کد خبر 1070684
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
تخت‌روانچی: آمریکا با نقض قطعنامه ٢٢٣١ حقوق بین‌الملل را به‌سخره گرفت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم تقویت چندجانبه‌گرایی تأکید کرد و گفت آمریکا با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و تهدید دیگر کشورها، حقوق بین‌الملل را به‌سخره گرفته است.

به گزارش مشرق، مجید تخت‌روانچی عصر جمعه در نشست مجازی و غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد که به‌مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در اروپا برگزار شد، افزود: چندجانبه‌گرایی با چالش‌های متعددی مواجه شده و لازمه برطرف شدن آنها، تقویت حاکمیت قانون، همکاری بین‌المللی و تعامل است.

وی با اشاره به درس‌هایی که باید از تجربه تلخ جنگ جهانی دوم گرفته می‌شد، ادامه داد: یکی از مثال‌های زنده استهزای سیستماتیک حقوق بین‌الملل، نقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت توسط آمریکا و تهدیدهای بی‌شرمانه علیه سایر کشورها برای نقض این قطعنامه و یا مواجهه با اقدامات تنبیهی است.

بیشتر بخوانید:

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری هدف ایجاد سازمان ملل به‌عنوان مرکزی برای هماهنگی اقدامات کشورها در حل مشکلات جهانی، اضافه کرد: سیاست‌ها و اقدامات برخی کشورها همچون آمریکا که قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض می‌کند و سیاست خارجی آن به استفاده از ابزارهای غیرانسانی چون تحریم‌های یکجانبه معتاد شده است، اعتبار این سازمان و حاکمیت قانون را تضعیف کرده است.

تخت‌روانچی با انتقاد از رهیافت آمریکا در خروج از سازمان‌ها و توافق‌های بین‌المللی از جمله خروج غیرقانونی آن از برجام و نیز نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت تصریح کرد این‌گونه سیاست‌ها چندجانبه‌گرایی را با چالش مواجه کرده و منافع جمعی کشورهای جهان را در معرض خطر قرار داده است.

وی تأکید کرد: جهان باید تلاش کند حاکمیت قانون جایگزین سیاست قدرت و همکاری، جایگزین تقابل گردد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    پس غلطی میکردید که مذاکره میکردید
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    اینا جرا عوض نمیشن؟! دیگه تو سازمان ملل قیافه تخت روانجی را که ببینند میدانند چه میخواهد بگوید! نه چهره تازه ای ، نه حرف تازه ای، نه ابتکاری، نه خلاقیتی ... هیچ ، فقط شده کلاس درس انشاء ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس