روح‌الله زم نمایه

رسانه های ضد انقلاب از جمله سایت بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، و ایران اینترنشنال در اقدامی هماهنگ نسبت به اعدام سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، رسانه های ضد انقلاب از جمله سایت بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، و ایران اینترنشنال در اقدامی هماهنگ نسبت به  اعدام روح‌الله زم، سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید:

عکس/ حجم پرونده‌های"روح‌الله زم" در دادگاه

ارتباط یک کاندیدای معروف با زم

نیما زم شبکه نفوذ را لو داد بی‌بی‌سی: رد داده بود

این رسانه ها در خبری مشترک به نقل از سازمان موسوم به «گزارشگران بدون مرز» که همواره گزارشات ضد ایرانی منتشر میکند، نوشتند: گزارشگران بدون مرز درباره خطر اعدام روح‌الله زم، مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز، هشدار داده و گفته است با طرح اتهام‌های "افساد فی الارض" و "جاسوسی" علیه آقای زم، او با احتمال مجازات مرگ روبرو است. لذا از مقام‌های حقوق بشری سازمان ملل می خواهیم که فورا در این پرونده مداخله کنند!

 روح الله زم  سال ۸۸  از کشورخارج شد. او با راه اندازی این کانال تلگرامی، ضمن انتشار مطالبی کذب را علیه نظام جمهوری اسلامی تلاش می کرد با سازماندهی و راه اندازی تجمعات اعتراضی و سپس با رادیکال کردن این اعترضات و تبدیل آن به آشوب و اغتشاش طرح دیکته شده کشورهای غربی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرد. آمدنیوز نقش بسزایی در سازماندهی ناآرامی ها و اغتشاشات دیماه ۹۶ ایفا کرد.

 دادگاه رسیدگی به پرونده «روح الله زم» روز دوشنبه ۲۲۱ بهمن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. کیفرخواست این متهم امنیتی شامل ۱۵ بند اتهامی است.

افساد فی الارض، جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه ، همکاری با آمریکا، مشارکت در نشر اطلاعات طبقه بندی شده، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده و توهین به مقدسات اسلام و مسؤولان نظام از جمله عناوین اتهامی روح الله زم است.

پیش از این غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده آمدنیوز و روح‌الله زم گفته بود: «کیفرخواست این متهم صادر شده است و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است. علت ارجاع این پرونده به شعبه ۱۵ این است که قبلاً نیز در همین شعبه پرونده برای این متهم تشکیل شده بود و هنوز برای دادگاه تعیین وقت نشده است.

در این پرونده ۵ نفر بازداشت هستند اما کیفرخواست آنها هنوز صادر نشده است. افراد بسیاری در این پرونده مطرح هستند و تحقیقات درحال انجام است و اظهارات متهم ردیف اول بررسی می‌شود. از طرفی برخی افراد در فرایند رسیدگی به این پرونده به دستگاه قضائی آمدند و ابراز ندامت کردند. از طیف‌های مختلف در این پرونده اسامی مطرح است و تا زمانی که رسیدگی نشود، نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.»

اولین جلسه دادرسی به تصمیم قاضی دادگاه غیر علنی و بدون حضور رسانه‌ برگزار شد و برخی از خبرنگاران در بیرون از دادگاه در انتظار اخبار واصله از اولین جلسه دادرسی بودند.

منبع: جام نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالله IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    130 9
    همه باید پاسخگوی اعمال خود باشیم ؛ چه در این دنیا و چه در جهان آخرت. اینطور نیست که یک نفر یک عملی انجام دهد یا یک حرفی بزند و ... ، کار ، تمام شود ، نه ، اینطور نیست. این شخص باید در هم این دنیا و هم در جهان آخرت پاسخگوی ظلم هایی که رفتار او باعث آن ها شده است باشد ، مهم تر از همه ، صدمه به دین خدا ... کل نفس بما کسبت رهینه. فاعتبروا يا أولی الأبصار.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      10 1
      سردار ما را در کمال ناجوان مردی ترور کردن تازه بر خلاف همان حقوق بشرشان ... حالا ترسشان از این است این لاشخور اعدام بشه و درس عبرت برای دیگر پادوهاشون ... الان گزارشگران دست آموز دارن پارس میکنن شاید ولش کنن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    135 5
    اعدام حاقل مجازات این موجود وطن فروشه. کسانی هم که به این فرد کمک کرده اند در هر سمتی که باشند باید مجازات شوند
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      13 1
      هان ای دل عبرت بین ازدیده نظرکن روح ا...زم راآئینه عبرت دان شاعر:زهره خاقانی
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    109 7
    از نظر قماش اپوزیسیون و برانداز و هر کوفت و زهرمار دیگر "اقدام علیه امنیت مردم" و چندین اتهام سیاسی امنیتی دیگر فقط کنشگری سیاسی و اجتماعی است. روح الله زم و پرونده اش در حال حاضر خوراک خبری این قماش وطن فروش است که بر ایران فشار بیاورند نه بشتر. روح الله زم براشون مهم نیست ، مهم این است که از همه چیز استفاده ابزاری برای مثلا ضربه به ایران استفاده کنند.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      89 2
      :))))))) نگران خودشون هستن نه این زم. چون می دونن سرنوشت مشابهی در انتظارشونه!!! این رسانه های فارسی زبان بی بته تر از اونی هستن که نگران چیزی به اسم انسانیت و همینطور به اصطلاح ( معذرت می خوام) خزعبلات روشنفکری باشن.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    82 2
    میترسند نفر بعدی نوبت اونا باشه
  • لیاخوف DE ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 42
    اگر این اعدام نشه من مشرقو به توپ می بندم
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    1 0
    پس توقع داری ناز و نوازشش بکنن
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    1 0
    هشدار داد ؟ چیز خورد
  • NL ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    2 0
    اتفاقا اگر این ملعون رو دیر اعدام کنند داد مردم خودمون در میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس