کد خبر 1072674
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
نتانیاهو پمپئو

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد که حمایت آمریکا، از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، چراغ سبزی به این رژیم است تا به نقض حقوق بشر بین‌الملل ادامه دهد.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین‌الملل امروز (پنجشنبه) گفت حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی باعث تداوم سیاست‌های این رژیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عادی سازی روابط به مثابه خنجری به ملت فلسطین است

درخواست گروه‌های فلسطینی برای تشدید مقاومت علیه «الحاق»

این سازمان در صفحه توئیتر خود و در واکنش به سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: «حمایت بی‌دریغ آمریکا از طرح اسرائیل برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری، صراحتا نشان می‌دهد که چگونه آمریکا و اسرائیل خود را فراتر از قانون می‌دانند».

در بیانیه این سازمان، تأکید شده که این حمایت آمریکا، «چراغ سبزی به اسرائیل است تا به نقض حقوق بشر بین‌الملل ادامه دهد».

این سازمان از جامعه بین‌الملل خواست که طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق غیر قانونی کرانه باختری را نپذیرد این طرح را ناقض حقوق بین‌الملل عنوان کرد.

عفو بین‌الملل از جامعه بین‌الملل خواست که بر غیر قانونی بودن شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، تأکید داشته باشد.

سازمان مذکور در پایان تأکید کرد، به موجب قانون بین‌المللی حقوق بشر، چنین طرحهایی، تعهدات قانون رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر را تغییر نداده و مردم فلسطین را از حمایتی محروم نخواهد کرد که به موجب این چارچوبهای قانونی از آن برخوردار است.


توئیت عفو بین‌الملل

پامپئو روز چهارشنبه وارد اراضی اشغالی شد و حمایت آمریکا از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهای زیادی از کرانه باختری را اعلام کرد.

وی گفت که دولت رژیم صهیونیستی «تصمیم مربوط به الحاق را اتخاذ خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آیا این الحاق صورت گیرد، چگونه و چه زمانی انجام شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس