کد خبر 1077125
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
خوابیدن نمایه

همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی تاثیر قابل توجهی بروی کاهش وزن دارد.

به گزارش مشرق، آخرین باری که یک نفر به شما گفت که به تختخواب بروید کی بوده است؟ آیا آن زمان هشت سالتان بود یا ده سالتان؟ مهم نیست که چه زمانی این حرف به شما گفته می‌شده است، این احتمالاً بهترین توصیه در مورد خواب شما بوده است.

بسیاری از بیماران به ما در این مورد می‌گویند که چطور تصمیم دارند تا ساعت ۱۰ به رختخواب بروند، اما قبل از آنکه متوجه شوند به ساعت نگاه می‌کنند و می‌بینند که ساعت ۱۱:۳۰ شب است و با اینحال برای یک ساعت دیگر هم بیدار می‌مانند!

در مورد این موضوع فکر کنید. زمان خواب شما یکی از آن مسائل کوچکی است که می‌توانید در مورد خواب خود کنترل کنید. اما معمولاً زمان بیداری شما با توجه به عوامل اجتماعی مشخص می‌شود.

لازم است که برای رفتن به سر کار یا مدرسه آماده شوید یا حتی به کودکان خود برای آماده‌شدن کمک کنید – خودتان بهتر با این مسائل آشنا هستید. بنابراین زمان بیدار شدن ما تقریباً ثابت است. با اینحال، زمانی که به رختخواب می‌رویم می‌تواند متفاوت باشد و در حقیقت تحت کنترل ما است.

محدود کردن زمانی که در خواب هستید می‌توانید باعث شود از کم‌خوابی جدی رنج ببرید و همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی تاثیر قابل توجهی بروی کاهش وزن دارد:

    عدم تعادل در هورمون‌ها می‌تواند پیش بیاید که باعث می‌شود اشتهای شما افزایش یابد و احساس گرسنگی بیشتری کنید.


    شما آخرین مرحله خواب در یک خواب کامل را از دست می‌دهید که یعنی مرحله REM خواب که بیشترین میزان کالری را می‌سوزاند تجربه نخواهید کرد.


    کمبود خواب می‌تواند باعث میل شما به چربی‌زیاد و خوراکی‌ها پر از کربوهیدرات شود.

پس چگونه می‌توانیم بفهمیم که بهترین زمان خواب کی است؟ و اگر بخواهیم که سوخت و ساز بدن ما به درستی کار کند به چه مقدار خواب نیاز داریم؟
 
راه‌حلی برای پیدا کردن بهترین زمان خواب:

    مشخص کنید که ساعت بیدار شدن شما به طور معمول کی است.


    اکنون هفت و نیم ساعت از این زمان کم کنید. هر چرخۀ خواب ما معمولاً ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و یک فرد معمولی هر شب پنج تا از این چرخه‌ها را تجربه می‌کند.


    ساعت یا گوشی خود را کوک کنید تا زمان رفتن به تختخواب را به شما اطلاع دهد (اما فراموش نکنید که آن را برای زنگ صبح دوباره کوک کنید.)


    اگر که بعد از سه روز که در موقع مشخص شده به رختخواب رفتید، صبح توانستید طی آن ده دقیقۀ قبل از شروع زنگ ساعت خود از خواب بیدار شوید، پس بهترین زمان خواب خود را پیدا کردید.


    اگر که اینطور نشد و هنوز نیاز به زنگ ساعت داشتید، پس باید زمان خواب خود را هر سه روز ۱۵ دقیقه عقب‌تر ببرید تا زمانی که دقیقاً قبل از زنگ ساعت خود از خواب بیدار شوید. وقتی که قبل از زنگ ساعت خود بیدار شدید، بهترین زمان خواب خود را پیدا کرده‌اید.

برای مثال: اگر که قرار است هر صبح سر ساعت شش و نیم صبح بیدار شوید، زمان ساعت خود را روی ۱۱ شب کوک کنید تا به شما یادآور شود که ظرف ۱۵ دقیقه به رختخواب بروید. (بعضی از افراد زنگ ساعت خود را برای ۸ ساعت قبل از بیداری کوک کنید – یعنی ۱۰:۳۰ – تا وقت کافی داشته باشید تا برای خوابیدن آماده شوید.)

وقتی که در زمان درستی به رختخواب بروید، می‌توانید از کمبود خواب خود جلوگیری کنید، هورمون‌های شما تعادل خواهند داشت و سوخت و ساز بدن شما به درستی انجام خواهد شد. و البته به این هم فکر کنید که چقدر خوب است بدون یک زنگ ساعت از خواب خود بیدار شوید. به این ترتیب وقت خواهید داشت به تمام رویاهای خود برسید. پس فرصت را از دست ندهید و از همین امشب شروع کنید.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ن IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    4 0
    سلام یک سوال ای همیشه برای من هست که چرا لینک های ارسال فقط توییتر تلگرام و فیسبوک است مگر مشرق جان اینها فیلتر نیستند چرا حداقل واتساپ‌، بله و سروش را نمی گذارید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس