حسین مرعشی

"حسین مرعشی" در تقلا برای "افزایش غیر معقول انتظارات از مجلس یازدهم گفته است: مجلس یازدهم باید حقوق‌ها را ۴۰ درصد افزایش دهد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***  

نسخه اطلاعاتی آشنا برای مبارزه با کرونا

ایرنا گزارش داد: حسام‌الدین آشنا، از چهره‌های امنیتی و مشاور رئیس‌جمهور روحانی، روز پنجشنبه گذشته در حساب توییتری خود نوشت:

"دو مسیر مکمل مهار بیماری را با جدیت دنبال می‌کنیم:
‌۱. از غربال‌گری کل جمعیت آغاز می‌کنیم تا به افراد مبتلا برسیم و آن‌ها را قرنطینه کنیم.
‌۲. از مبتلایان شروع می‌کنیم و با بررسی دقیق افرادی که با آن‌ها تماس نزدیک داشته‌اند،  افراد مشکوک و سپس مبتلایان را شناسایی و قرنطینه می‌کنیم."[۱]

* ما قضاوت درباره عملیاتی شدن تام و تمام این روش را به عهده مخاطبان واگذار می‌کنیم. خوب است آقای آشنا درباره نحوه به دست آوردن این اطلاعات و چگونگی استفاده از آن نیز اطلاع رسانی کنند و اینکه تضمین لازم برای عدم سوء استفاده از داده‌های شخصی مردم را چه نهادی تأمین می‌کند؟

***

در پشت پرده خدعه "افزایش غیر معقول انتظارات از مجلس یازدهم"

مرعشی: مجلس یازدهم باید حقوق‌ها را ۴۰ درصد افزایش دهد!

حسین مرعشی، از اعضای مبرّز حزب کارگزاران سازندگی و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از مصاحبه خود با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه سازندگی؛ درباره مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرای آن گفته است: این مجلس با پشتوانه‌های قوی‌ای که در حاکمیت دارد باید ببینیم کدام‌یک از دو مسیر را انتخاب می‌کند، دو مسیر بیشتر مطرح نیست، مسیر اول مسیری عقلایی است که این‌ها الآن که حاکم شدند به سمت این بروند که مسائل‌شان را با دنیا حل کنند، حداقل در حدی که صادرات نفت شروع شود و پول آن به شرکت برگردد. اگر در این مسیر قرار بگیرند، با توجه به افزایشی که قیمت دلار دارد، حتی اگر روی دلار ۱۵ هزار تومان هم حساب کنیم، ‌نزدیک به دو برابر حجم کل بودجه کشور درآمد نصیب دولت و حکومت می‌شود و به‌راحتی می‌توان در این صورت ۳۰، ۴۰ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش داد و این پول را برای رفاه هزینه کرد که اگر دوستان در این مسیر قرار بگیرند، اصلاح‌طلبان هیچ حرفی در آینده سیاسی ایران نخواهند داشت.

مرعشی همچنین در ادامه می‌افزاید: مسیر دومی که ممکن است در آن قرار بگیرند، ادامه همین جهان‌ستیزی و مخالفت با تنش‌زدایی است. یعنی ادامه همین سیاست‌هایی که تاکنون به نظرشان بسیار خوب بوده است!

*اگرچه حزب کارگزاران با حضور در انتخابات مجلس یازدهم، از تئوری "تحریم خاموش انتخابات" توسط اصلاح‌طلبان تبعیت نکرد و سطحی از پیشرفتگی خود را نشان داد اما این سخنان مرعشی در تقلا برای "افزایش غیر معقول انتظارات از مجلس" یک ناجوانمردی سیاسی آشکار است.

از طرفی آقای مرعشی توضیح نمی‌دهد که چرا در طول حدود ۳۰ سال حضور او و دوستانش در مناصب مختلف کشور؛ چنین اتفاقاتی نیافتاده و چرا مردم در دولت سازندگی و در مجلس ششم شاهد مثلا افزایش ۴۰ درصدی حقوق‌ها نبوده‌اند!؟

مسئله افزایش دادن انتظارات از مجلس اصولگرایان، یک خدعه ناجوانمردانه است که موارد آن هرگز در شعارهای لیست واحد اصولگرایان نبوده است.

بلکه اصولگرایان اعلام کردند که به سمت کاهش مشکلات گام خواهند برداشت.

و بدیهیست که پس از لبیک مردم و گام اول آنها در انتخابات مجلس یازدهم؛ کاهش مشکلات نیز اولا معقول خواهد بود و ثانیا یک‌شبه نخواهد بود.

کما اینکه آقای مرعشی و دوستان ایشان حکماً فراموش نکرده‌اند که پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی بیان می‌کردند که باید از مشکلاتی که دولت قبلی بوجود آورده "آوار برداری" کرد [۲] و این کار نیز سالها زمان خواهد برد!

تقلای ناجوانمردانه برای افزایش دادن انتظارات مردم از مجلس یازدهم؛ مقوله‌ای است که حتما بایستی مد نظر ستاد اصولگرایان و البته منتخبان ملت نیز باشد.

پیش از این، یکی از اصلاح‌طلبان در اظهاراتی گفته بود: در مجموع مسئولیت مجالس هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم با اصولگرایان است که در این مجالس اکثریت را در اختیار داشتند! [۳]

احمد زیدآبادی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز قبلا در یادداشتی با اشاره به مشکلات کشور نوشته بود: به هر حال، فعلاً ریش و قیچی به دست قالیباف و نیروهای حامی‌اش در سطوح بالای قدرت افتاده است. [۴]

او اما هیچ اشاره‌ای به نقش روحانی در حل مشکلات کشور نکرده بود.

***

۱_ www.irna.ir/news/۸۳۷۴۴۹۶۳/

۲_ https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۱۹۲۸۷۵

۳_ mshrgh.ir/۱۰۴۷۰۶۹

۴_ http://mshrgh.ir/۱۰۴۵۸۳۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    اونوقت تورم 40تا 80 درصدی معقولی؟!!!!!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      14 0
      حرفی نیست ،40 در صد افزایش حقوق..ولی ازجمله منابع تامین اعتبار،مالیات بستن درست حسابی به تولید کنندگان پسته باشه که تو این دوسال ،با بالا بردن عمدی نرخ ارز ، به سودهای نجومی غیرقابل تصور رسیدن...مخصوصا اونایی که بیش از صد یا دویست هکتار باغ پسته دارن...
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 5
    چه حرفیه میزنی مشرق
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      19 0
      ی سوال چرا مجلس دهم این افزایش را انجام نداد؟
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      9 0
      چون اونوقت خودشون باید تامین میکردن منابعشو..ولی از حالا شانتاژ افزایش 40 در صدی حقوق را میکنن که دولت انشالله غیر اصلاح طلب بعدی مجبور بشه به افزایش نقدینگی و بالا بردن تورم..که بعد اینا بیان چماق کنن بزنن توسرش..
    • سید IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      13 2
      ای کاش حسین مرعشی که از تهوع آورترین اصلاح طلبان تهوع آور است به اندازه دانایی اش سخن می گفت نه به اندازه دارایی اش!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    آشنا چهره امنیتی!؟ رنگ رخسار خبر می دهد از سرّ درون؟ آنقدر نوشتند چهره امنیتی، که یحتمل خودش هم باورش شده! خروجی مشاعر او جز چند توئیت زدن چه بوده؟ خاطره او از دستشویی رفتن در مسجدی در خیابان هفده شهریور را مرور کنید تا چهره امنیتی! را بیشتر بشناسید!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    9 0
    هر بار که این آقای آشنا تو رسانه ها حرف میزنه، یه جورایی منو یاد چوپان دروغگو می اندازه!! آخه از بس اظهار فضل های نا بجا (و گاهی وقت ها چندش آور) داشته، دیگه کسی به حرف هایش (حتی اگر درست هم باشه) اهمیتی نمی دهد. مثلا" همین اخیرا" مزخرفانه گفته بود که: " ظریف و حاج قاسم دو روی یک سکه اند". در حالی که همه می دانند که ظریف و جان کری دو روی یک سکه اند!! حقیقت قضیه این است که شهید حاج قاسم با شهید ابومهدی المهندس دو روی سکه اند (آنهم سکه جبهه مقاومت که بهایش بهشت جاودان است).
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    اخه یه نفر به اقای مرعشی بفهماند چقدر سواد دارد مگر بادیپلم بیشتر 12 سال استاندار کرمان بودی ایا اقای رفسنجانی نبود هم استاندار می شدی حال هم که ملیاردها به جبیب زدی خفه شو بتمرگ در خانه ات حالش ببر . این قوم یعنی امثال اشنا و مرعشی به غیر از شکم و ....چیزی فکر نمی کنند. اینها نشان دادند دین خودشان را به دنیایشان فروخته اند .
  • محمد US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    راه دیگه هم اینه که مالیات افرادی مانند مرعشی 40 برابربشه
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    7 0
    عجب ادم های پیدا می شوند که مدام بر اساس بغض و کینه حرف می زنند خدایا ما را به راه راست هدایت فرما که ان شالله بر اساس صداقت حرف بزنیم 7 سال است که فقط بر علیه منافع مردم و در راستای مفسدین اقتصادی ونجومی بگیر ها و رانتخواران و ...... حرف زدند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    مشرق هم مدام دنبال ادمهای بی خاصیت می گردد و مطلب می نویسدبرو در اجتماع ببین مردم چطور فداکاری می کنند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    خطاب به مجلس مکرم دوره یازدهم در سه ماهه اول شروع بکار مجلس قبل از هر کاری پس از اصلاح قانون مطبوعات و خبرگزاریها نسبت به اقدام اخذ 40% مالیات از: 1- انباشته های نقدی در بانکها 2- 40% مالیات از تمامی سرمایه داران چپاول کننده ثروت در طی سالهای 1368 الی 1376 که مالیات ثروتهای تکاثری شان بر اساس شواهد interactهای مالی بانکها و بانک مرکزی و سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با (پیمانکاریها و زمین خواریهای رانتی و زد و بندی و مستغلات اعم از عمرانی، کشاورزی، صنعتی و برگه های اوراق قرضه اعمم از مشارکت و غیره ) دریافت نگردیده است. 3- 35% موضوع بندهای 1 و 2 برای تمامی سرمایه داران چپاول کننده ثروت در طی سالهای 1376 الی 1382 4- 30% برای موارد بندهای 1 و 2 برای تمامی سرمایه داران چپاول کننده ثروت طی سالهای 1382 الی 1392- 5- 25% برای تمامی سرمایه داران چپاول کننده ثروت موضوع بند 1 و 2 طی سالهای 1292 الی 1399 ، اقدام عاجل صورت پذیرد، بگونه ای که حتی یک روز تاخیر و تعلل در این امر مقدس و الهی یعنی همکاسه شدن برخی و خریداری شدن بعضی از نمایندگان توسط چپاولگران (کمتر از یک درصدی جامعه) که بجز صدا و سیما 70% رسانه ها را در اختیار دارند و مضاف براینکه90% ثروت جامعه توسط اینان تا کنون چپاول شده و با زر و شانتاژ جلوی این کار مقدس و الهی را خواهند گرفت. پیش بسوی اجرای اقدامات انقلابی و امام زمانی و به امید بستر سازی الزامات مورد نیاز ظهور مولایمان امام مهدی عج الله تعالی فرجه شریف
    • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      1 1
      اونوقت مالياتهاي اخذ شده چي ميشه؟؟؟؟بنز و پورشه و ويلاي كانادا؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    این استخری ها غلط می کنند در امور مجلس یازدهم دخالت کنند بروند گم شوند
  • مجید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    در کار مجلس یازدهم ومردم دخالت نکنید لطفا.....
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    کاش کرونا مشتی ازین جانوران میت و وحشی داخلی را همراه خود میبرد
  • حقیقت گو IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    باسلام - آقای آشنا چه حرف های خوبی بلده . چرا رئیس جمهور از ایشان استفاده بهینه نمی کند . باید از امثال ایشان خوب حفاظت نمود تا دشمنان ایشان را نه ربایند .
  • حسين DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    آقاى آشنا ممكنه بگى تو نسبت به چه مسائلى <> هستى؟
  • حقیقت گو IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    باسلام - امثال آقای مرعشی تازمانی که خودشان مسئولیت داشتند هیچ خیر و فایده ای برای کشور و مردم نداشتند حالا نسخه برای دیگران می نویسند . شما ب نمی خواهد برای مردم دلسوزی بکنید . اگر امثال شماها صحبت نکنند مملکت بهتر و در آرامش اداره می شود .
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    هر چه در مورد بازنشستگان قیمی درد دل کنی ، غیرقابل انتشار است ؟ عجب ، پدرمون گفت بعد از درس برید دنبال کار ازاد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    نمی‌خواد مجلس ۴۰ درصد حقوق مردم را افزایش بدهد. لطفا دولت ۴۰ درصد بازار را ارزان کند.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    این مرعشی عجب مارموزیه
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    حسین مرعشی" در تقلا برای "افزایش غیر معقول انتظارات از مجلس یازدهم گفته است: مجلس یازدهم باید حقوق‌ها را ۴۰ درصد افزایش دهد!// گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین/ خودت رو خالی بکن - یک کار عالی بکن.....
  • SE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    اصلاحات اول اصحالات شد و حالا ابلیس مجسم
  • محمدی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    کسی به این وطن فروشان بگه شما که دنبال تنش زدایی و ارتباط با دنیا بودید تا حالا چه غلطی کردید که از مجلس جدید این انتظار را دارید!؟. مجلس جدید اگر هنر کنه میتونه بی تدبیری های شما را سر و سامان بدهد. واقعا برای برخی ها سنگ پا هم شرمنده میشه!!!!!!!!!
  • ننکته بین IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    بهتراست مجلس یازدهم ازشرکتهای تحت حمایت ومالکیت اقای مرعشی ودرامد شخص ایشان مالیات 40% دریافت کنند تا ازاین افاضات دیگر ننمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس