کد خبر 1069602
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
بی‌بی‌سی نمایه

شبکه دولتی انگلیس که از پرورش دهندگان و ترویج کنندگان اصلی مدیر کانال آمد نیوز محسوب می‌شود، برای تخفیف ضربه سنگین وارده مدعی شد: «زم رد داده بود»(!)

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وبسایت بی‌بی سی فارسی ضمن کتمان انبوه مصاحبه‌ها و تحویل گرفتن نیما زم نوشت:

شاید جواب بسیاری از سؤال‌ها درباره کسی که روز ۲۲ مهر خبر بازداشتش به دست سپاه پاسداران ایران منتشر شد، نه در بازداشتگاه‌های ایران و عراق، نه در فرانسه و نه در حافظه کامپیوتر او باشد.

شاید جواب بسیاری از سؤال‌ها آنجا باشد که پدرش نام او را در شناسنامه‌اش «روح الله» گذاشته بود اما خودش از مذهب، از حاکمیت ایران و از سابقه خانوادگی پدر روحانی‌اش و از ارزش‌های منسوب به مشهورترین شخصیت هم‌نامش، روح‌الله خمینی فاصله گرفت. روح‌الله زم پارسال جایی در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایران اینترنشنال گفته که من «محصول جمهوری اسلامی‌»ام.

بیشتر بخوانید:

خوراک دهندگان روح الله زم چه کسانی هستند؟

نوجوانی و جوانی روح‌الله زم در فضای فرهنگی حوزه هنری گذشته و دوره‌های تئاتر و سینما را همان‌جا گذرانده است. خودش جایی گفته که یک سال در دبستان فرهنگ، متعلق به غلامعلی حدادعادل درس خوانده و از این مدرسه اخراج شده است.

روح‌الله زم که در انتخابات سال ۱۳۸۸ به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نزدیک بود و با تحریریه سایت سحام نیوز (سایت حزب اعتماد ملی) همکاری می‌کرد، گفته است پس از جنجال‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این سال، بازداشت و شکنجه شده است.

بی بی‌سی بدون‌اشاره به اینکه چرا دعاوی زم را باز نشر می‌کرده و ضریب می‌داده، اکنون او را با ادبیاتی تحقیر آمیز، «رد داده» معرفی می‌کند و می‌افزاید: محتوای آمدنیوز ترکیبی از اخبار و اطلاعات راست و دروغ بود که روح‌الله زم ادعا می‌کرد مدارک و مستندات آنها را از طریق ارتباطاتش در ایران به دست می‌آورد.

او به یکی از دوستانش گفته است من روزنامه‌نگار نیستم، کارم فعالیت سیاسی است و در این راه هم کارهایی مجاز است که در روزنامه‌نگاری ممکن نیست.

اعتراض‌های دی ماه ۱۳۹۶، نقطه عطف زندگی زم و کانال آمدنیوز بود. یک کانال تلگرامی، به اتاق جنگ تبدیل شده بود.

در هشت سالی که از خروج روح‌الله زم گذشته از او مصاحبه‌های صوتی و تصویری بسیار و مطالب متعددی منتشر شده است. شاید به نظر برسد با وجود این همه اطلاعات، نوشتن درباره او آسان است اما همه این صداها، همه این تصویرها و همه این نوشته‌ها بر چهره واقعی او سایه انداخته‌اند.

با وجود اینکه زم با بودجه دولت فرانسه و با حفاظت و هدایت سرویس امنیتی این کشور فعالیت می‌کرد، بی‌بی سی نوشت: زم به ارتباط با دستگاه‌های امنیتی ایران،‌ اسرائیل، عربستان و ترکیه متهم بود. اما بسیاری از دوستان و آشنایانش می‌گویند او در فرانسه زندگی متوسطی داشت. در تولوز شهری در جنوب فرانسه زندگی می‌کرد که از پاریس ارزان‌تر و البته امن‌تر است.

رسانه وابسته به سرویس جاسوسی MI۶ در پایان نوشت: «اتفاقی که زم احتمالش را می‌داد بالاخره سر یکی از قرارهایش افتاد. و حالا خیلی‌ها می‌پرسند آیا او واقعا به تله‌ای که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برایش گذاشتند افتاد یا خودش یک تله بود». شبکه دولتی انگلیس در عین حال‌اشاره‌ای به نقش خودش در این تله گذاری ادعایی نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    7 1
    بی بی سی فارسی آخور بهائیان خوک صفت حرامزاده و نجس!!
    • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      ببخشید اشتباهب منفی زدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس