کد خبر 1060058
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کرونا نمایه

نخست وزیر اسپانیا درباره فروپاشی اتحادیه اروپا پیامد بحران کرونا هشدار داده و اعلام کرده است: اگر در اروپا هیچ همبستگی وجود نداشته باشد این اتحادیه در خطر است.

به گزارش مشرق، کرونا، عواقب و پیامدهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های اروپایی است.

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که بر اساس جدیدترین نظرسنجی اکثر شهروندان آلمانی از مدیریت بحران کرونای دولت آلمان راضی هستند. در سایه این رضایت میزان محبوبیت ائتلاف بزرگ در آلمان هم افزایش پیدا کرده است.

ببینید:

فیلم/ ابتکار کشیش‌ها در روزهای کرونایی

سازمان بین المللی کار هم درباره عواقب گسترده و بی سابقه بحران کرونا بر بازار کار هشدار داده است. بر اساس ارزیابی این سازمان بین المللی بیش از ۱ میلیارد کارگر در معرض خطر بالای کاهش حقوق و یا از دست رفتن شغل خود قرار دارند.

هشدار نخست وزیر اسپانیا درباره فروپاشی اتحادیه اروپا

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا هم درباره فروپاشی اتحادیه اروپا پیامد بحران کرونا هشدار داده و اعلام کرده است: اگر در اروپا هیچ همبستگی وجود نداشته باشد این اتحادیه در خطر است. اسپانیا و برخی کشورهای دیگر اروپایی خواستار اجرای طرح اوراق قرضه مشترک اروپایی برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا هستند، اما آلمان و برخی کشورهای دیگر با این مسئله مخالفند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند امروز مجددا تلاش کنند یک بسته نجات چند میلیاردی را علیه این بحران مد نظر قرار دهند.

درخواست رئیس بانک مرکزی اروپا برای همبستگی بیشتر اعضاء در مبارزه با کرونا

"کریستین لاگارد"، رئیس بانک مرکزی اروپا هم کشورهای اروپایی را به همبستگی بیشتر در مبارزه با ویروس کرونا فراخوانده است. وی در مقاله ای که در برخی رسانه های اروپایی چاپ شده است گفت: کشورها باید در این بحران از یکدیگر حمایت کنند.

وی تاکید کرد: یک هماهنگی کامل در زمینه سیاست های پولی و مالی بهترین راه برای حمایت از جایگاه های کاری و صنعتی است.

دولت فرانسه هم در پی شیوع ویروس کرونا محدویت های اعمال شده برای مقابله با این بحران را تمدید می کند. این خبر را کاخ الیزه روز چهارشنبه اعلام کرد.

ضرر یک میلیون یورویی شرکت لوفت هانزا در هر ساعت در دوران کرونا

خبرها همچنین حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان به دلیل بحران کرونا هر ساعت یک میلیون یورو ضررمی کند.

سوئیس هم می خواهد اولین اقدامات برای کاهش محدودیت های بحران کرونا را در اواخر ماه آوریل آغاز کند.

محدودیت‌های ضد کرونایی در فنلاند تمدید می‌شود

دولت فنلاند هم برای مقابله با بحران کرونا اکثر محدودیت های اعمال شده را به مدت یک ماه دیگر و تا ۱۳ ماه می ( ۲۴ اردیبهشت ماه) تمدید کرد. این ممنوعیت ها شامل ممنوعیت تجمعات عمومی بیش از ۱۰ نفر و تعطیلی مدارس و رستوران ها است.

وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به دستیابی به موفقیت هایی در مهار بحران کرونا بازگشت به دوران معمولی و کاهش محدودیت های ضد کرونایی را بعد از عید پاک امکان پذیر دانست.

آلمان از اوایل تابستان آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا را آغاز می‌کند

شرکت داروسازی CureVac آلمان هم به شدت و به صورت گسترده بر روی تولید واکسنی علیه کرونا کار می کند. یک سخنگوی این شرکت داروسازی روز پنج شنبه گفت: ما در این پروژه برنامه کاملا زمانبندی شده‌ای داریم. این شرکت از ماه ژانویه برای تولید واکسنی علیه ویروس کرونا کار می کند.

سخنگوی این شرکت داروسازی اعلام کرد که آزمایش های بالینی در اوایل تابستان آغاز خواهد شد. وی تکید کرد: در ماه ژوئن و حداکثر در ماه جولای ما می خواهیم تست این واکسن را با حدود ۱۰۰ نفر آغاز کنیم. به گفته سخنگوی این شرکت داروسازی آلمانی اولین نتایج این آزمایش بالینی حدود دو هفته بعد اعلام خواهد شد. اگر نتیجه این موارد مثبت بود بررسی های بالینی بعدی با چند هزار شرکت کننده آغاز خواهد شد.

اتحادیه اروپا می خواهد به این شرکت داروسازی آلمانی در راستای تولید و توسعه واکسن کرونا تا مبلغ ۸۰ میلیون یورو کمک کند.

"مارکوس زودر" رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم اعلام کرده که بعد از بحران کرونا اصلاح اساسی سیستم بهداشت و درمان آلمان امری غیر قابل اجتناب است.

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که ویروس کرونا از اروپا و نه از کشورهای آسیایی به آمریکا آمده است. به گزارش روزنامه نیویورک تامیز این ویروس از اواسط ماه فوریه و هفته ها قبل از معلوم شدن اولین موارد ابتلا در حال گردش در نیویورک بوده است.

آمار رسمی مبتلایان کرونا در آلمان تنها ۱۵ درصد آمار واقعی است

بر اساس ارزیابی های محققان گوتینگن آلمان با احتساب موارد زیادی از مبتلایان به کرونا در آلمان که گزارش نشده است تا پایان ماه مارس حدود ۴۶۰ هزار نفر در آلمان به این بیماری مبتلا شده بودند.

بر اساس ارزیابی این محققان تا به حال حدود ۱۵.۶ درصد مبتلایان به کرونا در آلمان شناسایی شده‌اند.

کرونا در اروپا همچنان گسترش یافته و قربانیان بیشتری می‌گیرد

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال ۱۵۲۴۴۶ نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و ۱۵۲۳۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال ۱۳۹۴۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۷۶۶۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم شمار مبتلایان به کرونا به ۱۱۳۲۹۶ نفر افزایش پیدا کرده و ۲۳۴۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه هم همچنان گسترش یافته و در این کشور هم تا به حال ۱۱۲۹۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰۸۶۹ نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال ۶۰۷۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۰۹۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 1
    به نظر من مقصر اصلی خود اروپا وآمریکاست نه آسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس