کد خبر 1067725
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
تکرار ادعاهای بی اساس پمپئو علیه سردار سلیمانی در اجلاس آیپک

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به اخبار منتشرشده درباره احتمال بازگشت کشورش به برجام با هدف سوءاستفاده از آن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مدعی شد دولت آمریکا به‌دنبال بازگشت برجام نیست.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر نیویورک تایمز درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام که با اظهارات طعنه‌آمیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران علیه وزیر خارجه و رئیس‌جمهور آمریکا همراه شد، ادعا کرد که دولت‌ متبوعش به هیچ وجه قصد بازگشت به برجام ندارد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا نمی‌تواند مشارکت کننده در برجام باشد

اتحادیه اروپا: آمریکا الان فقط می‌تواند پیشنهاد بدهد

مایک پامپئو که با خبرنگار شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتگو می‌کرد، ضمن رد کردن احتمال بازگشت کشورش به برجام مدعی شد: «بحث بازگشت به برجام مطرح نیست و ما هرگز قصد انجام چنین کاری نداریم. آن توافق یک فاجعه بود. هدف ما بازگشت به برجام نیست و این کاری نیست که ما به‌دنبال انجامش باشیم.»

وی افزود: «ما قصد داریم از ابزارهای خود در سازمان ملل متحد استفاده کنیم؛ از ابزارهایی که در دسترس ماست و از قطعنامه‌هایی که به‌تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده‌اند تا تضمین کنند که فروش سلاح به ایران اتفاق نخواهد افتاد.»

روز یکشنبه نیویورک تایمز گزارش داد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته‌ای «برجام»، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اعمال تحریم‌هایی دیگر علیه ایران وادار کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته طرح وزیر امور خارجه آمریکا بر تلاش برای پیشبرد یک استدلال حقوقی مبنی بر اینکه آمریکا علی‌رغم خروج از برجام همچنان یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در این توافق چندجانبه است، استوار است.

متعاقباً محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری درباره افشاگری نیویورک‌تایمز نوشت: «دو سال قبل مایک پامپئو و رئیس او اعلام کردند مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می‌کنند با این آرزو که «فشار حداکثری» آنها ایران را به زانو  درآورد. با توجه به شکست مفتضحانه این سیاست حالا او می‌خواهد در برجام مشارکت کند».

ظریف در ادامه خطاب به پامپئو تأکید کرد: «رؤیاپردازی را متوقف کنید: ملت ایران همیشه خود درباره سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد.»

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    موشک قاره پیما رو دیدی دوست مصی؟ بمب اتم رو هم به زودی می بینی تا معنی برجام رو در عمل هم به شما و هم به دوستان 20 دقیقه ایت بفهمونیم
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    یا مجبوری تحریم ها رو برداری یا اینکه با چشم های کورت ببینی ایران جنگنده خاهد خرید خوک وحشی متعفن به زودی با خزید جنگنده خوب و ممتاز از روسیه سوزانده خاهی شد
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 0
    شیر مادرتون جنگنده جنگی بخرید تا این جونش دربیاد من دلم خنک بشه
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    هم خدا میخاد هم خرما ! یکی بگه بزغاله شما که از برجام پریدید دیگه چکاره ای راجع اون نظر میدی به تو چه عوضی
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 0
    اسهال بازم حرف زد ..... بله ایران دنیال جت و هیلیکوپتر و تانک و ناو است تا جون تو خوک نجس دربیاد حرام زاده حرام خور
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 0
    از تو و هیلاری کلینتون و برایان هوک بیزارم + آنجلا مرکل
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    این شراب خور گاو وحشی پستان گنده کاری جز بحث قدرت نظامی ایران ندارد؟ به تو چه ایران میخاهد سلاح جنگی بخرد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    در این شرایط فعلی و کنونی توی دوران ریاست جمهوری ترامپ بر آمریکا نباید حتی بفکر و خیال و امیدی برا مذاکره با ایران روی یک میز باشید چه برسه ب قصد بازگشت ببرجام زهی خیال باطل ها......
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    اون ایران است ک برای قصد بازگشت یا عدم بازگشت شماها به برجام اظهار نظری کند یا قبول و یا مانع شود یانکی‌های اعظم......
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    آهای خوک کثیف، باید برای بازگشت به برجام کذایی مثل سگ التماس کنی.
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    دعوت نامه دادن برات ترو خدا برگردت زیبکلام بشنوه سکته میکنه
  • SE ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    رژیم امریکا باید بفکر آماده سازی یک استخر بزرگ مملو از یخ باشه چون بزودی تشت یخ برای سوزش شان جواب نمیده
  • DE ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    این شتر مرغ اومد باز قد قد کرد !
  • سرابی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    شما به برجام برنمیگردید به قبرستان برمیگردید هر دو و نیم ثانیه یک آمریکایی کرونا میگیره و این روند داره تندتر میشه از طرفی هم فصل گردبادهای ویرانگر در راهه و بعد ازون آتش سوزیهای گسترده در آمریکا خخخخ
  • سعید JP ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    مشرق جان هر کی دوست داری مطلب و عکس این جانور کثیف رو کم بزار،بخدا این اشتهای نیم بند من به غذا کاملا از بین رفته،باور کنید حاضرم به عنوان دسر خفاش بخورم ولی عکس واسم این پمپو منحوس به چشمو گوشم نخوره.نوکرتم حال ما رو رعایت کن.دمت گرم داداش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس