کد خبر 1067765
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
برایان هوک نمایه

یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد جمعه ابراز امیدواری کرده کشورش بتواند تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

به گزارش مشرق، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بامداد جمعه (به وقت تهران) گفته واشنگتن امیدوار است بتواند تحریم‌ تسلیحاتی علیه ایران را در شورای امنیت سازمان ملل متحد تمدید کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، برایان هوک گفت ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران آماده کرده است.

تصویب این قطعنامه نیازمند جلب نظر موافق ۹ عضو شورای امنیت بدون وتوی چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه (اعضای دائم شورای امنیت) است. 

بیشتر بخوانید:

پایان تحریم تسلیحاتی ایران بخشی از برجام است

پامپئو: قصد نداریم به برجام بازگردیم

آمریکا نمی‌تواند مشارکت کننده در برجام باشد

برخی از دیپلمات‌های غربی به رویترز گفته‌اند ایالات متحده کار دشواری برای جلب موافقت روسیه و چین جهت موافقت با تمدید این تحریم‌‌ها خواهد داشت. 

با وجود این، برایان هوک در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «امیدوار هستیم.»

او در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «روسیه و چین نفع زیادی در صلح‌آمیز و باثبات بودن خاورمیانه دارند و خشونت‌های فرقه‌ای و صادرات سلاح توسط ایران اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.»

هوک گفت واشنگتن قصد ندارد طرح خود برای پیشبرد تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به سرعت پیش ببرد. 

او گفت: «تمرکز ما روی دیپلماسی اندیشمندانه و سنجیده با همه طرف‌های مربوط است تا بتوانیم مذاکرات موفقی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل داشته باشیم. ما در ماه‌های آتی روی این متمرکز خواهیم بود.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که علی‌رغم فشارها و تلاش‌های آمریکا، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قابل تمدید نیست.

ریابکوف در گفت‌وگو با شبکه «ریانووستی» عاملی که مانع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران می‌شود را قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد.

وی در این باره توضیح داد: «درباره تمدید رژیم ویژه (تحریم) ارائه تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین فروش تسلیحات توسط ایران، [باید بگویم] که این پرونده در زمان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بسته شد. این رژیم ویژه، بعد از دوره ۵ ساله در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود و هیچ انحرافی از این تصمیم وجود ندارد».

این مقام روس همچنین به وضعیت توافق هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده و گفت آمریکا پیش از اینکه درباره بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ برای توسل به اهداف سیاسی خود صحبت کند، اول باید به اجرای کامل برجام بازگردد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرویز DE ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 3
    با اینکه تمام شواهد قانونی و منطقی حاکی از عدم موفقیت آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است از چه رو این کشور با چنین اعتماد بنفسی از تمدید این تحریم صحبت میکند ، ایالات متحده آنقدر خام و بی تجربه نیست که ابرو و اعتبار خود در نزد متحدانش را تنها از روی احساسات و یا لجبازی بچه گانه بخطر بیاندازد پس چرا چنین ریسکی را قبول میکند ، شما چه فکر میکنید ، بیائید این سوال را از مشترکین خودتان بپرسید ، خواهیم دید که در آستانه برگزاری این جلسه در سازمان ملل در ایران اتفاقی خواهد افتاد که بزرگترین سلاح تبلیغی بر علیه جمهوری اسلامی را در اختیار آمریکا قرار خواهد داد ، این اتفاق یا توسط ایادی داخلی آمریکا برنامه ریزی شده و یا ایالات متحده با شناخت کافی از خلقیات عناصر تند رو در ایران از وقوع آن اطمینان دارند
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    یک آدم دیوانه سنگی در چاه می اندازد صد تا آدم عاقل نمی توانند آن را در بیاورند اصلا هیچ ضرورتی نداشت در توافق هسته ای، ایران تحریم پنج ساله خرید یا فروش تسلیحات را بپذیرد که امروز برای لغو آن دچار دردسر شویم این هم یکی دیگر از برکات تیم مذاکره کننده ترکمانچای۲ است که تمامی ندارد
  • GB ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    کجا بودی این مدت؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    هوک خوک، باش تا اموراتت بگذره!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    از تو و اون خوک نجس بیزارم بیزار ...
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 2
    جوکر بازی پاسور ساکت باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس