کد خبر 1082533
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مهاجرت اروپا

جدیدترین آمارها نشان می‌دهند که میزان پناهندگی‌ها به قاره اروپا در ماه آوریل سال جاری ۸۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار منتشر شده از سوی یک نهاد اروپایی، در ماه آوریل امسال درخواست پناهندگی به قاره اروپا ۸۷ درصد کاهش یافته است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این آمار، کمترین میزان از سال ۲۰۰۸ تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید:

۸ تغییر مهم دنیای پساکرونا

این آمار در حالی منتشر شده است که امسال اکثر کشورهای اروپایی بعد از شیوع کرونا مجبور به اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های سفر و مهاجرت شدند.

کاهش میزان مهاجرت به قاره اروپا در حالی صورت گرفته که اداره مهاجرت اتحادیه اروپا ماه گذشته افزایش میزان مهاجرت به دلیل تأثیرات ناشی از بحران کرونا را محتمل دانسته بود. 

وبگاه «دویچه وله» نیز همزمان با آغاز موج اول کرونا در کشورهای اروپایی گزارش داد تأثیر این ویروس و اعمال ممنوعیت سفرها به غرب اروپا باعث شده بسیاری از کشورهای این حوزه به ویژه آلمان، ایتالیا و بریتانیا با فقدان صدها هزار کارگر مهاجر روبرو شوند.

در سال ۲۰۱۵ با وجود بسته بودن مرزهای اروپا، سیل پناهجویان از سوریه به سمت این قاره روانه شد و بحران عظیم مهاجرت اروپا را رقم زد.

طبق گزارش آژانس نظارت بر مرزهای اتحادیه اروپا (فرونتکس)، در سال ۲۰۱۵ مجموع افرادی که علی رغم دشواری بسیار سفر و حتی وجود خطر مرگ به اروپا رسیدند، ۱.۸ میلیون نفر بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    3 0
    دیگه آخه کسی رو نمی زارن پاشو بزاره همه مرزهارو بستن که بخواد پاش برسه درخواست پناهندگی بده
  • DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    کاهش ۸۷ درصدی مهاجرت‌ها به اروپا دیگه کم کم خود اروپایی ها باید آماده پناهنده شدن به کشورهای معدن دار و نفت دار......شوند چون ملتها دارن بیدار میشوند و جلوی غارت کشورهای خود را خواهند گرفت بعد غرب مفتخوار رانتخوار حرامخوار غارتگر و در یک کلام غرب آقازاده به روغن سوزی خواهد افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس