کد خبر 1078388
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
امیر نصیرزاده

امیر نصیرزاده از ارتقای مهمات هوشمند نیروی هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح موزه هوانوردی و دفاع مقدس هوایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجهیزات نیروی هوایی ارتش تجهیزات پیچیده و پیشرفته‌ای است و فرآیندی طولانی در طراحی، ساخت، تولید، بهینه‌سازی و ارتقاء دارد.

بیشتر بخوانید:

جنگنده کوثر در ریل تولید انبوه

وی افزود: البته ما با همکاری وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای فناوری‌های قدرت هوایی و هم در زمینه ساخت تجهیزات، تلاش‌هایی در حال انجام است.

امیر نصیرزاده ادامه داد: جنگنده‌های کوثر و یاسین در یکی دو سال اخیر ساخته شدند و فرآیند ساخت تجهیزات پیچیده و پیشرفته در نیروی هوایی ارتش همچنان ادامه دارد.

فرمانده نهاجا اضافه کرد: علاوه بر این، در بخش ارتقای مهمات هوشمند نیز تلاش‌های بسیار خوبی در حال انجام است؛ چون این نیرو یک نیروی کاملاً قدرتمند و پاسخگو به تهدیدات است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهام حسامی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 4
    نحوه هدایت در موشکها و بمبهای خانواده سدید: همانطور که گفته شد، نحوه هدایت در موشکها و بمبهای سدید که تاکنون عملیاتی شده‌اند عمدتا از نوع هدایت اپتیکی (تلويزيونی-حرارتی) میباشند. بسته به سیکرهای مختلف استفاده شده در این تسلیحات متدهای مختلفی از هدایت مورد انتظار هست. در حالت پایه، اگر پرنده دارای سیستم الکترواپتیک باشد که قاعدتا نسبت به سیستم الکترواپتیک بمب سا موشک توان بیشتری دارد، ابتدا هدفیابی اولیه توسط سیستم الکترواپتیک پهپاد هدفیابی میشود، سپس با رسیدن پرنده به فاصله‌ای از هدف که در برد بمب یا موشک هست، هدفیابی نهایی توسط سیستم الکترواپتیک نصب شده بر دماغه بمب یا موشک انجام و پس از قفل روی هدف، سلاح شلیک یا رهاسازی شده و ادامه مسیر بصورت شلیک کن فراموش کن طی میشود. به این متد هدایت “قفل قبل از شلیک” یا (lock-on Before Launch) گفته میشود که به اختصار “LOBL” گفته میشود. در کنار این متد هدایتی، استفاده از متد قبل بعد از شلیک یا (lock on After Launch) یا همان LOAL نیز متصور هست. این حالت زمانی کاربرد دارد که برد بمب یا موشک از برد سیکر نصب شده بیشتر باشد یا زمانی که می‌خواهیم به اهداف پنهان شده پشت موانع حمله کنیم. در این حالت ابتدا بمب یا موشک شلیک یا رهاسازی میشود، پس از شلیک یا رهاسازی ارتباط با پرنده برقرار هست، و پس از رسیدن بمب یا موشک به موقعیتی که هدف در دید سیکر آن قرار گرفته، عمل قفل انجام و ادامه مسیر بصورت شلیک کن فراموش کن طی می‌شود.مب هدایت JDAM که در فارسی جی دم خوانده می شود کیتی است که بر روی بمب های سقوط ازاد نصب شده و انها را تبدیل به سلاح هدایت شونده میکند. روش کار اینچنین است که مختصات هدف از قبل به بمب داده می شود و بمب در لحظه جدا شدن از هواپیما با در نظر گرفتن مختصات فعلی هواپیما و مختصات هدف، به سوی هدف پیش می رود . از انجایی که سامانه اینرسی دارای خطا است ، سامانه جی پی اس خطای این سامانه را طی پرواز بمب به طرف هدف جبران میکند
    • سینا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      4 2
      افرین رهام تنها کسی هستی که فقط جنبه کاربردی و طرز کار را مینویسی .کاش همه مثل تو بودند. نظرات جالبه برام
  • علی خدایی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    7 0
    باید ایران ما با سرعت موتور های تور بو فن تور بو پراپ و دیگر موتور ها را بسازیم موتور های جنگنده ای خیلی مهم است و ما البته در بخش ساخت موتور خیلی کار های شایسته ای کرده ایم موتور اوج و بیشتر از اینها را هم میتوانیم انجام بدهیم ما تمامی موتور های انواع پهپاد هایمان را با قدرت میسازیم فقط در بخش واقعیتش در موتور های جنگنده ای یه زره شاید کوتاهی کرده ایم که ان شالله جبران میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس