مایک پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا با تکرار مواضع ضد ایرانی خود گفت که راهبرد آمریکا در برابر ایران تنها به تحریم‌های اقتصادی منحصر نمی‌شود.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که قرار است فردا چهارشنبه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کند، در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «اسرائیل هیوم» برنامه سفر یک روزه خود را صحبت با مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص معامله قرن، مقابله با کرونا و آنچه «تهدیدات هسته‌ای ایران» خواند، عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود که قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی-سفید» و شریک نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید:

مسکو: جدالی سخت بر سر تحریم‌های تسلیحاتی ایران پیش رو است

برایان هوک: برجام به زودی محو خواهد شد!

وی درخصوص تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی بیشتر در کرانه باختری به مناطق اشغالی گفت که در این زمینه گفت‌وگوهایی با نتانیاهو و گانتس خواهد شد اما همان‌گونه که در گذشته گفته‌ام این تصمیمی است که در نهایت اسرائیل باید بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا درخصوص مخالفت کشورهای عربی و اروپایی با طرح الحاق اراضی بیشتر در کرانه باختری با تکرار اینکه تصمیم نهایی با رژیم اسرائیل خواهد بود، گفت ما با کشورهایی که اعلام نگرانی کرده‌اند صحبت کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم این نگرانی‌ها را بررسی کرده و در صورت امکان آنها را لحاظ کنیم.

وی گفت: همانطور که در گذشته بارها اعلام کرده‌ایم طرح معامله قرن در راستای حرکت به سوی صلح است و بر خلاف طرح‌های دیگر منطبق بر واقعیت است و با تامین خواسته‌های فلسطینیان و اسرائیلی‌ها قابلیت اجرایی شدن دارد.

پامپئو  مدعی شد که طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» یک نقشه راه واقعی است که خواسته‌های فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را تامین می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص ایران نیز مدعی شد که می‌توانیم به وضوح شاهد نزدیک شدن این کشور به بمب اتم باشیم به گونه‌ای که ایران تا ماه اکتبر (مهر ۹۹) امکان بازسازی توانمندی‌های قبلی خود را تا حدی خواهد داشت که با سهولت بیشتر می‌تواند به تروریسم در جهان و تهدید کشورها بپردازد و با ایجاد این فضا، ایرانی‌ها اجرای برنامه‌های خطرناک خود را که در نهایت به سلاح هسته‌ای ختم می‌شود، ادامه خواهند داد.

پامپئو افزود که ترامپ بارها گفته است راهبرد آمریکا در برابر ایران تنها به تحریم‌های اقتصادی منحصر نمی‌شود بلکه شامل انزوای دیپلماتیک نیز هست تا آن زمان که نظام ایران بر اساس استانداردهای جهانی رفتار کرده و اوضاع به همین منوال پیش رود و آمریکا هرگز این اجازه را به ایران نخواهد داد تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

 رییس جمهوری آمریکا ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح می کند.

این طرح همچنین شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و بخشهای دیگر این منطقه را به سرزمینهای اشغالی الحاق می کند و حق بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خود را سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید می کند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن تاکنون با مخالفت های شدید کشورهای عربی، اسلامی، سازمان های منطقه ای و جهانی، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان روبه رو شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    محو شو بابا!! دیگه زورت رو زدی! نمیخوای بترکی؟
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    مرد و حرفش 2سال قبل گفتین با تحریم حداکثری تو کل تاریخ هیشکی ندیده ایرانو تسلیم میشه پس چی شد البته یادم رفت شماد مرد نیستین (البته به خانمهاتوهین نکردم)
  • آنتی اصلاح طلب IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    تو همون موقعی که با جغجغه علینژاد دیدار کردی :)))))))) سطح خودت رو نشون دادی، برو بگو بزرگترت بیاد. مردک اُسکُل
  • محمد IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    مثلا چه غلطي ميخواي بکني. چه غلط ديگه اي ميتوني بکني
  • مرتضی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    نه تنها هیچ غلطی نمیتوانید بکنید،بلکه از آشی که برای ما پختید به خودتان خوراک خواهیم داد
  • کوروش IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    مشتاقانه منتظر شما هستیم!حاج قاسم فرمودن که ما مرد این میدان برای شما هستیم و آقای خامنه ای پیامی رو خطاب به همگان در روز خلیج فارس جاودان،جاودانه فرمودند که لحظه ای و ذره ای خطا از جانب امثال شماها،خاک های غصب شده ملتمان را سریع تر به آغوش وطن بازخواهد گرداند؛حالا واسه خودت توی سرزمین های اشغالی جو بده.[همه این حرف ها خطاب به (راهبرد آمریکا تنها تحریم اقتصادی نیست)،بیا جلو روزگاران است که منتظریم]؛بخصوص بعد از مشخص شدن کامل (دورغی به اسم قوانین بین الملل)؛حالا هم که علنا رفتن سراغ تحریم تسلیحاتی جدید:) واقعا همه چی خنددار و عیان داره میره جلو ؛وقت رویارویی بسیار نزدیکه.باید سریع تر دست به کار شد(زودتر از دشمن)،پاینده ایران خداحافظ همگان.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    4 0
    الان دقیقا بگو مردک عوضی چه غلطی میخواهید بکنید که تا الان نکردید. دهن گشادت رو ببند و برو به مریض های کرونایی ات برس
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 0
    خفه شو خاله زنک کثیف!
  • DE ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    4 0
    خفه شو مردیکه لمپن ! سی ساله دارید همین حرف مفت رو بدون هیچ سندی الکی قرقره میکنید. چند دوره ادم های مسن فوت کردند و نوزادان بدنیا امده مدرسه و حتی دانشگاه رفتند و ازداوج کردند و بچه دار شدن باز همین حرف الکی رو هی قرقره میکنید! حتی معمولی ترین حکام دنیا میدونن تروریست به ذات و بی شرف شما امریکایی ها هستید و بس! 250 سال که کشور کم عمرتون تاسیس شده و توی این 250 سال کارتون فقط تروریسم و ادمکشی و بی شرفی و تجاوز به حقوق ملت ها بوده و هست!
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    بشکه بو گندو ایران تو و ترامپ و عوامل ترور سردار سپهبد ایرانی و همراهان را محاکمه خواهدکرد تو و ترامپ باید اعدام شوید متلتهای جهان روزشماری می کنند
  • ابی قائدی US ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    الان موقعش که رزمندگان بدون مرز هواپیمای پمپو خیکی را به اتش بکشن این سگ ولگرد خونخوار سردار سلیمانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس