کد خبر 1062897
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
ترامپ

برخی از مقامات دولت آمریکا در تلاش برای تشدید اقدامات نظامی علیه ایران هستند. طرح های پیشنهادی همچون غرق کردن کشتی های جنگی ایران، اقدامی جنگی است که می تواند منجر به یک درگیری بزرگ شود.

به گزارش مشرق، یک نشریه آمریکایی در مطلبی به تحلیل تحولات منطقه خاور میانه پرداخت و نوشت: هفده سال پیش آمریکا به عراق حمله کرد و دولت صدام حسین را سرنگون ساخت. این تصمیم فاجعه آمیز، آمریکا را درگیر جنگی ساخت که برای ۴۵۰۰ تن تلفات داده و ۲ تریلیون دلار نیز هزینه روی دست مالیات دهنگان گذارد و اکثر رهبران سیاست خارجی می دانند که حمله به عراق ما را ایمن تر نکرد.

بیشتر بخوانید:

پیام قاطع سپاه پاسداران به تروریست‌های سنتکام در خلیج فارس


به نوشته مرکز مطالعات خلیج فارس مجله آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» در ادامه آورده است: اما ظاهرا برخی سیاستگذاران کلیدی نتوانسته اند درس هایی از جنگ عراق بیاموزند و در تلاشند تا جنگ بزرگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کنند.


به گفته نیویورک تایمز؛ برخی از مقامات دولت آمریکا در تلاش برای تشدید اقدامات نظامی علیه ایران هستند. طرح های پیشنهادی همچون غرق کردن کشتی های جنگی ایران، اقدامی جنگی است که می تواند منجر به یک درگیری بزرگ شود. این فشار برای تشدید درگیری ها از سوی وزارت دفاع آمریکاست و ترامپ منتقد هزینه های جنگی بیهوده در خاورمیانه است.


اگزمینر در ادامه مطلب خود می افزاید: با توجه به فشارهای عظیمی که بر ارتش، اقتصاد و بودجه فدرال ما تحمیل شده است آخرین چیزی که آمریکا در حال حاضر به آن احتیاج دارد جنگ خونین و گران قیمت دیگری در خاورمیانه است. ما باید به حضور نظامی خود در عراق پایان دهیم و عقب نشینی نیروهایمان در افغانستان را تسریع بخشیم تا بر اولویت های اصلی داخلی و خارجی متمرکز شویم. اما حتی اگر آمریکا با بحران بی سابقه ای رو به رو نبود باز هم جنگ جدید با ایران به نفع ملی ما نبود.


این نشریه تاکید می کند که توجیه فعلی که برای اقدامات نظامی ما مطرح می شود این است که شبه نظامیان تحت حمایت ایران مسئولیت حملات اخیر علیه سربازان آمریکایی و شرکای ائتلافی ما در عراق بر عهده دارند اما این واضح است که برای حفظ امنیت ملی ،دیگر نیازی به حضور نیروهای ما در عراق نیست.

شروع جنگ با ایران برای دفاع از پایگاه هایی که دیگر در خدمت هیچ هدف واقعی نظامی نیستند احمقانه است. ترامپ به جای تشدید اقدامات نظامی علیه ایران باید تمام نیروهای ما را از عراق خارج کند و درگیری ما را در جنگی پایان دهد که هرگز نباید آغاز می شد.

نشریه آمریکایی در پایان می نویسد: رئیس جمهور باید همچنان به خود اعتماد کند و به قول خود در پایان دادن درگیری در عراق و سوریه و افغانستان ادامه دهد. رهایی ما از این مناقشات به ما امکان این را می دهد که در ماه ها و سال های آینده با چالش های عظیم کشورمان بهتر رو به رو شویم.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    85 2
    آمریکا غلط کرده با ایران بجنگد از بیشه گمان مبر که خالیس شاید که پلنگ خفته باشد
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 57
      شایدددددددددد خخخخخخ
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      22 0
      شکر خوردن داداش. اینا لاف در غریبی میزنن
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    57 0
    خخخخخ جنگ با ایران؟ :))))) بابا جمع کنین. شماها اصلا کارتون به رویارویی با نیروهای نظامی ما نمی کشه. احمق ها. اون مصی که بردین اونجا این دست اون دستش می کنین تا بگه ایران رو تحریم کنین یه فاحشه ست، مردم ایران رو چی فرض کردین؟!! یانکی های متوهم
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      11 0
      19:29، خخخ دمت گرم!! البته فکر کنم اون مصی رو بعد از کمبود دستمال توالت دارن دست بدستش میکنن وگرنه واقعأ هپلیه ارزش.... نداره والله!!!
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    30 1
    بر فرض احتمال یک جنگ؛ آمریکا با جنگ با ایران جهان را وارد یک جنگ گسترده جهانی آخرالزمانی میکنه و فقط یک جنگ محدود نیست هیچ وقت جنگ های بزرگ محدود به یک کشور نمی شوند و معمولا بحران ها انتقالی می شوند و کشورها حلقه های یک زنجیر هستند هر چند ترامپ معتقد به حملات محدود و متمرکز و هدفمند و غافلگیرانه نوین است تا حمله گسترده به سبک قدیم!
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      7 11
      متوهم!
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      توهین نکن! مودب باش! بنده توهم ندارم! تند برچسب نزن! می دانیم به آخرالزمان و طهور امام زمان بی اعتقاد و حساسی خیال باشه اما من با استفاده از نظریات خودشان گفتم و اتفاقا به همین چیزها که می گید توهم اصلا این ها توهم نیست شما از طراحان جنگ های بزرگ و اندیشه و رقابت پنهانی قدرت ها برای تسلط بر جهان غافل هستید و این که من اینو از خودم ابداع نکردم و با توجه به حوادث سیاسی و جریانات مختلف گفتم اگر جنگ بین قطب ها و قدرت های جهان در بگیره بر فرض محال و احتمال یک جنگ جهانی ویرانگر خواهد بود که مسلم خواهد بود و اگه به ایران یک حمله گسترده زمینی و هوایی بزرگ بشه به نظرتون اتفاقی نخواهد افتاد و آب از آب تکان نمی خورد و محدود به ایران میشه؟ خودتون فکر کنید با عقل جور در میاد به نظرتون چه اتفاقی میفته شما که واقع گرا هستید ما متوهم ها هم گوش می کنیم!
  • فرا جناحي IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    24 0
    در اولين رويارويي ايران و شيطان بزرگ فلسطين به فضل خدا از دست صهيونيست ها از و به صاحبان اصلي آن باز خواهد گشت انشاالله
  • داود IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    29 0
    آمریکا مال این حرفها نیست،البته تمام زور اونها و امیدشان به خائنان داخلیه
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 12
      جانم؟منو صدا زدی؟ خخخخخخ مزدور ساندیس خود
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 1
      ببین 21.28 . ساندیس خور شرف دارد به امثال شما که به جیره خواری و کاسه لیسی و حقارت هر روزه تان در آلبانی برای شیطان بزرگ افتخار می کنید . واقعا از نظر شخصیت انسانی زیر صفر هستید .
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 0
      آره خائن جان تورو صدا زد، بیا این استخونو که برات انداخته و دار، به ساندیس خوردن مردمم کاری نداشته باش، آفرین!!
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    31 0
    جنگ با ایران نبرد بزرگ دیگری مثل نبرد با عراق نیست!جنگ با ایران جنگ افول و نابودی آمریکا و اسرائیل خواهد بود
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    23 1
    چقدر منتظر این نبردم. کشتن ایادی دجال و شهادت تو این راه.
    • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      14 0
      عالی بود
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    17 0
    پوست یانکیها کندس
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    16 1
    خبر مصرف داخلیشان برای دور کردن مردمشان از اخبار فاجعه بار کرونا است . اما برای دلاورمردان ارتشی و سپاهی ما تفاوتی ندارد چون تمام تحرکات آنها در حال رصد شدن است و پاسخ متناسب برای آن آماده است . همانطور که هواپیمای گلوبال هاوک را زدیم و هواپیمای شناسائی شان را اخطار دادیم اینبار دیگر اخطاری در کار نخواهد بود.خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان روی دستان تروریستهای سنتکام نمایان است و قبلا با زدن عین الاسد هشدارهای لازم به آنها داده شده . مدافعان حریم ایران فقط منتظر یک اشتباه آنها هستند. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    آمریکاییها درمنطقه درترس عمیقی از مقاومت وکرونا چنان فرو رفته اند که اگر یکدیگر را از ترس نیروهای مقاومت وحتی القاعده هدف قرار ندهند عجیب است . آنها ازترس به دامان مرگ رفته اند . بهترین گزینه آنها خروج از منطقه است همان کاریکه درایران وآمریکا به آنها توصیه میکنند اماگویی گوش شنوایی نیست . تظاهرات مسلحانه طرفداران ترامپ را عادی جلوه میدهند اما چه بسااگر عقب نشینی نکنند تاپایان سال بی وطن شوند و تن به اسارتی مطبوع خود بدهند .
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    متاسفانه پیام از طرف منافقین داخلی به امریکا داده میشود کسانیکه جامعه را در پسا کرونا دعوت به اشوب و اختشاش میکنند کسانیکه اولویت برایشان سازش و تسلیم میباشد
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    آمریکا از داخل آمریکاو اروپا بزرگترین تهدید را دارد - جنگ با ایران عامل نابودی آمریکا می گردد - در جنگ حلوا خیرات نمی کنند در یک جنگ میان ایران و آمریکا شاخهای این گوساله نورسیده نیمه دوم قرن بیستم و گاووحشی مست قرن بیست و یکم به طرز عجیبی می شکند و تنش چاق و چله زخمی و دچار هونریزی و ضعف می شود در نتیجه همین اروپا تن زخمی این گاوی که به شیر نفتی اعراب شیر مادر می نگرد عاجز می شود کشورهای اروپائی و حتی شرق آسیا این گاو (ثروت)را مثل گوشت قربانی کاو زنده شق شقه می کنند تا قابل تقسیم باشد آمریکا را می بلعند آنگاه نام لیبرال دمکراسی دروغین آمریکا را مثل هزادش کمونیست در موزه ها جستجو می شود - البته آنگاه تشکیل یک دادگاه بین المللی برای اخذ غرامت از یانکی تشکیل می شود آلمانها و ژاپنی بدنبال آنها کره ای و ویتنامی ها و فلسطینی ها و سوریها و لیبیائی ها و یمنی ها و عراقی ها و...و کشورهای زیان دیده از آمریکا طلب خسارت خواهند کرد روزگار آمریکا مواجه با مدل عراق بعد از صدام یا آلمان بعد از هیتلر خواهد شد.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 0
      درسته شوروی یه زمانی خودش را ابر قدرت جهان نشان میداد انگلیس خودش را امپراطور دنیا معرفی میکرد آلمان نازی به رهبری هیتلر به دنبال گسترش قلمرو خود بود در ایتالیا موسولینی به دنبال احیای امپراطوری روم بود و یا ژاپن کشورهای شرق آسیا را اشغال میکرد و خود را ابر قدرت قدرت آسیا میدانست و همه اینها با یک جنگ سرنگون شدند پس تجربه به خوبی نشان داده که عاقبت رژیم های دیکتاتوری سرنگونیه یعنی آمریکا اگر جنگی را خاورمیانه آغاز کند این یعنی نابودی خودش و پایان امپراطیش را ترسیم کرده است
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 5
    اینکه فکر کنیم، ما بر آمریکا پیروز میشیم خیال بچگانه ای است. نهایتا چند تا پایگاهشون‌ را بزنیم. اصل کشور آمریکا، هزاران کیلومتر آنطرف تر است و البته ما هدف نزدیکتری هستیم برای آنها. بهتره که سیاستمداران طرفین، جلوی دخالت نظامیان در اظهارنظر را بگیرند. اینگونه برای هر دو بهتر است.
  • یعقوب IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    نویسنده این مقاله میگه جنگ کردن با ایران به خاطر حفظ پایگاه هایی که دیگه ارزشی برای آمریکا ندارند به صرفه نیست . این یارو هنوز حالیش نیست علت حضور آمریکا در منطقه و تنش با ایران به خاطر تثبیت صهیونیستها و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است که اساسش بر دشمنی با صهیونیست هاست . هنوز بر اساس منافع مادی و انرژی منطقه داره نظر میده البته غارت منابع منطقه اولویت دوم حضور آمریکاست منکرش نیستیم .صهیونیستها در طی قرن بیستم و تو این بیست سال قرن جدید آمریکا را وادار به هر جنگی به نفع خود کردند و آخر سر این کشور را به جاده افول کشاندند و اینو خودشان خوب می دانند .لذا چند سالی است در قالب جهانی سازی دارند قدرت را به چین منتقل می کنند چون برای اینا سوزن پرگار روی اسراییله و دهنه دیگر پرگار را هرجا منافع شان باشه اونجا می گذارند یک زمان آمریکا بود و حالا پرگار را به سمت چین چرخانده اند لذا تو این سالها تکنولوژی آمریکا را منتقل می کنند تا در چین ساخته بشه با کارگر ارزان و به کل جهان صادر بشه .
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 8
    مشرق و یاران وهم فکران متوهم هی به به طبل جنگ نکوبید !!
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 0
      شما هم یک کلمه توهم یاد گرفتی هی همونو برای سفسطه استفاده می کنی! اولا کی ما به طبل جنگ کوبید اوضاع قمر در عقربه؟ شما به جای تهمت روانپزشکی گیرم ما دیوانه شما عقل کل! به جای تعصب برید اول بیشتر مطالعه و تحقیق کنید بعد بیاید ادعاگری! خیلی خنده دار بود! چقدر شما ترسو و ساده دل هستید زودی باور کردید تا گفتن جنگ تندی جنگ میشه تندی آخرالزمان از راه رسید؟ براتون متاسفم زود فریب می خورید! دوم ما به هیچ وجه هم فکر مشرق نیوز و یا کسی نیستیم فقط در بحث ها به اجبار و لزوم شرکت می کنیم هدف خاصی هم نداریم! *** ! طبق قوانین کاربران حق دارند که درباره اخبار منتشره ابراز نظر کنند و سایت ها با رعایت اصول منتشر نمایند و کامنت ها اهمیت و ارزش دیگری ندارد!
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      4 0
      05:58 و نوچه های بی بی سی و سعودی و.... لطفأ وطن فروشی رو بزارین کنار، توبه کنین و از مملکت خودتون دفاع کنین!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 0
    نبایست میومدن عراق ، حالا که اومدن یا خودشان سریع بر میگردن یا افقی برگردانده می شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس