کد خبر 1064896
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
عبدالله شهبازی

ترامپ در توئیتی اعلام کرد که به نیروی دریایی این کشور دستور داده به «قایق‌های مزاحم» ایرانی در خلیج فارس شلیک کنند.

به گزارش مشرق، عبدالله شهبازی مورخ و پژوهشگر تاریخ سیاسی معاصر طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

ساعت ۸:۰۸ صبح چهارشنبه به وقت شرق آمریکا، ۲۲ آوریل ۲۰۲۰/ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ترامپ در توئیتی اعلام کرد که به نیروی دریایی این کشور دستور داده به «قایق‌های مزاحم» ایرانی در خلیج فارس شلیک کنند.

بیشتر بخوانید:

این دستور ترامپ ادامه رویه‌ای است که وی در روزهای اخیر در پیش گرفته تا از طریق ایجاد تنش لفظی با چین موضع ضعیف داخلی خود را،‌ که ناشی از کوتاهی آشکار او در مقابله با بحران کروناویروس در آمریکاست، بپوشاند. انگیزه این رفتار ترامپ بر تحلیل‌گران پوشیده نیست و به این دلیل برخی رسانه‌های آمریکا عنوان «مادر همه لاپوشانی‌ها» Mother of All Distractions را برای دستور امروز ترامپ به کار برده‌اند؛ تعبیری برگرفته از جمله معروف صدام در ژانویه ۱۹۹۱ که جنگ آمریکا و متحدانش با  عراق را «مادر همه جنگ‌ها» خواند.  

بنظر نمی‌رسد وضع کنونی آمریکا هرگونه ماجراجویی نظامی خارجی را اجازه دهد. این جنجال جدید ترامپ را باید با قالب کلاسیک شخصیت و رفتارهای او سنجید و تداوم جنگ لفظی و پروپاگاندای اخیر او علیه چین ارزیابی کرد که اینک ایران نیز به آن افزوده شده؛ هر چند هماره باید احتمال دستیازی دولت‌ها به نظامی‌گری خارجی با هدف لاپوشانی بحران‌های بزرگ داخلی را مدنظر داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    اگه بدونه جنگ محدود میتونه انجام بده حمله میکنه ولی الان توی دو راهیه و این تهدید را کرد تا واکنش رییس جمهور ما را ببینه.اگه بهش پالس بدن که ما درگیر نمیشیم و جام زهر زیاد تو بساطمون داریم حمله میکنه واگه سفت جوابش را بدن لال میشه
  • ناشناس IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 0
    سربازان آشکار و مخفی حاج قاسم آماده نابودی لشکریان ابلیس در منطقه هستند - اگرچه هرگز نظامی نبوده ام اما اگر جنگی روی دهد برای مرگ و دفن ارتش کفار به جبهه خواهم رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس