کد خبر 1072084
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
ترامپ نمایه

آمریکا درست همان زمانی که در حال اعمال فشار حداکثری بود، در مقابل ایران غافلگیر شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه آسیا تایمز در این باره خاطرنشان کرد: تداوم سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ به نظر می‌رسد راهی برای منحرف کردن توجه‌ها از پرداختن به شکستش در مقابله درست با کرونا باشد. آنچه واشنگتن را برآشفته کرده، این است که ایران با وجود فشار حداکثری آمریکا طوفان کرونا را از سر گذرانده است. این مسئله بیش از همه ترامپ را عصبانی کرده است.

ترامپ در هفته قبل در توییتی از دستور خود به نیروی دریایی آمریکا برای شلیک و نابودسازی هر شناور مسلح ایرانی که برای کشتی‌های آمریکایی مزاحمت ایجاد کند، خبر داد. چنین سخنانی تلاش برای منحرف کردن توجه‌ها از پرداختن به ناکارآمدی وی در مقابله درست با کروناست.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: راهبرد آمریکا در برابر ایران تنها به تحریم‌های اقتصادی منحصر نمی‌شود

واکنش ایران به توئیت ترامپ، تحقیرآمیز بود و سخنگوی نیروهای مسلح این کشور گفت: «آمریکایی‌ها به جای زورگویی برای نجات نیروهای خود که به کرونا مبتلا شده‌اند، تلاش کنند.» پس از آن ایران فیلمی را از هشدار سپاه به یکی از ناوهای آمریکایی در پی نزدیک شدن آن به آب‌های ایران منتشر کرد.

ترامپ اصلا نباید اکنون که متحدان عربش همگی برای مقابله با کرونا گرفتار هستند و تعداد زیادی از ملوانان آمریکایی به این بیماری مبتلا و در بنادر مختلف جهان قرنطینه شده‌اند، به جنگی نظامی در خاورمیانه فکر کند.

آن‌چه واشنگتن را برآشفته کرده، این است که تهران با وجود فشار حداکثری آمریکا طوفان کرونا را از سرگذرانده است. این را در اظهارات توام با عصبانیت مقامات ارشد آمریکایی به روشنی می‌توان دید.

دولت آمریکا حتی تقاضای ایران برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول با هدف مبارزه با کرونا را رد کرد.

با این وجود اقدام ایران به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی که همه بخش‌های آن ساخت دانشمندان ایرانی بود، دولت ترامپ را غافلگیر کرد. پیامی که در پس این موفقیت‌ نهفته بود این است که تحریم‌ها مانعی برای پیشرفت ایران نخواهد شد.

روشن است که ترامپ دیگر گزینه‌ای ندارد. حالا پس از چند ماه، معلوم شده که صدور دستور ترور ژنرال سلیمانی نیز خطایی فاحش بوده است. ترور وی نه موقعیت ترامپ را در انتخابات تقویت کرد و نه عزم ایران و موقعیت این کشور را در عراق سست؛ بلکه بر سرسختی ایران افزود.

دستگاه دیپلماسی ایران که در دو ماه گذشته فعالیت زیادی نداشت، اکنون با عبور از بحران کرونا فعال‌تر شده است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به دمشق رفت و در آن‌جا بر پایداری در حمایت از مقاومت تاکید کرد. سرلشگر قاآنی نیز به بغداد سفر کرد. سیاست ایران در قبال افغانستان نیز فعال‌تر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یک سرباز ایرانی IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    40 8
    یک روز. دو روز. یک هفته. یک ماه. یک سال دیگه. شما از منطقه ی ما بیرون خواهید شد و ما تمدن بزرگ ایرانی ــ اسلامی رو نه فقط در غرب آسیا که در همه دنیا گسترش میدیم. راهی جز زانو زدن در مقابل ما ندارید. اگر گاهی تونستید فشاری به ایران و مردمش وارد کنید به خاطر اجرای نقشه های شما توسط دست نشونده هاتون در ایران بود که به اسم تحصیل یا هر چیز دیگه از ایران خارجشون کردید و بعد با تفکر خودتون وارد ایران شدن. پاکسازی بزرگی در راهه که همگان رو متعجب خواهد کرد.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      14 33
      تو حتی عرضه کنترل قیمت ماست و پنیر رو هم نداری ، بهتره بری ساقیتو عوض کنی.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      13 7
      انشاءالله همونطور که غربزده ها سه ماه قبل حال نزار امروز امریکای کرونا زده را تصور نمیکردند و اگر کسی به انها میگفت او را خرافاتی و امریکا را الاابدی میگفتند چه بسا عنقریب با روی کار امدن مومنین واقعی در ایران و تقسیم عادلانه ثروت و گرفتن هرانچه رانت و ویژه خواری ازجمله اخذ مالیات صد درصدی از مابالتفاوت املاک تهران از میانگین کشوری و واریز ان به خزانه بجای بازار ارز و سکه و ملک خارج از کشور با این ثروت هنگفت ایران دیگر شاهد این اندازه رنج و نداری هموطنان نباشیم
    • ننه GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      6 8
      آنچه خداوند بخواهد اتفاق خواهد افتاد و انسان ها مسئول اعمال خود هستند. ما نیر با توکل بر خداوند باید درست زندگی کنیم و بلند پروازی و آرزوهای دراز را از سر بیرون نماییم
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      12 4
      11:04 داداش شما کانالت رو عوض کن. دوز بی بی سی و سعودی رو بیار پایین و با واقعیت کنار بیا. آمریکا به ماسک دزدی افتاده. اون برقدرتی که ازش دم میزنی امرز کالیفرنیاش پیام می فرسته برای ایران و می گه ما رو حمایت کنی آتیشی به پا می نیم که سابقه نداشته باشه. خوب نیست خودمون رو به نفهمی بزنیم! ع
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 2
      ننه جان؟ ما بلند پروازی نمی کنیم. داریم حقایقی که در سطح دنیا اتفاق می افته رو به چشم می بینیم روزی دست کم هفت ساعت هم مطالعه ی مفید داریم.. برخی ها خود حقیر پندار نباشن ما هیچ نگرانی دیگه ای نداریم.
    • احمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      2 0
      خطاب به 11:04، تو بهتره ویژگی خودت و نئولیبرال های بی کفایتی که محبوبت هستند را به دیگران نسبت ندی.
  • ابوعلى IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    16 1
    اى شيطون بلا سردار قلم ! خوب سر بزنگاه ها شارژمون ميكنى ! اگه اوضاع شون حقيقتاى اينقدر قاراشميشه كه تو ميگى خيال مون تخت دهن شون سرويسه !
  • مهرناز IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    20 4
    ترامپ " اخرین برگ برنده سرمایه داران صیهونیست جهت اهداف خود در سرزمین اشغالی با قراردادن سفارت امریکا " معامله قرن حتی مال خود کردن منطقه کرانه باختری " با شیوع کرونا دود شد چرا؟ که رئیس جمهور های قبلی امریکا با همه خباثت هایشان این چنین نکردند " خواست خداوند بود که کرونا مردم فلسطین را از افکار شیطانی ترامپ وکرشنر و همسوی او بن سلمان در این معامله های شیطانی نجات دهد" وانان را به خاک ساه بنشاند.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    27 3
    از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
  • امیری IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    29 1
    ازاین عصبانیت بمیر.
    • shahed IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 17
      فعلا این فرشته مرگ بالا سر مردم ایران و هر روز به یک طریق نابود و نابود تر میشن.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      11 0
      09:34 دوز بی بی سیت رو بیار پایین نگرانتم. # امید دانا # رائفی پور
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      16 1
      خطاب به shahed خیییییییییییییلیییییییییی جلز ولز میکنی چته؟؟؟؟؟؟؟؟ از عصبانیت بمیر. مرگ بر آمریکا ! مرگ بر فارسی نویس خائن!
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 3
      نگران نباش شما اگه روزی سه لیوان وایتکس بخوری دیگه هیچیت نمیشه همین الان امتحان کن
  • ش. AE ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    15 1
    این مردک از زیر پا گذاشتن تحریم‌ها از ایران عصبانی نیست از این عصبانی هست که داره به آخر خط نزدیک میشه و به زباله‌دان تاریخ سپرده میشه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 0
    لامصب غرق فکر شده که در کدوم زمینه و بخشی بی تحریم گذاشته.......آهای بیا توالت عمومی محلمون تحریم کنید بویش منطقه رو برداشته
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 0
    با‌شه تا جون خودش و طرفداراش در بره!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 10
    ...شعر
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 0
      بی بی سی؟
  • اتنا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    14 2
    عصبانی باش و از عصبانیت بمیر شیطان بزرگ
  • مدرن IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 13
    برای همین هر ساعت فیمت دلار بالا میره و به واسطه این موضوع قیمت همه اجناس تو بازار روبه بالاست اگه غافلگیر نمیشد چی میشد؟؟؟ از موتوری جنس نگیر اغاااااااا
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      7 1
      اهل مطالعه و تحقیق و تحلیل به نظر نمی رسی.. برای همین پراید شد 90 میلیون. چون هنوزم نفهمیدی داری از کجا می خوری. خوش باش :)
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 3
    ان شاا...روزی راخواهیم دیدکه غربیهاجلوی ایرانی ها تعظیم کنندالیس به الصبح القریب
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    از نشانه نادان همین بس که بدبختیها را می بیند دلیلش را هم میداند اما شعورش به ارتباط انها پی نمیبرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس