کد خبر 1061076
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
گاردین: از هر سه جراح انگلیسی، یک نفر با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی مواجه است

کالج سلطنتی جراحان انگلیس کمبود تجهیزات حفاظت شخصی کادر پزشکی این کشور در مقابله با ویروس کرونا را «شرم‌آور» توصیف کرد.

به گزارش مشرق،  مسئولان ارشد حوزه پزشکی انگلیس امروز هشدار دادند که جراحان این کشور که از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، با کمبود «نگران‌کننده» تجهیزات حفاظت شخصی مواجهند که جان آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به نوشته گاردین، بر اساس جدیدترین تحقیق، حدود یک سوم (۳۲.۵ درصد) جراحان انگلیسی می‌گویند به ماسک، روپوش و سایر لوازمی که برای ایمن ماندن آنها نیاز است، دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید:

کالج سلطنتی جراحان انگلیس که نظرات هزار و ۹۷۸ جراح و دانشجوی جراحی را جمع‌آوری کرده این مسئله را مایه شرم خواند. «سو هیل» معاون رئیس این کالج به روزنامه «آبزرور» گفت: بیشتر کادر پزشکی، دکترها و پرستارهای جوانی هستند که بچه در خانه دارند و بدون تجهیزات مناسب خود را در خطر قرار می‌دهند. این که آنها بدون تجهیزات برای انجام کارشان زندگی خود را در خطر قرار بدهند، به لحاظ اخلاقی و وجدانی قابل‌قبول نیست.

این نتایج بعد از صحبتهای بحث‌برانگیز «مت هنکوک»، وزیر بهداشت بریتانیا منتشر شده که از کادر پزشکی این کشور خواسته بود بیش از آنچه به لحاظ بالینی قابل توجیه است، از تجهیزات محافظتی استفاده نکنند. کالج سلطنتی پرستاران و انجمن پزشکی انگلیس از صحبتهای او انتقاد کردند.

یافته‌های دیگر این تحقیق نشان داد حدود ۷۰ درصد جراحان در بخشهایی از انگلیس با کمبود تجهیزات محافظتی در بیمارستانها در یک ماه گذشته مواجه بودند. همچنین ۳۹ درصد جراحان در اسکاتلند و ۳۶ درصد آنها در شمال غرب انگلیس می‌گویند با چنین کمبودهایی مواجهند.

نیمی از جراحان این کشور نیز تردید دارند که بتوانند آزمایش کرونا بدهند تا مطمئن شوند بیمار هستند یا خیر.

یکی از جراحان، کمبود ماسک را رسوایی خواند و یکی دیگر از آنها کمبود در شرایط همه‌گیری کرونا را به اعزام به جنگ بدون داشتن سلاح تشبیه کرد.

بنابر آخرین آمارها، انگلیس با ۷۸ هزار و ۹۹۱ مبتلا و حدود ده هزار فوتی، پنجمین کشور اروپایی است که بیشتری درگیری را با این بیماری دارد.

امروز «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هم که به کرونا مبتلاست، در اولین سخنانش از زمان بستری شدن در بیمارستان، جانش را مدیون کادر درمانی این کشور دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس