کد خبر 1073748
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
سیدعبدالله متولیان

رژیم صهیونیستی با پیدایش انتفاضه مردم فلسطین زودتر از آنچه تصور می‌شد در داخل مرزهای فلسطین در برابر امواج سهمگین انتفاضه زمین‌گیر شد.

به گزارش مشرق، «عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

فلسطینیان در شرایطی هفتادو دومین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم جعلی و تروریست صهیونیستی موسوم به «روز نکبت» را پشت سر گذاشته و به استقبال روز جهانی قدس می‌روند که موضوع فلسطین صحنه تقابل و رویارویی دو طرح قرار دارد. از یک‌سو طرح جامع چهار مرحله‌ای ایران موسوم به «حل ریشه‌ای مسئله فلسطین از طریق برگزاری همه پرسی و رفراندوم با مشارکت همه مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی» و در سوی دیگر طرح امریکایی کوشنر (داماد صهیونیست ترامپ) موسوم به «معامله بزرگ قرن» در برابر هم صف آرایی کرده‌اند.

امریکای مغرور و سلطه‌گر از طرح ایران که ماهیت و موجودیت صهیونیست‌ها را نشانه رفته، به وحشت افتاده و اجرای آن را به منزله نابودی رژیم صهیونیستی از طریق روشی کاملاً دموکراتیک و حقوقی، متضمن پذیرش افکار عمومی و دارای مقبولیت جهانی می‌داند، برای بی اثر کردن و خنثی نمودن این طرح، از همان آغاز روی کار آمدن ترامپ، مجموعه‌ای از اقدامات ریز و درشت منطقه‌ای و جهانی را در دستورکار قرار داده و امپراتوری بزرگ رسانه‌ای غرب را به میدان آورده است:

۱ - انتقال نمادین سفارت امریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس با هدف تثبیت یهودی سازی قدس شریف.

۲ - راضی کردن رژیم‌های جبهه وهابی در کشورهای عربی منطقه غرب آسیا به رها کردن رسمی و علنی آرمان حمایت از ملت فلسطین و ورود این کشورها به حوزه همگرایی علنی با رژیم منحوس صهیونیستی.

۳ - خروج از برجام و تلاش برای به زانو درآوردن و عقب نشینی اجباری ایران از موضوع نابودی رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان ملت فلسطین از طریق ورود به عرصه تروریسم و جنگ بزرگ اقتصادی علیه ایران با تشدید فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی.

٤ - ارائه پر سر و صدا و تبلیغاتی طرح موسوم به «معامله بزرگ قرن» برای حل نهایی مسئله فلسطین با حمایت هم‌پیمانان اروپایی و دولت‌های مرتجع عرب (جبهه وهابی) در منطقه غرب آسیا.

۵ - نفوذ در بین رهبران فلسطینی با هدف هم‌سو کردن آنان با طرح امریکایی معامله بزرگ قرن و پرهزینه نشان دادن راه مبارزه و قبول طرح ایرانی رفراندوم.

۶ - امریکا با پروپاگاندا و تبلیغات سنگین امپراتوری دروغ رسانه‌ای خود با مدیریت شبکه ملکه انگلیس، تلاش می‌کند به افکار عمومی جهانی چنین القا کند که پیشنهاد همه پرسی ایران پیشنهادی جدید و در عصر پسابرجام ناشی از ضعیف شدن و عقب نشینی جمهوری اسلامی از آرمان‌های ٤۰ ساله خود درباره فلسطین و در واقع شکست جمهوری اسلامی در پرونده فلسطین و ورود به عرصه جدیدی برای حل مسئله فلسطین با الگو و مدیریت امریکا است.

این در حالی است که پیشنهاد ایران سابقه‌ای ۲۰ ساله داشته و اولین بار در سال ۱۳۸۰ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در رزمایش صدهزار نفری بسیجیان به صورت یک طرح جامع چهار مرحله‌ای مشتمل بر: «بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین آبا و اجدادی خود»، «برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطینی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی»، «تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت بر اساس رفراندوم» و «تصمیم‌گیری از سوی نظام سیاسی منتخب اکثریت برای سایر ساکنان در فلسطین اشغالی که مردم اصلی محسوب نمی‌شوند» مطرح شد و با پیگیری‌های مستمر سرانجام در سازمان ملل به‌عنوان طرح ایران برای حل مسئله فلسطین به ثبت رسیده که محوریت آن «رفراندوم» به‌عنوان یک راهکار مترقی و کاملاً دموکراتیک است. امام خامنه‌ای طی ۲۰ سال گذشته به مناسبت‌های مختلف از جمله دیدار سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین دیدار دانشجویان با معظم له ضمن تشریح چند باره طرح به آثار و پیامدهای آن برای صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا اشاره داشته‌اند.

آنچه از قرائن و شواهد موجود به دست می‌آید گویای این حقیقت روشن است که معامله بزرگ قرن به رغم همه تمهیدات «پروپاگاندای سنگین غرب»، «هم‌آوایی و همراهی دولت‌های اروپایی و مرتجعین منطقه‌ای»، «سیاه نمایی اوضاع ایران در پسابرجام» به صورت جنین نارس و مرده به دنیا آمده و با مخالفت صریح رهبران فلسطینی و عدم استقبال افکار عمومی جهانی و انتقاد عمومی کشورهای جهان روبه‌رو شده است و متقابلاً طرح ایران روز به روز با اقبال عمومی گسترده‌تر جهانی مواجه شده است.

رژیم صهیونیستی که در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۷ در جنگ با ارتش مجهز بیش از ۱۰ کشور عربی اسلامی پیروز میدان بوده و طرح نیل تا فرات را دنبال می‌کرد با پیدایش انتفاضه مردم فلسطین زودتر از آنچه تصور می‌شد در داخل مرزهای فلسطین در برابر امواج سهمگین انتفاضه زمین‌گیر شد. اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ با خروج ذلیلانه و مفتضحانه از جنوب لبنان آغاز شد و شکست‌های پی درپی آن رژیم در برابر انتفاضه، قدرت انتفاضه و مقاومت را ثابت کرده و روز به روز بر امیدواری مردم فلسطین به پیروزی و احقاق حق خود از طریق مقاومت افزوده است.

در شرایط کنونی که جنبش‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به حد قابل قبولی از توانمندی برای دفاع مؤثر در برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی دست یافته و در مواجهه با حملات رژیم جعلی اسرائیل در جنگ سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ پیروزمندانه و سربلند از امتحان توانمندی بیرون آمده‌اند، رژیم مفلوک صهیونیستی از هر زمان دیگر خود را بازنده‌تر دیده و فراگیر شدن طرح بزرگ ایران، بازگشت سراسری فلسطینیان به سرزمین مادری خود، برگزاری رفراندوم بزرگ و خلاصی مردم فلسطین و جهان از غده سرطانی اسرائیل را به نظاره نشسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس