کد خبر 1067516
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
حمایت فرانسه از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در چارچوب قطعنامه شورای امنیت

وزارت خارجه فرانسه در مورد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر گفت: فرانسه عمیقاً به توافق وین و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متعهد است.

به گزارش مشرق و به نقل از وب سایت رسمی وزارت خارجه فرانسه، پاریس در پاسخ به مواضع آنان در مورد پایان تحریم فروش سلاح‌های متعارف به ایران در سال 2020، که در توافق هسته‌ای (برجام) درج شده است و آیا فرانسه خواهان تمدید این تحریم است؟ عنوان کرد: فرانسه عمیقاً متعهد به توافق وین و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. 

رفع تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر (مهرماه) که با قطعنامه 2231 تعیین شده بود، می‌تواند پیامدهای اساسی برای امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

در ادامه گزارش آمده است: تحریم اتحادیه اروپا مطابق با شرایط توافق نامه وین پس از سال 2020 و تا اکتبر 2023، به همراه تحریم سازمان ملل در مورد فناوری‌ها و تجهیزات بالستیک، همچنان ادامه خواهد داشت. 

فرانسه قصد دارد با شرکای E3 در توافق وین و شورای امنیت از نزدیک در این زمینه همکاری کند. همچنان به طور کامل متعهد به ایجاد شرایط برای کم شدن تنش در منطقه است. 

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تکاپوی رژیم آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران را خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت دانست و گفت: این ادعا که هنوز در برجام حضور دارند یک طنز بی‌سابقه تاریخی و ناپذیرفتنی است. 

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه، درباره موضع ایران درباره تکاپوی رژیم آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر پایان می‌یابد، این مطلب را مطرح کرد. 

وی افزود: آمریکا با خروج از برجام، هم قطعنامه 2231 و هم تعهداتی که توسط برجام قبول کرده بود را نقض کرد. این موارد، تعهدات بین‌المللی آمریکا است و ربطی به دولت این کشور ندارد که چه کسی بر سر کار باشد. همچنین برجام، از طریق قطعنامه 2231 بخشی از حقوق بین الملل شده است و به هیچ پذیرفتنی نیست که آمریکایی‌ها بگویند چون این توافق توسط دولت دیگری امضا شده و الان دولت دیگری بر سر کار است، می‌توانند از آن خارج شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    9 7
    آقا آفتاب از کدوم ور درومده؟ فرانسه؟ نکنه قول پژویی سیت رو انی چیزی بهشون دادین برای برجام 2؟؟!!
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      4 5
      قول دادن موشک بالستیک تولید نکنن ، رادار و موشک پدافندی تولید نکنن و در عوض فرانسه جنگنده رافال بده ! الکی!
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      چون خودشان نمی توانند در برابر امریکا بایستند و برای اینده خود و قلدری امریکا دوست دارند توازن بر قرار بشه که امریکا جنگ براه نندازه و تنها کشوری که جلوی امریکا بعد جنگ جهانی دوم ایستاده بتواند جلوی قلدری امریکا و توان بازدارندگی داشته باشه و هم اینکه اقتصاد انان توان جنگ را نداره و بعد کرونا جامعه جهانی تغییراتی زیاد خواهد داشت ویکی از بازیگران قدرتمند ایران خواهد بود..و........خیلی چیزهای دیگه که حوصله زیاد می خواهد و.........
    • FR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      قول جیلی و جک و ام وی ام دادن
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 2
    لعنت بر سازمان آمریکا و متحدانش و همچنین لعنت بر سازمان ملل که مسئول مرگ میلیون ها نفر در جهان توسط سردمداران آمریکاییشه و با تحریم های ضد بشری باعث فقر و گرسنگی و در نهایت باعث مهاجرت میلیون ها انسان میشوند بهدشم میگند ما به صلح جهانی پایبندیم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 2
    لعنت بر سازمان آمریکا و متحدانش و همچنین لعنت بر سازمان ملل که مسئول مرگ میلیون ها نفر در جهان توسط سردمداران آمریکاییشه و با تحریم های ضد بشری باعث فقر و گرسنگی و در نهایت باعث مهاجرت میلیون ها انسان میشوند بهدشم میگند ما به صلح جهانی پایبندیم
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 1
    سگ زرد برادر شغاله ... تقسیم کار بین امریکا واروپابعد ازسیاه چاله برجام .. امریکا ازبرجام خارج میشود فرانسه انگلیس المان چند سال ایران را معطل نگه داشتند این مهم شامل مرور زمان برای تسلیم ایران میباشد
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    کجا حمایت کرده؟؟؟؟ مشرق چقدر از فرانسه گرفتی ماله میکشی براشون؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 0
    تا اکتبر خیلی حوادث قراره پیش بیاد حتی جنگ! پس الان مواضعشون ملایم هست ولی اگه تا اکتبر جنگ بشه بهانه برای برگرداندن تحریمهای شورای امنیت و... رو دارند!
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    از نوچه آمریکا جز این هم انتظاری نداشتیم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    غنی سازی بدون مرز و راکتورهای آب سنگین خرخره غرب خیانت کاره ما که در هر صورت تحریم هستیم چرا محدودیت....
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 0
    میوه اعتماد به غربیهای خیانت کار و عهد شکن داره میرسه....
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 0
    هر کی دوباره به این غربیهای عهدشکن اعتماد کنه دیگه آخرشه...
  • علی محمدی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    13 2
    این موضع فرانسه بسیار مهم است عزیزان، باید هر جور شده با این الاغ های چموش اروپایی تا مهرماه ۹۹ مراعات کنیم تا تحریم تسلیحاتی ایران منقضی بشه تا بتوانیم خط تولید بومی جنگنده سوخو ۳۰ رو در هسای اصفهان راه اندازی کنیم، به محض اینکه بتونیم جنگنده تولید کنیم و تعداد مناسبی فراهم کنیم دیگه مهم نیست چه اتفاقی میفته و هرکاری خواستیم انجام میدیم از جمله تلافی چرندیات فرانسه و انگلیس.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 0
      بله برجام هم صلح ابدی را نمی خواست بلکه مصالحه تا زمان پایان این قطع نامه رو می خواست
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      3 0
      یعنی عاشق قوه تخیل طرفدارای مشرق هستم. یعنی اومدنم به مشرق فقط دو علت داره. اول خندیدن به شیرین عقلی و دوم قوه تخیل. روسیه میاد تکنولوژی جنگنده شو بده به ایران؟؟؟ چین هنوز نتونسته موتور هواپیما بسازه یعنی روسیه به اون هم نداده بعد بیاد به شما بده؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 3
      منم میام اینجا به حماقت مخالفای مشرق امثال تو میخندم!! خخخخخ طرف اینقدر احمقه که میگه چین هنوز نمیتونه موتور هواپیما بسازه!!! داداش از موتوری جنس نگیر اینطوری قاط میزنی!!!!
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    پس فرانسه تصمیم داره بااین حمایتهای حیله گرانه دوباره توبخش های اقتصادی ایران ازجمله خودروسازی و...نفوذکنه وبچاپه ویا نقشه دیگری درسر داره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس