کد خبر 1082678
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در اولین گفت‌وگوی تلفنی با «مارک اسپر»، همتای آمریکایی خود صحبت کرد. 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتس و مارک اسپر در این گفت‌وگوی تلفنی درباره فعالیت‌های ایران در منطقه غرب آسیا و برخی مسائل دیگر صحبت کردند.

بیشتر بخوانید:

دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این دو وزیر در مورد ضرورت متوقف کردن آنچه «تهدیدات ایران» خوانده شده گفت‌وگو کردند. 

سخنگوی بنی گانتس از اظهار نظر در مورد اینکه آیا این دو وزیر در مورد طرح اشغال کرانه باختری صحبت‌ کرده‌اند یا خیر صرف نظر کرد. 

دفتر گانتز همچنین اظهار داشت که وی از تعهد آمریکا به سیاست ایجاد حاشیه «برتری کیفی برای ارتش اسرائیل » قدرانی کرده است. 

منظور از این سیاست، قانونی در آمریکا است که ایالات متحده را ملزم می‌کند از طرق مختلف از جمله ایجاد محدودیت برای فروش تسلیحات به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا از حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه اطمینان حاصل کند. 

دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که اسپر و گانتس متعهد شده‌اند که در اولین فرصت با یکدیگر دیدار حضوری داشته باشند. 

بنی گانتس، صبح روز پنجشنبه نیز با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روابط تل‌آویو با اروپا صحبت کرد.

وی در رشته توئیت‌هایی ضمن اشاره به صحبت‌های خود با بورل درباره تقویت روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا و اهمیت همکاری بین آنها مدعی شد باید از طریق اعمال فشار مضاعف و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای جمهوری اسلامی اقدام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس