میخائیل اولیانوف

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز در پیامی توئیتری نوشت که آمریکا در دوران جنگ سرد، ۷۰ مورد عملیات برای تغییر رژیم‌ در کشورهای مختلف انجام داده است.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (سه‌شنبه) در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر عنوان کرد آمریکا در دوران جنگ سرد، ۷۰ عملیات آشکار و نهان را به منظور تغییر رژیم در کشورهای مختلف انجام داده است. 

بیشتر بخوانید:

نیوزویک: راهبرد فشار حداکثری و تغییر رژیم در ایران شکست خورد

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، میخائیل اولیانوف، با استناد به تحلیلگران غربی، این آمار را ذکر کرد و مخالفت خود را با اتهامات آمریکا به روسیه مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات آمریکا دخالت داشته، نشان داد و گفت: «آمریکا به دخالت روسیه در انتخابات وسواس دارد.»

نماینده روسیه در ادامه نوشت: «در عین حال، تحلیلگران غربی، تعداد عملیات‌های آشکار آمریکا برای تغییر رژیم در کشورهای مختلف را ۶ مورد و تعداد عملیات‌های نهان را ۶۴ مورد عنوان کرده‌اند.» 

خدمات امنیتی آمریکا، روسیه را به دخالت در جریان انتخابات الکترال آمریکا در سال ۲۰۱۶ متهم کرده است. «رابرت مولر»، بازرس ویژه پیشین تحقیقات درمورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، مسئولیت بررسی این پرونده را بر عهده داشت. وی در این تحقیقات به دنبال تبانی احتمالی بین مقامات روسیه و دونالد ترامپ بود که در نهایت اذعان کرد که هیچ تبانی یا توطئه‌ای صورت نگرفته است. 

ببینید:

فیلم/ ایران هنوز به دنبال اخراج آمریکا از منطقه است

اولیانوف دیروز در پیام توئیتری نوشت، مخالفان برجام خواستار «تجدید ائتلاف فشار بر تهران» هستند. در جدیدترین مقاله این افراد در (نشریه آمریکایی) نیوزویک، سعی کردند به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیاموزند که چه کارهایی را «باید» و چه کارهایی را «می‌تواند» انجام دهد. وی همچنین نوشت، آژانس، (سازمانی) مستقل است. هیئت رئیسه و اعضای آن خودشان درباره چگونگی ادامه روند تصمیم‌گیری خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس