کد خبر 1061150
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
واکسن

به گفته یک واکسن شناس انگلیسی در دانشگاه آکسفورد واکسن ضد ویروس کرونا احتمال دارد در ماه سپتامبر آماده شود.

به گزارش مشرق به نقل از  «دیلی میل»، سارا گیلبرت استاد واکسن‌شناس دانشگاه آکسفورد و رئیس گروهی از پژوهشگران که مشغول تهیه واکسن ضد ویروس کرونا هستند، گفته است که به احتمال ۸۰ درصد واکسنی که توسط گروهی از محققان ساخته می‌شود کارایی مورد نظر را برای ویروس کرونا دارد، حدود ۵ ماه طول می‌کشد تا در دسترس عموم قرار گیرد.

پرفسور گیلبرت افزود: من فکر می‌کنم به دلیل اینکه کارهای دیگری یر روی این واکسن انجام شده، شانس بالایی برای موفقیت این واکسن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

کرونا و انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی

تست رایگان کرونا در چه مراکزی انجام می‌شود؟

این واکسن شناس گفت: او ماه گذشته امیدوار بود که تولید واکسن ضد کرونا تا آواخر سال ۲۰۲۰ به پایان برسد، اما خوشبختانه در حال حاضر آزمایشات بالینی بر تعدادی از انسان‌ها در دو هفته آینده آغاز می‌شود.

پرفسور گیلبرت گفت: بنابر اعلام دولت انگلیس روند ساخت میلیون‌ها دوز از این واکسن که نتایج مراحل اولیه‌اش موفقیت آمیز بوده را تأمین خواهد کرد تا به سرعت در سطح گسترده‌ای برای استفاده در دسترس بیماران قرار گیرد.

علی رغم هشدارهای قبلی مبنی بر اینکه روند تولید واکسن ممکن است ۱۸ ماه طول بکشد پرفسور گیلبرت به روزنامه تایمز گفت که اگر اوضاع کاملاً خوب پیش برود، انتظار می‌رود واکسن در ماه سپتامبر تولید شود.

تیم تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد به سرپرستی پرفسور گیلبرت، یکی از ده‌ها تیم دانشمندان و محققان در سراسر جهان است که برای یافتن یک واکسن ضد کرونا در تلاشند، این تیم در جستجوی راه حلی سریع برای پایان دادن به وضعیت غم انگیز ناشی از شیوع این بیماری است که نه تنها بریتانیایی‌ها به میزان بالایی به آن مبتلا شدند بلکه مردم سراسر جهان اکنون گرفتار این بیماری هستند.

این اظهارات امیدوارکننده پرفسور گیلبرت در حالی بیان می‌شود که کارشناسان بهداشت می‌گویند: ویروس کرونا در مقایسه با بسیاری از ویروس‌های تنفسی بویژه آنفلوانزا به کندی عمل می‌کند و به مدت طولانی‌تری در بدن باقی می‌ماند.

برخی دانشمندان و متخصصان ویروس شناسی بر این باورند که تهیه و توزیع جهانی واکسن برای ویروس کرونا تا ۱۸ ماه طول می‌کشد، اما پروفسور گیلبرت می‌خواهد روند آزمایش را تسریع بخشد.

بیش از ۶۰ کاندیدای احتمالی واکسن و درمان ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های سراسر جهان در مراحل بالینی خود هستند، همچنین کارشناسان داروسازی و صنعت هشدار داده‌اند که آزمایشات بالینی و مصوبات ایمنی واکسن ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • فرید IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 2
    اگر کسی واکسن های آمریکایی و انگلیسی رو تزریق کرد و بعدا تبدیل به زامبی شد اصلا تعجب نکنید، یکی از تئوری های توطئه در این مورد میگه اصلا شیوع کرونا یه بهانه برای مجبور کردن مردم دنیا به تزریق واکسنی هست که فقط خدا میدونه محتویاتش چیه، نتایج فاجعه بار واکسن HPV که میخواستن با سلبیریتی بازی به خورد مرذم ایران هم بدن هنوز فراموش نشده.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    چه تولید بشه یا نشه تابحال سردمدارن پیر و همکارانش که دشمن اند نمرده اند مثل پاپ و مرکل و ترامپ و بوش و رئیس موصاد و سیا و پنتاگون و خاخام صهیونیست تندرو و رهبر بودا. پکن و شانگهای چرا الوده نشد ولی جهان شد؟ صد درصد هماهنگی برای زنده ماندن و درمان توسط پلاسما و قرص ژاپنی ین دشمنان و مهره هایشان شده وگرنه حداقل 1000 سردمدار پیر که دشمن اند میبایست میمردند.
  • پری IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 2
    حیف شد دوران کرونا دوران خوبی ست
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 6
    تجارت جدید
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 0
      به این میگن دانشمند دلسوز ما هم حریرچی داریم که میگه ۱۸ ماه دیگه و ۴۰ در صد عملکرد. واقعا این امارو از کجاش در میاره باعث تعجبه. شما حتی نتونستی دارو های تست شده را صحت سنجی کنی بعد به همین راحتی امار میدی. ادم نمیدونه از این همه بی لیاقتی چی بگه
  • DE ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    یک مسابقه دو جهانی برای ساخت واکسن کرونا بین همه کشورها درگرفته و هرکی زودتر ابداع و تولید کنه برنده شما یک میشه که میلیاردها دلار و یورو بدست میاره.
  • رضا IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    من ميترسم ماها رو از اين دست آورد پزشكى محروم كنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس