کد خبر 1064905
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
اسراییل کرونا

شورای امنیتی رژیم صهیونیستی در جریان گزارشی به تبعاتی که کرونا برای این رژیم به دنبال دارد از جمله احتمال نافرمانی مدنی، پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه عرب۴۸ ، شورای امنیتی رژیم صهیونیستی در جریان بررسی های مربوط به شیوع کرونا، از احتمال نافرمانی های مدنی در این رژیم به دنبال بحرانی شدن اوضاع اقتصادی، روانی و بهداشتی میان صهیونیستها خبر داد.

بیشتر بخوانید:

جهاد اسلامی: بی‌توجهی به درمان اسرای فلسطینی جنایت جنگی است

اقدام غیرانسانی صهیونیست‌ها در توقف آزمایش ساکنان غزه

بر اساس آنچه روزنامه صهیونیستی هاآرتض امروز چهارشنبه منتشر کرده است، در جریان نشست شورای امنیتی رژیم صهیونیستی که دو هفته قبل برگزار شده و سندی که آماده شده است، شرکت کنندگان در این نشست به دلایل احتمالی رخ دادن نافرمانی مدنی صهیونیستها و راههای مقابله با آن پرداخته اند.

شرکت کنندگان در نشست شورای امنیتی رژیم صهیونیستی که نمایندگان این شورا و نیز ارتش رژیم صهیونیستی و تیم کارشناسی شامل شخصیت های آکادمیک، دستگاههای امنیتی و پلیس و وزارتخانه ها در آن حضور داشتند؛ سناریوهای مربوط به نافرمانی مدنی و اینکه در تنگنا قرار گرفتن سبب خشم صهیونیستها می شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آنگونه که این رسانه صهیونیستی گزارش داده است: در سناریوی نخست، وضعی رخ خواهد داد که احتمال زیان دراز مدت به دموکراسی و جامعه اسرائیل وجود دارد. درباره احتمال دوم هم صهیونیستها در این نشست؛ احتمال دادند که تنگنا و خشم به تنهایی حداقل در کوتاه مدت سبب رخداد اجتماعی در حجم گسترده نخواهد شد.

شرکت کنندگان در این نشست امنیتی، به نظر سنجی که ارتش صهیونیستی از طریق اینترنت در اواخر مارس گذشته به عمل آورده است، اشاره کردند که نتایج آن نشان می دهد که ۸۸  درصد از صهیونیستها اعلام کرده اند که بحران کرونا در زندگی آنها به شکل زیاد یا خیلی زیاد تاثیر گذاشته است، و اینکه در این نظرسنجی، ۷۵ درصد از صهیونیستها اعلام کردند که به اجبار از منازل خود خارج می شوند و ۱۹ درصد گفته اند که اصلا از منزل خارج نمی شوند.

همچنین در این نشست دلایل احتمال نافرمانی مدنی بررسی شد که از جمله آن فقدان کنترل مقامات صهیونیست و اینکه صهیونیستها به نهاد سیاسی خود اعتمادی نداشته و اینکه صهیونیستها به توصیه های مقامات توجه نکنند و یا طیف های خاصی احساس کنند که مورد بی توجهی هستند و اینکه امنیت شخصی از بین رفته است و اینکه گروهها یا افرادی قانون را خودشان اجرا کنند، که سبب می شود صهیونیستها دست به شورش بزنند که خطری برای اسرائیل در درازمدت محسوب می شود. در این نشست بر ضرورت تمرکز بر بُعد اقتصادی تاکید شده است.

طبق سند شورای امنیتی رژیم صهیونیستی؛ روند عادی زندگی برای صهیونیستها مختل شده است و پایان این وضع هم مشخص نیست و از دوره ای چند هفته ای یا چند ماه طبق برآوردها سخن گفته می شود که این بر میزان فرمانبرداری از توصیه ها و حاکمیت قانون تاثیرگذار است.

شورای امنیتی رژیم صهیونیستی بر ضرورت توجه به یافتن راهکای برای برداشتن فشار از صهیونیستها تاکید می کند که در غیر این صورت نافرمانی مدنی یا خشم گسترده را به دنبال خواهد داشت.

طبق این سند؛ راهکارهایی هم مطرح شده است که به ارتش و پلیس صهیونیستها توصیه هایی درباره نحوه رفتار کرده است و اینکه به افراد سالخورده غذا داده شود و اینکه به خانواده های عرب در جریان ماه رمضان غذا داده شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس