کد خبر 1065372
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران هیچ سلاح اتمی یا موشکی با قابلیت حمل آنها را ندارد، گفت آمریکا از سال ۲۰۱۷ علیه قطعنامه ۲۲۳۱ به همه کشورها زورگویی می‌کند.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) به انتقاد مجدد از سیاست‌های زورگویانه آمریکا درخصوص توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پرداخت.

ظریف با انتقاد از دنباله‌روی اروپا از فشارهای آمریکا علیه ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا از سال ۲۰۱۷ مشغول تحکم کردن به همگان علیه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. اروپا به جای قطعنامه ۲۲۳۱، از آمریکا تبعیت کرد».

وی با تاکید مجدد بر عدم وجود تسلیحات اتمی در ایران، افزود: «نه اروپا و نه آمریکا نمی‌توانند بر مبنای خوانش‌های نادرست و سست از قطعنامه ۲۲۳۱ برای ایران نطق کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پایان با کنایه به تسلیحات اتمی آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «ایران نه سلاح اتمی دارد و نه موشکی که برای حمل چنین تسلیحات دهشتناکی طراحی شده باشد. حدس بزنید چه کسی دارد؟»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته قبل در توئیتی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود به بهانه جلوگیری از آغاز رقابت تسلیحاتی جدید در غرب آسیا، تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد.

مقام‌های آمریکایی بارها ضمن ابراز نگرانی از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران خواستار جلوگیری از این مسئله شده‌اند. پیش از این، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر اداره کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موقت هستند و اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شوند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در واکنش به درخواست پامپئو گفته بود: «خطر رقابت تسلیحاتی را به سختی می‌توان از طریق اعمال تحریم بر یک کشور از بین برد. این امر به تلاش‌های جمعی از طریق مذاکرات نیازمند است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شرقی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    4 0
    تنها باید به ایشان گفت که: آقای ظریف، شما در برجام از چه کسی پیروی کرده اید؟ اگه او مَرد پاسخگویی به این پرسش باشد، یقینا حقایق زیادی را روشن خواهد کرد!
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      4 0
      یه سال دیگه تا پایان ظریف
  • کوروش IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    درک میکنم چه تصویری در حاشیه ولی اصل کاری رخ داد و شما به ظاهر حزب الهی ها نمیفهمید! این تصویر را خداوند برای جهان رقم زد تا درس عبرتی در جهت پایان شیطان بزرگ باشد.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      جناب این کامنتت از شروعش که گفتی" درک میکنم" اشکال داشت!! :-) بقیشم باید مترجم بیاریم ببینیم چی گفتی!!!
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 0
      خب جناب شما هم باید درک کنی:)مفهومیه.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    4 6
    آقا لطفأ یکی این ظریفو از برق بکشه، عین دختر بچه های دبستانی حرف میزنه ‌‌! بابا صلابتی، اخمی، تشری!!!
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 1
      این گستاخانه حرف زدن خند دار نیست دور از فطرت ایرانیه!بگذار واسه همه دنیایی که سالهاست سقوط کرده.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      1 0
      فکر کردم نوشته دبیرستانی-_-ای خدااا
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      نه داداش با جان کری قدم زدن، نیش تا بناگوش باز کردن و چوب حراج به اقتدار مملکت با امضاء برجام زدن دور از فطرت ایرانیه!!!
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 0
    وزیر برجام!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 0
    من میگم ظریف یک زنگی بزنه به کری، باهاش صحبت بکنه و ازش بخواد به بقیه دوستاش بگه که امضاء داده. آخه امضای کری تضمینه ولی دلسوزیها اهمیت نداشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس