کد خبر 1063987
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
قیمت آش، حلیم، زولبیا و خرما اعلام شد

رئیس اتاق اصناف تهران قیمت اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، قاسم نوده فراهانی از قیمت گذاری سه قلم کالای پر مصرف در ماه مبارک رمضان تا کنون خبر داد و گفت: قیمت آش و حلیم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و هر کیلو حلیم به قیمت ۲۵ هزار تومان و هر کیلو آش و قیمت ۲۰ هزار تومان در ماه رمضان عرضه خواهد شد.

وی همچنین قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه را ۲۴ هزار تومان اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت برخی مواد اولیه آن، ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

فروش گوشت ۴۲ هزار تومانی ویژه ماه رمضان

همچنین طبق اعلام رئیس اتاق اصناف تهران، هر کیلو خرما به قیمت ۲۴۰۰۰ تومان در ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود. بنابراین قیمت هر جعبه خرما که عموماً نیم کیلو وزن دارد و حدود ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

نوده فراهانی با بیان اینکه همه واحدها باید طبق پروتکل‌های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا عمل کنند و بازرسی‌ها در این مدت شدت می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اتحادیه‌های صنفی سعی می‌کنند مردم را به خرید اینترنتی تشویق کنند تا کمتر از خانه خارج شوند، بنابراین شهروندان می‌توانند هم از سایت بازارگاه که قبلا راه اندازی شده به صورت اینترنتی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند و هم برخی اتحادیه صنفی اقلام خود را در سایت اتحادیه‌ شان به فروش می‌رسانند.

در زمینه کالاهای اساسی نیز طبق اعلام سازمان حمایت، ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت کیلویی حداکثر ۸۰۰۰ تومان، به همین میزان شکر با قیمت کیلویی حداکثر ۵۹۰۰ تومان، ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب کیلویی حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایر مشخصه های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری می‌شود، از امروز در فروشگاه های زنجیره ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار و تعاونی‌ها برای ماه رمضان عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    8 0
    این روزها حبوبات هم گران شده
    • میثم IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      1 1
      خیلی رفته بالا،قیمتش
    • فرید IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      7 1
      خرما کیلویی 24000 تومان !!! خدا میدونه که کیلویی 3000 تومان هم دست کشاورز و نخل دار رو نمیگیره، ایران بهشت دلال های زالو صفت و مفت خور !
    • شهروند IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 1
      بعله گران شده
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    5 1
    سال گذشته ماه مبارک رمضان برخی فروشندگان آش و حلیم را بسیار پایین تر از قیمت مصوب عرضه می نمودند که با حمله و تهدید ماموران اتحادیه به پلمپ مغازه مواجه می شدند .قیمت گذاری و نرخ مصوب ظاهرا در جهت بالا نگاه داشتن قیمتها کاربرد دارد چرا که سقف قیمتها را مصوب می نمایند پس حرکت و سیاستی عوامفریبانه بیش نیست. لطفا نرخ گذاری در عرصه های مختلف را رها کنیدو به وظیفه خود که کنترل کیفیت هاست بپردازید.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 1
    خب بالاخره یکی از مشکلات اساسی کشور حل شد، تقریباً بعد از کرونا این مشکل قیمت زولبیا و بامیه و بخصوص آش لاینحل بود که شکر خدا به همت مسئولان خدوم حل شد، با تشکر فراوان از عوامل تنظیمات بازار که وقت مهم خود را برای راهکار آش و زولبیا و گذاشتند
  • DE ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 2
    پارسال خرمای 5 تومنی 20 تومن شد وای بحال ملت ازامسال حتما دولت خانم بکیلوئی 100 هزارتومن خاهد رسوند. تاگرسنه بماند روزه داران که فقط ازفقرا هستند.لپه ازحالا 250 درصد گرون شده .علی برکت الله. راستی مشرقجان توکه ید طولائی درسانسور داری علی برکت الله نهایتش تا چند درصد درهفته .تورمشه
  • علمدار IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 1
    مگر زولبیا از شکر و نشاسته وماست که همه ارزانند درست نمیشه چرا اینقدر قیمت بالا براش زدن احتمالا اقایان فکر میکنن ااز زعفران درست میشه
  • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 1
    ما تو شهر زنجان که حلیمش قطعا بهترین حلیم تو ایرانه کیلویی ده دوازده تومن میخریدیم چه خبره الان قیمتشو بیستو پنج تومن اعلام میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس