کد خبر 1062627
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
اعتراض هوادارن ترامپ

هزاران نفر از طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا با تجمع مقابل پارلمان ایالتی «میشگان»، به قوانین و اصول قرنطینه و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با به دست گرفتن پرچم‌هایی که نمایانگر حمایت آنها از ترامپ است و بر روی آن ابتدای حروف شعار انتخاباتی ترامپ «M.A.G.A» (بار دیگر آمریکا را بزرگ می‌کنیم) نوشته شده بود در مقابل ساختمان پارلمان ایالتی «میشگان» تجمع کردند و مخالفت خود را با قوانین سرسخت قرنطینه و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ابراز کردند.

ببینید:

فیلم/ طرفداران ترامپ خیابان‌های میشیگان را بستند

عکس/ تظاهرات هواداران ترامپ در اعتراض به قرنطینه

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، معترضان آمریکایی با تجمع مقابل ساختمان پارلمان ایالتی میشیگان از «گرچن ویتمر» فرماندار میشیگان درخواست کردند به سفارشات اکید «در خانه بمانید» پایان دهد زیرا اینگونه قوانین، آزادی‌های آنها را محدود می‌کند و تأکید داشتند که افراد به اندازه کافی باهوش هستند که بتوانند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند.

معترضان خشمگین آمریکا با تکان‌ دادن پرچم‌های M.A.G.A از پنجره‌های خودروهایشان شعارهایی را علیه سیاست‌های قرنطینه فرماندار میشیگان سرمی‌دادند و راه‌بندان سنگینی ایجاد کرده بودند.

برخی از این معترضان تأکید داشتند که ترجیح می‌دهند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند تا اینکه شاهد فلج شدن کسب و کارهای خرد و تعطیلی اجباری باشند.

برخی از معترضان که بسیاری از آنها در اقدامی اعتراضی ماسک‌های پزشکی محافظتی به صورت نداشتند و برخی نیز مسلح به تفنگ‌های شکاری بودند، با به دست گرفتن پرچم‌های «کنفدراسیون»  و به دست گرفتن پوسترهای ۲۰۲۰ ترامپ و «مایک پنس» معاون ترامپ فریاد می‌زدند: «ویتمر را به خاطر داشته باشید» و بنرهایی را در دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «آزاد زندگی کنید یا بمیرید».

بسیاری از معترضان تأکید داشتند که تعطیلی فروشگاههای بهسازی منازل، گلخانه‌ها، آرایشگاهها، شرکت‌های محوطه سازی و ممنوعیت قایقرانی و ماهیگیری، موجب بروز خشم آنها شده است.

فرماندار میشیگان در اظهاراتی انتقادی تأکید کرد که معترضان با نزدیک شدن به یکدیگر و دست زدن به هم، خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داده‌اند.

تظاهرات در میشیگان در واکنش به فرمان اجرایی پنجشنبه هفته گذشته ویتمر در تحمیل یکی از سخت‌ترین و شدیدترین مجموعه اصول قرنطینه در کشور برگزار شده است.

طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در چنین شرایطی تظاهرات گسترده برگزار کرده‌اند که آخرین آمار و ارقام شیوع کرونا حاکی از آلوده شدن ۶۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر در ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا و فوت ۳۰ هزار و ۹۸۵ نفر از مردم این کشور بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ است. 

ایالت میشیگان بعد از نیویورک، نیوجرسی، ماساچوست با ۲۸ هزار و ۵۹ مورد ابتلا و یکهزار و ۹۲۱ مورد فوتی جزء‌ آن دسته از ایالاتی در آمریکا محسوب می شود که بالاترین میزان ابتلا به ویروس ناشناخته کرونا در ایالات متحده آمریکا را دارد.

از طرف دیگر شبکه آمریکایی «سی ان ان» نیز گزارش کرد که علیرغم هشدارهای کارشناسان در خصوص تأثیر منفی تعجیل در بازگشایی اقتصاد در تسریع شیوع کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ خواستار بازگشایی اقتصاد کشورش است.

کارشناسان بهداشت ودرمان عمومی هشدار داده‌اند که ایالات متحده آمریکا آزمایشات کافی برای تشخیص موارد ابتلا به ویروس کرونا را انجام نداده است و بنابراین تعجیل در بازگشایی کسب و کار و اقتصاد این کشور می‌تواند، روند شیوع این ویروس ناشناخته را تسریع بخشد اما با اینحال رئیس‌جمهور آمریکا در صدد بازگشایی اقتصاد آمریکا است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    19 0
    و تأکید داشتند که افراد به اندازه کافی باهوش هستند که بتوانند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند!! لعنتی همین الان دور هم جمع شدین اگه یه نفر آلوده باشه بقیه تون هم ... این چه هوشی ــه که ازش حرف می زنین؟!!
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      شهر فساد اخلاقی بی بندوباری
  • مهماندار هواپیما IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    27 4
    تایتانیک در حال غرق شدن
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      5 24
      تو خواب هم نمیتونی ببینی. ولی قایق موتوری شما اصلا نرفته زیر اب همچنان گل و بلبله
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      13 1
      آقا آی حال میکنم این اجنبی پرستها دودشون در اومده دارن جلز و ولز میکنن چون پتهٔ قبلهٔ آمالشون ریخته رو آب و ماله هم دیگه اثر نداره ! خخخخ یانکی، تو خواب که هیچ چی، در بیداری خواهیم دید که ان شاء الله تایتانیکتون با همه غرب زده ها میره ته فاضلاب!
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    22 2
    طرفداران یک یابو
    • سید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      14 10
      چه بهتر از این! ای کاش همه شان در اثر این بیماری و یا هر کوفت دیکری هلاک شوند!!!
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    10 1
    19:56. تو شرف نداااااری. ژنتیکته. نسلت این مدلیه. آخه الاغِ آمریکَنوفیل !!!!!! اگه اینها مبتلا بشن موج تسلسلی از ابتلائات جدید در جهان راه میفته!!!!!! نمی فهمی؟؟؟؟؟ ؟؟ یا واقعا خرِ تمام عیاری؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      0 6
      الاغ 21:15، تو عقل نداری؟ اون آمریکایی ها با تو که طرفدارشونی اگه خرین و میرین تو خیابون تظاهرات میکنین تقصیر این دوست ما چیه؟ تازه اگر یه همچین اتفاقی افتاد به جهنم، تقصیر ما که نبوده، ویروس خودشون بوده.!! همه دنیا درشونو به روی امریکا خواهند بست تا هر غلطی میخوان تو اون آمریکای دزدیده شده از سرخپوستها بکنن! تو دلت واسه اون یانکی ها شور نزنه، مگر اینکه با تو کمپ تیرانایی می‌ترسی جیره ات قطع بشه یا منتظر گرین کارتی می‌ترسی اگر وضع آمریکا خراب بشه مجبور شی از مدارکت به جای دستمال توالت نایاب استفاده کنی!!!
    • FR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      23:27 حضرت عباسی چی میزنی؟
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    5 0
    از نظر بعضی ها تظاهرات غیر منطقی و احمقانه که باعث طولانی تر شدن دوره کرونا میشه هم قشنگه و نشانه پیشرفته ! اصلا دستشویی رفتن اینا هم نشانه پیشرفته و قشنگه ! ولی خودمونیما کرونا و وضعیت آبروریزی بهداشت تو غرب بدجوری حال این جهان سومی هارو گرفته ! در بدر دنبال یه سوژه و بهونه هستن تا آمریکارو پیشرفته جلوه بدن !
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      6 0
      21:27 موافقم استاد، هرچند دیگه این افتضاح غرب وصله بردار نیست، اما مطمئنم تظاهرات که هیچ چی اگر آمریکایی ها بیان دسته جمعی و لخت در وسط خیابون قضای حاجت شماره 2 هم بکنن (!) این اجنبی پرست ها گله ای میریزن اینجا براش صدتا دلیل علمی، فرهنگی، تاریخی، پزشکی و.... میارن که این کار درسته و تا حالا ما اشتباه میکردیم میرفتیم دستشویی!!
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    7 0
    این احمقها همان کسانی هستند که اجداد ادمکش و جنایتکار انها با کشتن و کندن پوست سر سرخپوستان امریکا را فتح کردند حالا از یک حرامزاده تروریست حمایت میکنند انهم کسی که پدربزرگش یک فاحشه خانه را اداره میکرده
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 0
    تکبر و خود خدا انگاری بلای جان ترامپ و ترامپیسم خواهد شد ! آنها میخواهند با اسلحه شکاری ویروس را بکشند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس