در جنوب شرق صلاح‌الدین را پاکسازی کردند.

به گزارش مشرق، در سومین روز از مرحله دوم عملیات «ابطال العراق نصر السیاده»، نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، به عملیات‌های خود علیه بقایای داعش و مخفی‌گاه‌های آنها در سه استان ادامه دادند.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات جدید درباره حشد الشعبی

بر اساس بیانیه الحشد الشعبی عراق، امروز نیز نیروهای مشترک از الحشد، ارتش، پلیس فدرال، واکنش سریع و نیروی هوایی  به عملیات‌های خود علیه داعش ادامه دادند. در عملیات‌ امروز در استان صلاح‌الدین، نیروهای مشترک موفق شدند ده روستا را در شرق این استان پاکسازی کنند.

ببینید:

عکس/ بازدید الکاظمی از مقر حشد الشعبی

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، نیروهای تیپ ده الحشد الشعبی و واکنش سریع در منطقه واقع در جنوب شرق استان صلاح‌الدین، موفق به پاکسازی ده روستا از جمله  سالی گو، ارجان، تل حنس، ستوکان و جویدان شدند.

امروز تیپ یکم الحشد الشعبی مستقر در استان دیالی در شرق عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که توانسته بیش از ۵۰ کیلومتر را در این استان پاکسازی کند. در بیانیه الحشد الشعبی آمده است که این عملیات در منطقه کوههای «قره تبه» صورت گرفته و طی آن چندین مقر و مخفیگاه تروریست‌های داعش کشف و منهدم شد.

«طالب الموسوی» فرمانده الحشدالشعبی در استان دیالی نیز از اجرای عملیات دیگری در این استان در رشته کوههای «حمرین» در قالب عملیات «ابطال العراق» خبر داد و گفت که نیروهای این نهاد نظامی اقدام به گشت‌زنی و پاکسازی این منطقه کردند.

عملیات گسترده «ابطال العراق» از روز سه شنبه (۱۳ خرداد) با سفر «مصطفی الکاظمی» به کرکوک با هدف پاکسازی این استان بعلاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس