عراق|نام «حشد الشعبی» چگونه متولد شد؟/ تقدیر ویژه الفیاض از شهید سلیمانی

عراق نتایج مرحله سوم عملیات ابطال العراق را اعلام کرد که از دوشنبه تا به امروز با حضور حشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق باهدف تأمین امنیت مناطق میان شرق صلاح‌الدین غرب دیالی و جنوب غرب کرکوک، انجام شد.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای نتایج مرحله سوم عملیات «ابطال العراق» را برای پاکسازی مناطق میان شرق استان صلاح‌الدین، غرب دیالی و جنوب غرب کرکوک  از بقایای داعش اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات بزرگ در مثلث مرموز «صلاح الدین - دیاله - کرکوک» / آیا بغداد می‌تواند توطئه کاخ سفید را خنثی کند؟ + نقشه میدانی و عکس

بر اساس گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، «عبدالله الشمری» جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات ابطال العراق صبح روز دوشنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ و با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و نظارت ستاد مشترک عملیات و حضور  همه نیروهای مشترک برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح الدین و حد فاصل ستاد عملیات‌های دیالی، سامراء و کرکوک آغاز شد».

در این بیانیه آمده است: «سازمان الحشد الشعبی از طریق واحدهایی از نیروهای خود در استان‌های دیالی، صلاح الدین، سامراء و کرکوک در این عملیات حضور داشت. این عملیات نظامی - امنیتی بزرگ، متکی به اطلاعات محرمانه دقیق از همه آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی و مورد پشتیبانی هوایی فرماندهی نیروی هوایی و نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین المللی بود و در آن مساحت جغرافیایی گسترده‌ای به وسعت چهار هزار و  هشتصد و پنجاه و سه کیلومتر هدف مناطق عملیاتی بود».

الشمری گفت: «نتایج این عملیات شامل یافتن ۲۹ مخفیگاه داعش و دو انبار تجهیزات آنها بود، همچنین ۷۶ عدد بمب دستی کشف و منهدم شد، چهار چتر نجات و یازده موشک نیز توقیف شد».

در این عملیات همچنین ۱۱ کانال زیرزمینی، شش تفنگ و سه خودروی داعش هم منهدم شد. شش کارگاه ساخت بمب هم شناسایی شد و هشتاد و نه و روستا در همه محورهای عملیاتی پاکسازی شدند.

الشمری با اشاره به جانفشانی نیروهای شرکت کننده در این عملیات از شهادت دو نیروی الحشد الشعبی و مجروح شدن ده نیروی دیگر از میان ارتش و الحشد الشعبی خبر داد و گفت آنها در انفجار بمب دستی در مسیر حرکت خودروهای نظامی شهید یا زخمی شدند.

این فرمانده عراقی گفت که نیروهای مسلح عراق عهد بسته‌اند که دست مخلان امنیت در عراق را قطع می‌کنند و تا سرکوب کامل همه تروریست‌ها و توانایی آنها آرام نخواهند نشست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس