ویژه های مشرق 12 فروردین

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی و به خصوص وزارت خارجه به ریاست ظریف، اعتماد بلاوجه به آمریکا بود. در مقابل یکی از ویژگی های بارز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بی اعتمادی به شیطان بزرگ بود.

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی می توان استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**حسام الدین آشنا: ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند

«حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران گفت:«کاری که دولت روحانی انجام داد این است که بگوید ایران یک چهره دارد و چهره ایران هم این است که در وزارت خارجه می بینید. این است که ما می‌گوییم شهید سلیمانی هم کار جنگ انجام می داد و هم مذاکره. درست به همین دلیل است که ما می‌گوییم ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند. این چیزی است که سیاست روحانی دنبال کرده تا بگوید سیاست دفاعی ما و سیاست خارجی ما تفکیک ناپذیر است و فکر می‌کنم فهم آن برای دیگران بسیار ساده است. هر کشوری همین طور است. هیچ کشوری نیروی دفاعی خود را تعطیل نمی کند که فقط لبخند دیپلماتیک بزند. هیچ کشوری توان اقتصادی خود را تعطیل نمی کند که به دیگران التماس کند. ایران هم مانند بقیه کشورهاست».

آشنا در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«تقریباً در ۷ سال گذشته طرف سعودی حاضر به هیچ گفتگوی جدی با ایران نشده است. درباره ایالات متحده آمریکا نیز ما مسیر درستی را انتخاب کردیم. اگر این تغییر مهم در سیاست داخلی و خارجی آمریکا اتفاق نمی‌افتاد ما می‌توانستیم پیش بینی کنیم که اصلاحات جدی در روابط ایران و آمریکا اتفاق می‌افتد. اما امروز دیگر مسئله ما روابط ایران و آمریکا نیست، مسئله ما مدیریت رفتار ایالات متحده آمریکاست. تلاش امروز ایران ناظر بر این هدف است که کمترین آسیب را از سیاست‌های ترامپ ببیند».

منتقدان دولت آقای روحانی و به خصوص منتقدان سیاست خارجی دولت هیچگاه به دنبال دوگانه سازی و دوقطبی سازی نبوده اند. اما متاسفانه برخی دولتمردان و حامیان دولت، هم به دوقطبی سازی و دوگانه سازی اقدام کرده و هم علیه دیگر نهادهای حاکمیت موضعگیری کرده و این رفتار تأمل برانگیز، تشویق و ذوق زدگی رسانه های معاند را در پی داشته است.

دقیقا در اوج مبارزه محور مقاومت به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی با داعش در عراق و سوریه، فعالین اصلاح طلب به این رویکرد انتقاد کرده و مدعی شدند که سوریه و عراق هم برجام می خواهد!

این طیف مدعی بود که باید پرونده عراق و سوریه به وزارت خارجه سپرده شده و سپاه قدس به هیچ عنوان اقدامی در منطقه انجام ندهد. در ادامه دولتمردان با کلیدواژه هایی همچون «دولت با تفنگ» و «شعارنویسی روی موشک ها» و... به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح حمله کردند.

پیش از آن ظریف در اظهارنظری تأمل برانگیز و با زیرسوال بردن توان دفاعی کشور گفته بود:«آمریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود کند»!

هیچکس منکر زحمات و تلاش های وزارت امور خارجه و شخص آقای ظریف نیست. اما متاسفانه برخی دولتمردان و حامیان دولت در پی آن هستند تا به طرق مختلف بر قصور و تقصیرهای دولت سرپوش بگذارند. متاسفانه دولت روحانی در هفت سال اخیر ظرفیت های عظیم کشور را به پای اعتماد به آمریکا و مذاکره و برجام قربانی کرد.

با عرض پوزش، اینکه بگوییم «ظریف و سلیمانی، دو روی یک سکه هستند»! دقیقا مصداق سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای دولت در سیاست خارجی است. این عبارت در پی آن است تا محبوبیت گسترده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را مصادره کند.

وقتی آقای آشنا می گوید اگر ترامپ نمی آمد، اصلاحات جدی در روابط ایران و آمریکا رخ می داد، این یعنی متاسفانه ایشان با ساختار حاکمیتی آمریکا آشنایی ندارد.

آقای ظریف پیش از این صراحتا اعلام کرده بود که جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا در دشمنی با مردم ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. اوباما قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تا آخرین روز ریاست جمهوری خود تمدید کرد. تمدید قانون آیسا، تصویب قانون محدودیت ویزا، غارت 2 میلیارد دلاری اموال مردم ایران، یاغی! نامیدن مردم ایران، نقض فاحش برجام تنها 24 ساعت پس از آغاز تعهدات 1+5 ، ترور دانشمندان هسته ای، حمایت ویژه از فتنه 88، آلوده کردن تاسیسات هسته ای ایران و...از جمله اقدامات ضدایرانی دولت باراک اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش! بود.

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی و به خصوص وزارت خارجه به ریاست ظریف، اعتماد بلاوجه به آمریکا بود. در مقابل یکی از ویژگی های بارز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بی اعتمادی به شیطان بزرگ بود.

در نهایت، آمریکا در نهایت بزدلی در اقدامی دزدانه، سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. مقامات آمریکایی تصور می کردند که با ترور، پرونده سردار سلیمانی بسته خواهد شد. اما تشییع میلیونی پیکر حاج قاسم و تبعات شهادت وی، این نوید را به مردم بصیر ایران و دیگر مسلمانان و آزادی خواهان در سراسر جهان داد که ان شاءالله به فضل الهی، شهید سلیمانی، کار نیمه تمام سردار سلیمانی را به پایان خواهد رساند.

** بهزاد نبوی: «جمهوری اسلامی» و «آزادی» تحقق نیافته است

«بهزاد نبوی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که «4 دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آزمون و خطا های مختلفی که پشت سر گذاشتیم، درباره وضعیتی که الان با آن روبرو هستیم چه نظری دارید؟» گفت:«تا آنجا که من در جریانم، مانند همه انقلاب ها پیش بینی روشنی برای آینده وجود نداشت. همه می خواستند وابستگی، استبداد و سلطنت نباشد. شاید بتوان شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را نوعی پیش‌بینی برای آینده دانست. استقلال برای نفی وابستگی، آزادی در مقابل استبداد و جمهوری اسلامی به جای سلطنت مطلقه مطرح و فراگیر شد و به صورت آرمان و اصلی‌ترین شعار های انقلاب در آمد».

نبوی در ادامه گفت:«قطعاً وضعیتی که امروز با آن روبه‌رو هستیم با آنچه مردم و انقلابی های آن زمان می‌خواستند فاصله زیادی دارد. از شعارهای اصلی انقلاب می‌توان گفت که شعار استقلال تحقق یافته است، البته در این مورد اختلاف نظر وجود دارد. برخی استقلال شبیه به استقلال کره شمالی یعنی حصار کشیدن به دور کشور و عملاً قطع رابطه با جهان و خصوصاً جهان پیشرفته را استقلال تلقی می‌کنند. ولی من و همفکرانم مفهوم استقلال را قرار گرفتن ثقل تصمیم گیری در داخل کشور و در عین حال گسترش رابطه با جهان و خصوصاً کشورهای دارای سرمایه و تکنولوژی می دانیم. دسته اول، سرمایه‌گذاری خارجی را عملاً نفی کرده و عامل وابستگی می دانند و دسته دوم، سرمایه‌گذاری را عامل پیشرفت و توسعه کشور مستقل می‌داند. به اعتقاد من دو شعار اصلی دیگر انقلاب تحقق نیافته است. آزادی‌های سیاسی موجود فاصله زیادی با انتظارات مردم انقلابی و شاعر آزادی انقلاب دارد».

بهزاد نبوی مدعی شده است که هنوز شعار جمهوری اسلامی محقق نشده است. این در حالی است که وی جزو افرادی است که در سال 88 علیه جمهوریت شورش کرد و رای مردم را زیرپا گذاشت.

در سال 88، طیف اصلاح طلب که جنبه شکست در انتخابات را نداشت، با دروغ تقلب، کشور را ماهها دچار آشوب و التهاب کرد. فتنه 88 دشمن را در تشدید تحریم ها امیدوار کرد و در ادامه قطعنامه 1929 علیه مردم ایران تصویب شد. قطعنامه ای که مقامات آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون- وزیر خارجه دولت اوباما- از آن به عنوان کمک ویژه به فتنه گران در ایران نام بردند.

آقای بهزادنبوی و همقطاران وی، همانقدر که جنبه شکست در انتخابات را ندارند، از ظرفیت پیروزی در انتخابات نیز برخوردار نیستند. این طیف در صورت شکست در انتخابات، علیه جمهوریت شورش می کند و در صورت پیروزی در انتخابات نیز بجای رسیدگی به مطلبات مردم و رفع مشکلات کشور با حاشیه سازی و بیان اظهارات جنجال برانگیز، علیه اسلامیت شورش می کند.

حالا شخصی که خود یدطولایی در شورش علیه جمهوریت و اسلامیت نظام دارد، مدعی شده است که شعار جمهوری اسلامی محقق نشده است!

درباره ادعای بهزاد نبوی درباره محقق نشدن شعار آزادی در جمهوری اسلامی نیز باید گفت، همین که یک شخص با سابقه محکومیت امنیتی، با ارگان رسانه ای دولت جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کرده و در این مصاحبه، علیه نظام موضع شدید و غلیظ می گیرد، خود دلیل روشنی است بر وجود آزادی در نظام جمهوری اسلامی ایران.

طیف اصلاح طلب اکثرا از ابتدای انقلاب تاکنون در مناصب ارشد مدیریتی و اجرایی حصور داشته اند. برخی از این اشخاص در سه دولت سازندگی، اصلاحات و همچنین دولت روحانی حضور داشته و حدود 24 سال وزیر و یا معاون وزیر بوده اند. اما همین افراد، بجای پاسخگویی درباره عملکرد خود، ژست اپوزیسیون به خود گرفته و خو را منتقد نظام جا می زنند!

** «عدم تناسب اختیارات و مسئولیت ها»، بهانه ای برای فرار از پاسخگویی

«مصطفی معین» وزیر علوم دولت اصلاحات و کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران گفت:«اگر به طور خاص بخواهیم به تنگناهای پیشرفت و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور خودمان اشاره کنیم، یکی از اشکالات ساختاری در قانون اساسی است و آن عدم تناسب منطقی میان اختیارات ارکان قدرت با مسئولیت های آنهاست که موجب تداخل وظایف، دوباره کاری و اصطحکاک دائمی مسئولان با یکدیگر و از دست رفتن فرصت های ملی است».

برخی دولتمردان و حامیان دولت در سالهای اخیر با کلیدواژه «اختیارات محدود»، اینگونه وانمود می کنند که اختیارات رئیس جمهور با مسئولیت های او تناسب ندارد. این در حالی است که کارشناسان و صاحبنظران- با گرایش های سیاسی مختلف- درباره اینکه رئیس جمهور امکانات و اختیارات گسترده ای دارد، متفق القول هستند.

برای نمونه، «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاحات چندی پیش با اشاره به اختیارات گسترده رئیس جمهور گفته بود:«مدت‌هاست که شاهد تشکیل نهاد جدیدی تحت عنوان شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از سران قوا و به ریاست رئیس‌جمهور با اختیارات بسیار بالا و فراقانونی هستیم. بدین نحو که اگر چیزی را مصلحت دیدند که در قانون وجود نداشته می‌توانند اجرا کنند و بعداً به مجلس مراجعه کرده و آن را قانون کند. آقای رئیس‌جمهور در این حد اختیارات دارد اما اتفاق خاصی نیفتاده است».

«مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز پیش از این گفته بود:«آقای روحانی حتی از اختیارات خودش هم استفاده نمی‌کند...رئیس‌جمهور بهتر است از اختیارات خود استفاده کند و مشکلات را کاهش دهد، بعد به سراغ اختیارات بیشتر برود».

برخلاف ادعای پرتکرار اصلاح طلبان، دولت، امکانات و اختیارات بسیار گسترده ای دارد. مشکل دولت آقای روحانی این است که اهتمام و اراده ای برای بهره مندی از این اختیارات ندارد و مشکل طیف اصلاح طلب نیز این است که با دروغ کمبود اختیارات، همیشه از پذیرش مسئولیت اقدامات خود شانه خالی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    98 3
    چی گفتی اقای آشنا؟!!! یکم واضح تر بگو... مگه مخاطبت آدمای کر و کور و لال هستن؟ عیب نداره قبول، یه لطف کن به اون روی سکه ی سلیمانی بگو بیاد به سوالای ما جواب بده: 1ـ برای چی استعفا دادی موقع سفر بشار اسد؟ 2ــ یه فیلم هست از این اون روی سکه که می گه ما اگه اف ای تی اف رو تصویب کنیم هیچ تغییری تو شرایط ایجاد نمی کنه، و دست بر قضا یه فیلم دیگه هم هست بعد از این، که داره گلو رو پاره می کنه تا اف ای تی اف رو تصویب کنه، بیاد این تناقض رو توضیح بده. 3ــ من برجام رو خوندم و در موردش تحقیق کردم، ابدا چیزی به اسم برداشته شدن تحریم ها در برجام نیومده، ایشون فرمودن که همه ی تحریم ها، تکرار می کنم همه ی تحریم ها، بلافاصله بعد از توافق برجام برداشته می شه!! بیاد این رو هم شفاف جلوی دوربین به ملت توضیح بده 4 ــ راستش دیگه بیشتر از این ارزش نوشتن ندارین. اما آخر: اون روی سکه ی سلیمانی، ابو مهدی مهندس بود که دیگه نیست. و ختم کلام: وای به روزی که صبر ما رو با حرفا و عملتون تموم کنین. مشرق؟!! قبلا هم چیزیایی فرستادم پخش نکردی در حالی که کلامی دروغ و توهین درش نبود اما چرا نمی دونم!!!
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      57 2
      اشتباه گفتند می خواستند بگویند یک روی دو سکه متفاوت البته سکه اقای ظریف نهایت دوزاریه ولی سکه طلای سلیمانی قیمت نداره
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      15 0
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • US ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      12 1
      آقای آشنا خدایی به خاطر این حرف، حال ما رو دیگه بدتر از این نکن
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      18 0
      سردار سلیمانی اسطوره مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار بود و برجام به معنای تسلیم شدن در مقابل دشمن و تحقیر ملت ایران بود.
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      15 0
      خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام است.
    • سید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      17 0
      البته می تواند تعریف سکه جدیدی باشد که یک روی آن خیانت و روی دیگر آن شهادت باشد!!!!!
    • حرف حساب IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      9 0
      مثل شما و حمید رسایی که حتما روی یک سکه هستید...!!! خجالت بکش نا آشنا شهید سلیمانی با همه دولت تدبیر و ناامیدی هم قابل قیاس نیست....تکرار نشه!!!
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    68 3
    موافقم اقای نبوی. دلیلش رو هم عین روز روشن حس می کنم. حضور امثال شما. و خائنین به ایران جایی در آینده ی ایران نخواهند داشت. قول می دم.
  • DE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    39 0
    حسام الدین آشنا: ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند .مانند قدیمها شیر و خط شهید سلیمانی شیر غران جبهه های حق علیه باطل و ظریف خط امریکا و دیپلماسی التماسی به جان جان کریه جان جان افه کندی باور کن // بهزاد نبوی: بدیهیست که «جمهوری اسلامی» و «آزادی» تحقق نیافته است و بایستی منتظر امام عصر حضرت مهدی عج بوده و بایستی خود را چنان تربیت کنیم که قابل باشیم ظهور ایشان را درک نماییم. جمهوری اسلامی پیش درآمد آن ظهور است نه خود ظهور جناب خواب .
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    45 2
    جناب آشنا ، "فلفل هندی" رو با "خال مه رویان" مقایسه نکن!
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      30 1
      آما این کجا و آن کجا
  • حامد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    69 0
    آشنا چه مقایسه ی مضحکی کرده. اولا اگر دنبال بالا بردن ظریف است نیازی به صحبت کردن از روهای سکه نیست و در مورد ظریف حرف بزند. ثانیا مردم می گویند ظریف در مقابل غرب راهبرد تسلیم رو در پی گرفت و سرش هم کلاه رفت نتیجه ی راهبرد مذاکره و توافق و برجام و تسلیم او هم شکست و تحریم بیشتر و تورم و چند برابر شدن قیمت ها و در نهایت ترور سردار سلیمانی شد. پس می توان گفت ترور سردار سلیمانی روی دیکر برجام و نتیجه تفکرات ظریف بود
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    21 0
    دستشون برای مردم رو شده.شما اجازه بدید خپدشون با همین شتابی که گرفتند سقوط کنند.
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    21 0
    ای آشنای نا آشنا به مسایل ایران قیاس مع الفارق کردی
  • FR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    33 2
    دو روی یک سگه هستند ولی یکی شیر بود یکی خط میدهد !
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      17 1
      احسنت
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    39 1
    اره یکی 40 سال تو کوه و بیابان یکی هم 40 سال تو نیویورک
  • رحمانی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    22 1
    البته با یک تفاوت یک روی سکه شیر سلیمانی طرف دیگر سکه موش ظریف
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    16 0
    تو تشیع جنازه ظریف، ان شاء الله بعد 120 سال می فهمی اون روی سکه یعنی چه
  • جاوید CA ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    19 0
    اصلا صحبت کردن در مورد تحلیل این چند نفر به نظر من وقت تلف کردن هست .دنیا پرست جماعت، دروغ تو ذاتشون هست و تعجبی نداره .البته اینم بگم سیاست کلا با دروغ رابطه دیرینه داره .این ادمها هم زندگی شون با پوچی در حال اتمام هست و در گرداب تفکرات پوچ حزبی و کینه های شخصی غرق شدن مثل اون بزرگشون که در استخر غرق شد(به خواست خدا حالا با واسطه یا بی واسطه)!!!!!!
  • محمدایوب IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    11 0
    اینها که میگویند رییس جمهور اختیار ندارد باید در یک دادگاه محاکمه شوند دردوره اصلاحات هم خاتمی میگفت اختیارش کم است اما برای دور دوم خودشان را به هردرودیواری زدند که رای بیارن واما علی برکت الله که ازاول انقلاب در کارهای کلیدی بود وبه شیخ مغروق آویزان بود واز زیروبم کشور خبرداشت قسم جلاله خورد که والله العظیم اگر نمی توانستم نمی آمدم همه مردم دیدند که چه کرد تا رای بیاورد واسمان ریسمان بافت تا رای آورد حالا میگوید اختیارندارد بابا مرگ یه بار شیون هم یه بار ازاین بدبخت تر که نمی شیم این رو محاکمه کنید اگه درست گفت اختیار رواضافه کنن اگه درست نگفت جواب دروغها شو بده
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      2 0
      اگر رئیس جمهور اختیاراتش محدود است، پس چرا روحانی در سال 96 دوباره در انتخابات شرکت کرد؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 0
    این آدم رو دیگه در قدوقواره ی کوتوله ی سیاسی هم حساب نمی کنم. تو هم دیگه تموم شدی
  • عباس IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    18 0
    در این ایام قرنطینه خانگی واقعا به طنز های آشنا و مطهری و صادقی و روحانی نیاز داریم . طنز های سابق این جماعت کربلا به ما درس مذاکره میدهد . امام خمینی (ره) پیگیر مذاکره با آمریکا بود . باید واقعیت داعش را در منطقه قبول بکنیم. آمریکا کدخدا دنیا هست باید با کدخدا ارتباط داشته باشیم و ...
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    26 0
    آقای آشنا عمه من بود در ایام انتخابات تا تونست به نیروهای مسلح به خصوص سپاه تاخت؟عمه من بود برنامه موشکی رو در مناظره انتخاباتی زیر سوال برد؟عمه من بود سپاه را دولت تفنگ به دست نامید؟خداوکیلی چطور روتون شده این حرف ها رو بزنید؟البته الان چون سرتون به سنگ خورده اومدید مدعی حمایت از نیروهای مسلح به خصوص سپاه شدید و گرنه ...
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      4 0
      مشاور عملیات روانی دولت
  • فراجناحی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    15 0
    آقای آشنا چه میشد هنگام مبادله جیسون رضائیان بجای ۴۰۰ میلیون دلار آزادی حاج احمد متوسلیان رو مطالبه میکردید مگر این جاوید الاثر یا شهید برای این مملکت نجنگیده ان موقع مردم هم ۴۰۰ میلیون دلار رو برا تیم مذاکره کننده جمع میکردند و با کمال میل آنرا از نتایج برجام محسوب میکردند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    36 0
    خدایا کار به کجا کشیده شده که ظریف و سلیمانی را کنار هم قرار می دهند؟
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      4 0
      هدف اصلی، تطهیر سیاست خارجی دولت هست.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    اقای نا اشنا اگر دوروی یک سکه اند ، پس سکه شما یا هر دو رویش خط است یا هردو رویش شیر .. سیر که چه بگم .. شیر باشه میشه روی سلیمانی پس نمیشه وهردو روی سکه شما خط است ک طزیف است ,پس هردوروی سکه خط هستند بنابراین نمیسد .. این قیاس شما درست نمیشود ،پس میگوئیم هر دو روی سکه خط هستن .. پس شما هواد ار امریکا هستید .... حساب استلالی خوانده اید ما کلاس ۱۲ قدیم است .. پس شما هنوز در نظام قبلی گیر کرده اید ،،،،،،،
  • GB ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    25 0
    یاوه گویی هم حدی دارد. مگر آشنا نیستی؟
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    12 0
    خورشید را با لامپ مقایسه میکنی امثال ظریف غرب زده کجا سردار شهید دست پرورده امام راحل و مقام معظم رهبری کجا حرف دهنت را بفهم که البته نمی فهمی چون نرود میخ اهنین بر سنگ
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    14 0
    سردار سلیمانی جان عزیزش رو پای امنیت ایران داد و برجام تنها عهد شکنی و قابل اعتماد نبودن غربی ها رو اثبات کرد آمریکا مدام ایران رو به مذاکره دعوت میکنه ... احتمالا این بار نتایج مذاکرات برای جلوگیری از خیانت آمریکا به امضای 200 کشور میرسه ....
  • براتی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 0
    آقای دلقک بس کن
  • عمار IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    17 0
    اقای آشنا !!!! آقای ظریف هیچ وقت مانند حاج قاسم نیست و نخواهد بود.
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      2 0
      دقیقا
  • مخاطب IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 0
    پس چرا ظریف رو ترور نکردن؟!؟!؟!؟!
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    آقای ناآشنا
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    12 0
    اینا میخوان به ظریف قداست بدن و میخان تطهیرش کنن
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      2 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    اصلاح طلبان مهارت ویژه ای در شورش علیه جمهوریت و اسلامیت دارند
  • مهدی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 0
    جای خالی را با کلمه مناسب پر کنید: حسام الدین آشنا ... است!!
    • محمد IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      6 1
      یا خیلی زیرک و سیاست مدار یا خیلی نفهم و...
  • دلتنگ حاج قاسم IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    5 0
    کاش واقعا ظریف وسردار سلیمانی دو روی یک سکه بودند کاش...
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 0
    راست میگه خیلی این یکی شیرییست اندر بادیه آن یکی شیریست اندر بادیه
  • حمید IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    سردار عزیز ما را با کی مقایسه می کنی؟ رهبر انقلاب فرمودند شهید سلیمانی یک مکتب است. درمورد ظریف می توان فقط گفت غرب زده به تمام معنا.
  • ۲۰۲۰ IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    سکه سلیمانی سکه نایاب و گرانبهایی است که یک رو بیشتر ندارد. از قیاسش خنده آمد خلق را، آن .... نام آشنا
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 0
    آقای آشنا سکه تقلبی ضرب نکن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    شهید سلیمانی هرگز با دشمن ایران قدم نزد و با او کرکره خنده نکرد جناب اقای رییسی از حقوق ملت و شهدا بواسطه چنین اهانتی دفاع نمایید..
  • کورش DE ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    13 0
    اتفاقا آشنا راست میگه: سردار سلیمانی و ظریف دو روی یک سکه هستند، منتها سکه ای که یک رویش خدمت و مجاهدت و جنگیدن در صف نخست در برابر دشمن خونخوار و روی دیگرش وادادگی در برابر همان دشمن و لبخند به او و معتبر دانستن امضای او و گوش ندادن به اندرزهای دلسوزان است.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 0
    جناب آشنا! انسان هم دو رو دارد روی خدایی و روی ابلیسی. در قرآن خداوند می فرماید فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا. یعنی ما به انسان هم خیر را الهام کردیم و هم شر را. یعنی نفس انسان دو رو دارد یک روی خیر و یک روی شر.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    شماوآقای ظریف ورئیس سه روی یک سکه هستید شماهمسایگان رافراموش کردیدودنبال کدخدارفتیدکه باعث شدعربستان تندترازشمابانفت نزدکدخدارفت
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    قیاس مع الفارق اینه دیگه . به قول شاعر خال مه رویان سیاه است ، دانه ی فلفل سیاه هر دو جانسوزند اما این کجا وآن کجا.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    بهزاد نبوی مسئول پرونده کشمیری در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود.بریر ببینید چکار کرد و چجوری خیانتش دراومد وشهید قدوسی گفت حکمش اعدامه.. چی شد؟ شهید قدوسی رو شهیدش کردند! شد وزیر صنایع سنگین و کسی را که امروز به عنوان پدر صنعت خودروی ایران میشناسند رو گذاشت مدیر عامل ایران خودرو! به به چه پدری!!! اصلاً پرونده این نبوی والله اگر دولتی و قوه قضائیه ای انقلابی بودند راس منتهی به اعدام میشد. خدایا چرا هنوز اینا هستند. خدا لعنت کند کسانی که در حق این نظام خیانتکارند.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    اگه سکه دو رو داره اسیر دست بازاره
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      1 0
      اینکه شعر آهنگ معینه !!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    اون زمان که ظریف تو امریکا درس به اصطلاح دیپلماسی یا همان ماله کشی را می آموخت، قاسم سلیمانی فرمانده تیپ ثار الله بود و پیشنهاد دهنده طرح عملیات در هور العظیم با پیشنهاد شناسایی عمق عراق. این کجا و آن کجا. یکی کل مردم عاشقشن و ولایتمدار بود، اون یکی در زمان نقض برجام فقط لبخند ملیح زد!
  • مسلم IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    ای آشنا ، کجای این قیاست آشنا بود بخودت زحمت بده بک بار هم شده متن فارسی برجام را که خود وزارت ظریف تهیه کرده است بخوان... البته فراموش نکن عناصر دو تابعیتی در تیم مذاکره برجام چند نفر بودند؟ چند جاسوس در تیم مذاکره بود و چند نفرش دستگیر شد؟ چندتایش فرار کردند؟ ای آشنا ، ترا بحق حاج قاسم حرف آشنا بزن و چقدر بیرحمانه حاج قاسم را غریب گیر آورده ای
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    دیپلماسی انفعالی
  • سید IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    تاریخ مصرف شما رو به پایانه ... باید هم از خودشون دفاع کنند
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    ز روی دوست دل دشمنان چه دریابد چراغ مرده کجا شمع آفتاب کجا
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 0
    آشنا تو هم ورژن جدید عمرو عاص هستی ،بدبخت دنیا پرست
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      چه قیاس زشت و مع الفارقی وقتی سر ترامپ ارزشش از بند کفش سردار شهید سلیمانی کمتر است ظریف کجا و سردار کجا آقای آشنا خجالت بکش
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    شیوه نخ نمای اعتبار بخشی به دیپلماسی ذلت و غیر کارآمد...
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    شهید سردار سلیمانی شیرایران مذاکراتی عزتمندی انجام داد که کمر داعش را خوردکرد و خطر داعش و دیگر گروههای معاند رو از سرایران دور کرد. اقای آشنا هنر شما اینه بتونید امریکا رو وادار کنید که همه تحریم ها رو بدون قید و شرط از سر ایران برداره. هر وقت دراین وظیفه تاریخی موفق شدید حق رو به شما میدم.
  • امیری IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    یک روی سکه مجاهدت وشهادت وروی دیگر مذاکره و خفت.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سكه ايي كه يك طرفش ظريف باشد يك غاز هم نميارزد با اين تعابير لازم نيست براي افراد بي تدبير ابهت درست كنيد اقاي نا اشنا
  • DE ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای اشنا شما درست عرض می فرمائید! بخوبی می بینیم که دستگاه دیپلماسی همه قاره ها رو شخم زده و صدها شریک تجاری و رفیق غار برای خنثی کردن تحریم های ایران دست و پاکرده!
  • احمد IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اشنا راست می گوید اگر در ایران ق هرمانان سازش ناپذیر خدا محوری چون حاج قاسم وجوددارد خود باختگان کدخدامحور تسلیم طلبی نیزوحود دارند که اماده حراج دستاوردهای انقلاب اسلامی به پای بتان ذهنی خویشند .وااین داستان همیشه تاریخ است
  • DE ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اقای اشنا شما دارید با ما شوخی می فرمائید! برای اینه توان اقتصادی مون ازچند قاره اونورتر رفته و خودمون خبر نداریم.برای اینه همه مهندسین و نیروی جوانان رو به میدان کار اوردید و کالای ایرانی در بازارهای جهانی غوغا میکنه. حرف اول و اخر درایران گسترش توان اقتصاد وتولید داخلی و گسترش توان دفاعی برای پشتیبانی بخش های اقتصادی و مردم هستش.
  • ح-ی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    واقعاً بعضی ها چه رویی دارند
  • توپانی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای آشنا اینکه گفتیدیعنی چه ملت جنس اصلی وبنجل راخوب می شناسندایندوراباهم مخلوط نکنید.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    جناب آشنا مطمئن باشید تاریخ نویسان مستقل گام به گام اعمال رفتار وگفتار شما را ثبت کرده اند بله امروز بارها دوقطبی ایجاد کردید حضرت امام پیش بینی درستی کرد ایشان فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود اما طیف شما این مهم را بر نه تافت،، دقیقا میدانستید که سپاه درخط مقدم جبهه مبارزه میباشد اماشما همگام با دشمنان خارجی سپاه را آمال حملات پی درپی قرار دادید حمله صدام حمله داعش حمله اشرارمسلح حملات تروریستی علیه ملت ایران را در تمام مرزهای کشور ،، سیل زلزله حملات بیولوژیکی را نیروهای مسلح از سر این کشور وملت برداشتند اما شما به دنباله ایجاد دوقطبی با رفتار دوگانه بین ارتش وسپاه بودید که خوشبختانه باهوشیاری فرزندان ملت و دوبازوی قدرتمند تیرتان به سنگ خورد اقای اشنا توبه کنید از این همه توئیت تفرقه انگیز که زدید چند ماه به پایان دولت تفرقه باقی نمانده اقای اشنا به درک وفهم مردم توهین نکنید فرض که حکومت به روی شما نیاورد اما امانت دار خوبی برای کشور ومردم نبودید . اقای اشنا بدانید هویت شما در همین جمهوری اسلامی شکل گرفت اما ادای دین نکردید اقای اشنا بدانید فرض براین که زمان طاغوت بود شما جرات یک کلام گزافه و خزعبل گویی نداشتید
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای نا آشنا شهدا قیمتشان با خداست و هیچ کسی نمیتواند شهدا را با دیگران مقایسه کند همانطور که شهدای صدر اسلام تا عاشورای کربلا با هیچ چیزی مقایسه نشدند ناشی بازی هم حدی دارد
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بعد چطوری به این نتیجه رسیدی سردارسلیمانی شیر دل رو باظریف مقایسه کردی.حتماخودتم باشهید رجایی اشتباه گرفتی!
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آ شنا با غرب نا آ شنا با اسلام و مسلمین. وتشیع ،دچار عریان گویی شده ،کرونا بگیری ،ملت دعاگو کرونا میشن
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    یعنی یکی باید پیدا بشه دست بندازه دهن این آشنا رو جر بده
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آشنا بیجا کرده که سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی را با کسی مقایسه می کند .
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بعضی ها غلط کردند که سردار شهید قاسم سلیمانی را با بزدلان غرب پرست مقایسه کردند .
  • علی IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    وای بر آنان دو روی سکه خیانت و وطن فروشی هستند.
  • علی IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اگه ظریف بمیرد خدای ناکرده مردم۲۲۸۹ چقدر برای تشییع اش میروند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • جبلی IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    از نبود آزادی من هم وافق هستم چون اگه آزادی بود فیلم گاندو تعطیل نمیشد ، جهان آران ، ثریا ، و خیلی از برنامه ای انتقادی تعطیل نمیشد. آقای آشنا مقایسه ی ظریف با سردار سلیمانی مقایسه ی موش با شیر است . شما احتمالا تشیع میلیونی ملت ایران و جهان را دیدید. هر دو فرا منطقه ای وظیفه داشتند . اگه آقای ظریف 101 سال دیگر از دنیا برود فکر میکنید چند نفر تشیع کننده خواهد داشت . بقیه ی تفاوتها بماند .
  • GB ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اشنا حرف مفت نزن ظریف مثل خودته خودتون رو با سردار جمع نبندید
  • JP ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    دو روی یک سکه؟؟؟ خخخ دو قطب مخالف...!!!!!!!!
  • JP ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای بهزاد نبوی و شرکا.... ، قطعا یکی از دلایلش شماها هستید...!!! بی صبرانه منتظرم روزی دادگاه عاملان و مباشران ترور شهید رجایی برگزار شود...!!!
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    أي پير خرفت اصلاحاتچي دقيقا داري مث بي بي سي حرف ميزني
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    خفه باو
  • مشهدیان IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آره بالام جان! هیچ وقت دو روی یک سکه یکجور نیست. البته حرف تو بوی شیطنت میده. این مثل را جائی میزنند که شباهت و علاقه شدید بین دو چیز باشه که اینجا نیست. شیطنت نکن چون با سوادا میفهمن دروغ و دغل یعنی کار ت و
  • علی حقجو IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    همونطور که یزید و امام حسین دو روی یک سکه بودند یزید روی همراه با نفاق و فسق و فجور و جنایت و امام حسین روی ناب اسلام. ظریف هم روی اسلام لیبرال آمریکایی سازشکار و سردار شهیدمان روی اسلام ناب محمدی و انقلابی
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای آشنا انصاف هم خوب چیزی است دیپلماسی قدرت و همه جانبه که خصم را به زانو در می آورد و پیام می دهد و طرف مقابل نمی پذیرد با دیپلماسی التماسی که وزیر برجام با سفرای لندن و فرانسه و سازمان ملل به آن عمل می کنند و جز توئیت التماس چیزی ندارند یکی است پناه بر خدا همانطور که دو روی سکهدر عمل یکی نیست و در اصطلاح برابر فرض می شود و یکی شیر و دیگری خط است ظریف و سلیمانی هم به همچنین ظریف و تیم گول خورده از امریکا کجاو شیر میدان نبرد و عابد شب سلیمانی کجا
  • US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اقاى اشنا كسى كه چشم دارد چراغ دارد ولى بيراهه ميرود شايسته ايت با چه عنوانى وى را بنامند مطلب را خيلى ساده ميگويم دردهكده جهانى كه ماهم دران زندگى ميكنيم يك كدخدا دارد اوكارهاى ده را به تشخيص خود تقسيم كرده وبه هركس يك يا دوكار داده كه فقط انرا انجام دهد درعوض حق داشته باشد به ازاى انجام كارمحوله نيازمنديهاى خودرا ازداخل دهكده تأمين نمايد انقلاب اين فرصت را براى كشورما فراهم كرده عطاى سياست هاى دهكده جهانى را به لقايش ببخشد درداخل كشورش درراستاى منافع ملى به تشخيص خودش كاركند وكدخدا اين را برنمى تابد چون ادامه كاردهكدهوكدخدابلا موضع ميشوند انوقت شما ى با عينك ولى كورنظرميدهيد ايران مثل بقيه كشورها است جناب بهزاد نبوى وبقيه شركاءلطفاممكن است بفرمائيد نخست وزير دولت انگليس چه اختيارات بيشرى از رئيس حمهور درايران دارد چرا سرتانرا از زير برف بيرون نمى اوريد ومدام ميگويد قلم بد است ومركب بد است كاغذ بد به دستهاى ناتوان والوده خودنگاه نميكنيدشماها نميگذاربد شعارمجورى جمهورىاسلامى محقق شود
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر یک موی شهید سلیمانی در بدن اعضای تیم هسته ای بود شکست و رسوایی برجام پیش نمی امد . شهید سلیمانی بر اساس حگمت و تدبیر حرگت میکرد قصد جذب و اصلاح همه نیروهای درون نظام را به نفع دفاع از اسلام و انقلاب را داشت از این رو حتی پاسخ در خواست مسئولینی مثل اقای ظریف را که با شهید سلیمانی ار نظر فکری و عملی بسیار فاصله و تفاوت داشت دا حکیمانه میداد .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    خداوند لعنت کند ادم درغ گو را لیدر جریان چپ الان ظریف است ک می گفت امضای کری تضمین است خاک تو سرش و باز می گفت امریکا با یک بمب چی می کند ولی سلیمانی می گفت ایران نمی خواهد من حریف امریکا هستم ایا اینها دو روی یک سکه هستند خاک بر سرت
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اقای اشنا شما هم میدانی که شهید سلیمانی یک مجاهد انقلابی مومن به اسلام ناب محمدی ص و اموزه های انقلابی امام خمینی و تربیت شده مکتب ایشان بود و اقای دکتر ظریف یک تحصیل کرده غرب با باورهای بشدت غربگرایانه و غیر انقلابی و لیبرال مسلک است .این چه مقایسه مضحکی اسن که میکنید ؟
  • مهران دبیرسپهری IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    منظور اصلی ایشان این است که همانطور که قدر ظریف شناخته نشده قدر من هم شناخته نشده است
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    قیاس اقای اشنا قیاس ابلیسی است
  • علیرضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    شما نمی خواهد درباره سلیمانی وظریف اطلاعات بدی مردم خودشان بهتر متوجه هستند اگر مردم متوجه نبودن دوباره باید به نماینده های خاین اصلاح طلب رای میدادن این را بدان که اصلاحات برای همیشه در ایران نابود شده می دونی برای چی برای اینکه مردم زود متوجه شدن اول رفتن سراغ انتخاب نماینده ها در سال 1400 میروند تا ریس جمهور خاین اصلاح طلب که این همه بدبختی برایشان برای دادن ارزوهای واهی ودروغ که بهشون داده بردارنok
  • حمید IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بعضی از مردم به خصوص آنهایی که پوست چرب و تیره دارند، آمادگی ایجاد پینه در پیشانی بخاطر سجده دارند. در کتب تخصصی پزشکی پوست به آن می‌گویند: نود شیعه shia 's node
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    یه کلام از مادر عروس
  • علی حقگو IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    مثل شما و حمید رسایی که حتما روی یک سکه هستید...!!! خجالت بکش نا آشنا شهید سلیمانی با همه دولت تدبیر و ناامیدی هم قابل قیاس نیست....تکرار نشه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    دقیقا دو روی یک سکه یکی شیر بود و اون یکی دوزاری!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اخه تو کی رو با کی مقایسه میکنی
  • عمار IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ظریف بند کفش سردار هم نیست
  • Zarei IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    خوبان همه رفتند،داد از غم تنهائی، مجیز گوئی وتعریف از ووهان جآیو کافی است،اگر آشنا وحزبش واصولیون واصلاحیون،توانستند یک روز مثل شهید سردار سلیمانی،درمیدان نبرد طاقت بیاورند،من رگ گردنم را میزنم ،چرا که مطمئنم کسانی که عمری درسایه نشسته اند،طاقت گرمای خورشید را ندارند،وبهزاد نبوی قاتل رجائی وباهنر وبهشتی وقدوسی وقتلهای زنجیره‌ای،مگر اعدام نشده که نظر داده؟؟ او گرگی است درلباس میش،یک مارکسیسم سوسیالیسم با ظاهر مسلمان.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ظریف کیه که با سلیمانی مقایسه کنیم،یه تار موی امثال شهید سلیمانی میارزه به صد تای امثال ظریف
  • نواب صفوی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    آری تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام الله و بر روی دیگرش نام شیطان است. عوام الناس خدایش را می بینند و خواص ابلیسش را
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    ظریف:آمریکا بمبی دارد که میتواند تمام نیروی دفاعی ما را از کار بیاندازد! حاج قاسم:چه غلطی کردید که برای ما خط و نشان میکشید، بیا ما منتظریم مرد این میدان ما هستیم برای شما. قضاوت با شما
  • ایرانی الاصل IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    آقای آشنا ، لطفا توهین نکن ، ظریف با شیطان دست داد و دیده بوسی کرد ،اما دقیقا همان شیطان شهید سلیمانی را ترور کرد این فرقش از زمین تا آخر آسمان هفتم است ،آن به شیطان اعتماد کرد و این یکی به دست شیطان شهید شد . اوضاع روحی تو خوب است?
  • رحیم اب منگل IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    راست میگه منتها سردار شیره اون کی خط
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    تو رو به اون دینی که دارید بس کنید اینا همش از سر شکم سیریه یه فکری به حال مردم بکنید می دونید اصلن فقر و گرسنگی بیکاری چیه نه هیچ کدوم نمی دونید سیر هستید تو این دعواها مردم ضعیف نابود میشن و منتقم مردم هم خود خداست
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر دو روی یک سکه هم باشند، یک رویش طلاست و برق میزند و روی دیگرش زنگ گرفته و حلبی است
  • وطن پرست US ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    تا دروغگویان وطن فروشی مثل این آقا هستند مردم به ناچار باید مقابل دشمن داخلی و خارجی ایستادگی کنند تمام دستاورد ۴دهه انقلاب را به باد فنا دادن واز دروغگو ی دست بر نداشتند
  • علی حیدری CA ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    باید متاسف بود که فهم نداری خود را فهیم دانسته وهر مسئله ای رادباددید خوددر هم بیامیزد.
  • بوشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    مردک دهانت را ببند. تو قدرت و فهم تشخیص سره از ناسره را نداری
  • ایران IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    یه جوری صحبت میکنه انگار حاج قاسم هم وزیر بوده... اگه به شما بود که تمام کارای حاج قاسم رو تعطیل می کردید... می گید چجوری؟ خب وقتی حاجی بدون پشتوانه مالی و موشکی می رفت به جنگ نیابتی با امریکا چه دستاوردی داشت؟ شکر خدا که نیروهای مسلح زیر نظر شما نیستن؟؟ یه دقیقه فکر کنید چی میشد؟
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اینها اینقدر بی ابرو شدن که دایم سعی می کنن از نیروهای انقلابی برای بدست اوردن حیثیت خود استفاده کنن - اما اینکه از اعتبار سردار فقید شهید سلیمانی برای پاک کردن لکه های ننگ ظریف بر دامن وزارت خارجه کشور استفاده کنند این کمال بی شرمی است . خدا وند ا نگذار روح آن شهید را بیازارند -
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    شما از کیسه خودت خرج کن بذار سردار دلها برای مردم بماند
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بعضیا اگر حرف نزنند میترسن متهم شوند که لال تشریف دارند
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بله دو روی سکه عزت و ذلت عزت شهید حاج قاسم کجا وذلت ظریف برای دریوزگی بنزین برای هواپیما و گرفتن ویزا برای رفتن به سازمان ملل کجا
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    این اصلاح طلبا اگر استخدام دولتی نمیشدن پشگل سگ هم نمیدادن دستشون دور بچرخونن
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    شما حرف نزنی سنگین تره
  • شمسایی IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام...از اون اولش آقای روحانی را میسر رو اشتباه رفت اگر گوش به سخنان رهبر معظم انقلاب میداد همچیز خوب پیش می‌رفت و مملکت ما جلوتر از این حرف‌ها بود چرا راه دور بریم اول سال اگر آقای روحانی در رابطه با همین ویروس کرونا قرانطینه کرده بود الان کارمان به اینجا نمکشید ...... سپاسگزارم
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    ای مشرق نامرد، نظر دادم که : "جان کری و ظریف که همدیگر را با اسم کوچک صدا می زدند، و با هم پالوده می خوردند و با هم قدم می زدند، و استقلال و منافع ایران را خرید و فروش می کردند، دو روی یک سکه می باشند. و .... " ولی نامردی کردی و آنرا منتشر نکردی!! بخدا قسم روز قیامت در حضور حاج قاسم عزیزم یقه ات را می گیرم. بخدا قسم این کا را می کنم. آخه این مردک (آشنا) اشکم را درآورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس