کد خبر 1062717
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورت تعلل نمایندگان کنگره در تائید نامزدهای پیشنهادی او برای مقام‌های دولتی، به قدرت اجرایی خود برای تعطیلی کنگره متوسل می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتیکه کنگره نامزدهای پیشنهادی او برای پست‌های خالی در دولت را تائید نکند، از قدرت اجرایی خود برای تعلیق آن استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نماینده ارشد کنگره آمریکا: اختیار ترامپ تام نیست، اما بی‌کفایتی او چرا

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در جلسه‌ای در کاخ سفید با اعتراض به اقدام کنگره برای عدم تائید نامزدهای معرفی شده از سوی او گفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، این اقدام بسیاری ضروری است. او نمایندگان دموکرات را مسئول این نابسامانی دانست و گفت ده‌ها پست مدیریتی معطل تائید از سوی کنگره مانده اند.

ترامپ در این باره گفت مجلس سنا باید وظایف خود را انجام دهد و به نامزدهای من رای دهد. ما تعداد قابل توجهی افراد داریم که باید به دولت ملحق شوند؛ و اکنون بیش از هر زمان دیگری به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ به این کار نیاز است.

رئیس جمهور آمریکا از عملکرد کنگره در طول همه گیری ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد آن‌ها باید در این برهه زمانی به درستی به وظایف خود عمل کنند.

ترامپ گفت آنچه آن‌ها انجام می‌دهند خیانت است. همگان این موضوع را می‌دانند و مدتهاست که اینگونه بوده است.

این در حالیست که منتقدان می‌گویند بسیاری از این پست‌ها از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون بلاتکلیف بوده‌اند و او برای بسیاری از آن‌ها حتی گزینه‌ای نیز پیشنهاد نکرده است. در نتیجه ترامپ متهم است برای دور زدن مجلس نمایندگان آمریکا همه گیری ویروس کرونا را بهانه کرده است.

قانون اساسی آمریکا به رئیس جمهور این کشور اجازه  می‌دهد در دوران بحرانی فعالیت کنگره را برای مدت مشخصی به حالت تعلیق درآورد، هرچند چنین اتفاقی تاکنون در تاریخ این کشور رخ نداده است. سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل وضعیت بحرانی ناشی از شیوع کرونا دست‌کم تا ابتدای ماه مه نشست حضوری برگزار نخواهند کرد، اما کنگره کار خود را به شکل رسمی تعطیل اعلام نکرده است.

در پی همه گیری ویروس کووید-۱۹ آمریکا با بحران بی سابقه‌ای دست به گریبان است. آمریکا در حال حاضر با ۶۴۴ هزار و ۴۱۷ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۵۵۹ مورد مرگ در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس