ویژه های مشرق 11 فروردین

فائزه هاشمی چندی پیش گفته بود:«از رویکرد مسیح علینژاد خوشم می آید...به نظرم مسیح علینژاد با شجاعت ایستاده و کارهای خوبی هم در جهت احقاق حقوق زنان می کند».

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی می توان استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** فائزه هاشمی: امام خمینی مخالف حجاب اجباری بود

«فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «اگر قرار است فارغ از تعصبات و مدل احساسی و آرمان‌گرایانه، نقش امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب را بررسی کنیم و تأثیری که بر فعالیت زنان در آن دوره گذاشت را مورد قضاوت قرار دهیم، ایشان چه تاثیری بر فعالیت زنان داشته است» گفت: «تا حدودی موافقم ضمن اینکه نمی شود آنچه ایشان می‌اندیشید و آنچه جمهوری اسلامی کرد را از هم جدا کرد. بالاخره جمهوری اسلامی زاییده تفکرات ایشان به عنوان رهبر انقلاب بود. اما اعتقاد ندارم حرف‌هایی که از آن زمان زده می‌شد بر اساس اعتقادشان نبود. مثلاً اگر آقای خمینی گفت حجاب اجباری نمی شود بر اساس اعتقادش بود بعدها مسیر عوض شد منظورم این است که این حرف ها بر اساس باور ایشان بود، اما وقتی قدرت مطلق می شود افراد دور آدم را می گیرند و زمزمه‌های می‌شود، تلقیناتی که می کنند و حرف‌هایی که زده می‌شود، چنین نتایجی خواهد داشت. یکی از دلایلی که فیلسوف و نظریه پرداز ها با تمرکز قدرت مخالفند همین است به نظرم می‌توانیم بگوییم این‌ها نتیجه قدرت مطلق و حمایت‌های ما مردم است که بدون تعقل و واقع‌بینی و با یک روحیه انقلاب همه چیز را تایید می کردیم. وقتی کسی نباشد که من را نقد کند و اگر کسی من را نقد کند با او برخورد شود بعد از مدتی فکر خواهم کرد هر چیزی که می‌گویم درست است و در مسیر نادرست قوی تر و قوی تر جلو خواهم رفت».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«من معتقدم اگر دختران بروند استادیوم، فضای استادیوم‌ها اخلاقی می‌شود و این همه فحاشی و درگیری‌ها نخواهد بود. فضا تلطیف می‌شود و اعتدال را به جامعه باز می‌گرداند».

فائزه هاشمی در این مصاحبه مدعی شده است که امام خمینی(ره) مخالف حجاب اجباری بودند. رهبر معظم انقلاب- ۱۷ اسفند ۹۶- با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر مخالفت امام با حجاب اجباری فرمودند:«آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد».

فائزه هاشمی که ادعای مخالفت امام با حجاب اجباری را مطرح کرده است، چندی پیش در یک مصاحیه گفته بود:«از رویکرد مسیح علینژاد(خبرنگار فراری و فعال ضدایرانی مقیم آمریکا که بر ترویج بی حجابی و بی بندوباری در میان دختران و زنان ایرانی متمرکز است) خوشم می آید...به نظرم مسیح علینژاد با شجاعت ایستاده و کارهای خوبی هم در جهت احقاق حقوق زنان می کند».

چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت:«گزاره حجاب اجباری اشتباه است. آیا روزه اجباری است؟! نه! پس حجاب هم اجباری نیست. حجاب یک امر مسلّم دینی است...ما حجاب اجباری نداریم، بلکه قانون حجاب داریم. وقتی گزاره های دینی در روندی دموکراتیک، مبنای قانون شد، الزام حقوقی پیدا می کند».

واقعیت این است که پوشش، یک مقوله اجتماعی است و نه شخصی. به همین منظور، مسئله پوشش در همه کشورها تبدیل به قانون شده است و صرفا حدود و حداقل های این قانون در هر کشور متفاوت است. بر همین اساس، مسئله حجاب و پوشش در ایران، صرفا در حدود با سایر کشورها متفاوت است. وقتی مسئله ای تبدیل به قانون شد نیز طبیعتا برای همه الزام آور است.

فائزه هاشمی و همقطاران وی بارها ژست حمایت از حقوق زنان به خود گرفتند، اما همین جماعت، پیشنهاد سخیف عقیم کردن زنان کارتن خواب و همچنین حمایت تمام قد از «محمد علی نجفی»- فعال سیاسی اصلاح طلب- در ماجرای قتل «میترا استاد» و قهرمان سازی از قاتلِ یک زن را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

فائزه هاشمی مدعی شده است که حضور زنان به عنوان تماشاچی در بازی مردان، فضا را تلطیف کرده و اعتدال را به جامعه باز می گرداند!.خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا - خرداد ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»!؛ روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز- مهر ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می‌شوند»!

متاسفانه، نگاه اصلاح طلبان به موضوع زنان، نگاهی جنسیت زده و ابزاری است.


** انگلیس به دنبال تعامل سازنده با ایران است

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد گفت:«سیاست انگلیس در قبال ایران، هم نقاط اشتراک با موضع دولت دونالد ترامپ داشته و هم نقاط افتراق. لندن از سیاست ضرورت حفظ و تضمین کارکرد برجام حمایت می‌کند که این نقطه اصلی افتراق آنها بوده است. در عین حال دولت انگلیس به مثابه دولت آمریکا از سیاست‌های منطقه‌ای و توسعه برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است. به طور روشن تر باید گفت دولت انگلیس و آمریکا در محتوای نگرانی خود در خصوص برنامه هسته‌ای و موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران نگرانی های نسبتا مشترکی دارند اما درخصوص نحوه پیگیری این نگرانی برای رفع آنها توافق ندارند».

بعیدی نژاد در ادامه گفت:«سیاست آمریکا ترک برجام و اتخاذ سیاست فشار حداکثری برای تغییر نظام ایران است. ولی سیاست انگلیس مانند دو کشور دیگر بزرگ اروپایی یعنی فرانسه و آلمان حفظ برجام و تعامل سازنده با ایران برای کاهش اختلاف و تنش است که تفاوت زیادی را هم در سیاست های آنها با ایران ایجاد کرده است».

مقامات ارشد وزارت امور خارجه و حامیان سیاست خارجی دولت روحانی در مواجهه با غرب، دو اشتباه فاحش را بارها تکرار کرده اند. یکی اینکه ساختار حاکمیتی آمریکا را به «دموکرات های خوب و جمهوری خواهان بد»! تقسیم کرده و دیگری اینکه، کشورهای زورگوی غربی را به «اروپای خوب و آمریکای بد»! تقسیم کرده اند.

برخلاف ادعای آقای بعیدی نژاد، کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان، در مسئله ایران، کاملا همصدا و همراستا با آمریکا هستند. برای نمونه وقتی دولت تروریست آمریکا در اقدامی جنایتکارانه، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، مقامات ارشد انگلیسی، فرانسوی و آلمانی از این اقدام شنیع دفاع کردند!

انگلیس، فرانسه و آلمان در مسئله برجام نیز کاملا با آمریکا همصدا بوده و به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکردند.

تروئیکای اروپایی با گستاخی اعلام کرده اند که ایران باید فرمول برجام را در صنعت موشکی و قدرت منطقه ای و دیگر مولفه های قدرت خود نیز اعمال کند.

تروئیکای اروپایی در کنار آمریکا، رکورد دار نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم و پولشویی و اقدامات جنایتکارانه در اقصی نقاط جهان هستند، اما با گستاخی ایران را متهم می کنند. متاسفانه مقامات ارشد  وزارت خارجه نیز با رویکرد منفعلانه و تحقیرآمیز موجب شده اند که جای طلبکار و بدهکار عضو شود!

** دولت روحانی،بدشانس ترین دولت پس از انقلاب است

ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«اولین بار بهزاد نبوی بود که گفت اگر دولت سیدمحمد خاتمی هر ۹ روز یک بحران داشت دولت حسن روحانی هر ۹ ساعت با یک بحران مواجه است. تعبیری دقیق که مرور حوادث ۶ سال اخیر آن را ملموس می‌کند...دولت حسن روحانی تقریباً در شش سال گذشته هر ۵۰ روز با یک بلای طبیعی دست به گریبان بوده و بیش از ۷۰ حادثه طبیعی را از سر گذرانده است. از این رو شاید بتوان به او لقب بدشانس‌ترین دولت را داد، از سیل های بی سابقه تا آوار زلزله ها و از خشکسالی تا سرمازدگی محصولات کشاورزی یا حتی شیوع یک ویروس آسیای شرقی».

در ادامه گزارش آمده است:«اما تنها حوادث طبیعی نبود که باعث شد دستاوردهای دولت هر روز کوچک تر و اندک تر از پیش به نظر بیاید .کارشکنی ها و شاید اقدامات گروه‌های فشار و دولت در سایه به خصوص از دی‌ماه سال ۹۶ شرایطی بر دولت تحمیل کرد که شاید بتوان آن را نقطه عطفی برای شروع سیر نزولی در عملکرد دولت دانست».

چندی پیش روزنامه آرمان در انتقاد از سرپوش گذاشتن اصلاح طلبان بر کارنامه ضعیف دولت نوشته بود:« می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

این روزنامه اصلاح طلب ضمن انتقاد به رفتار غلط همقطاران خود در سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای دولت روحانی، تاکید کرده بود که ریشه مشکلات کشور، بی تدبیری و سوءمدیریت است و نه شانس و اقبال.

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب اصلاح طلب کارگزاران چندی پیش گفته بود:«بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

«محمد رضا عارف» عضو فراکسیون امید مجلس نیز پیش از این گفته بود:«مردم احساس می‌کنند دولت فقط آمده گفتاردرمانی کند. مردم دنبال گفتاردرمانی نیستند و عمل می‌خواهند. باید حل مشکلات خود را ببینند و بهترشدن شرایط را حس کنند...من مهمترین مساله امروز را ناکارآمدی مدیران و نظام اجرایی کشور می دانم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 181
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    87 11
    خانوم محترم حجاب اجباري از زمان ايشلن شروع شد
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      ایشان و خانواده آقازاده شأن از جان این مملکت چه می خواهند
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      73 9
      به به ! بازم افاضات خانواده حاج آقا خاطره!!!!
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      63 8
      کسی نیست به این یارو بگه حرف نزنی میمیری؟؟؟؟؟
    • سید IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      87 12
      انشاءاللّه استخر فرح نصیب فائزه خانم و دیگر اصلاح طلبان تهوع آور هم بشود!
    • علی حقجو IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      94 10
      حجاب که از ضروریات دینه به حرف این آقا و اون آقا هم نیست. حرف این دشمن خدا مثل این می مونه که بگه امام از اول با اجباری بودن نماز و روزه موافق نبود و یا با حرمت شراب خوری و زنای محصنه موافق نبود!!!!!!!!!!!!!
    • ممدخان IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      3 35
      با این چادر و مقنعه وسوابق خانوادگی حیف نیست که آدم خود را با یک دخترک منگول به نام علینزاد نجس کند !!!!؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      20 3
      چرا حجت الاسلام هاشمی زنان بد حجاب و بی حجاب را دزد و ضد انقلاب می نامید ؟!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      5 10
      و زنده باد هاشمی بزرگ دلواپس سوراخ کن و احسنت به این زن شجاع که با اینکه دید چه بر سر پدر امد به روشنگرایی ادامه می دهد
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      0 0
      من از فائزه هاشمی به شدت بدم میاد ولی فحش ندید حق الناس
  • احمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    94 10
    دفعه بعد که رفتی انگلیس، دیگه برنگرد بی زحمت.
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      22 4
      این "آبجی مشنگه" (آبجی ساندویچ سابق!!) جونش به انگلیس وصله.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    94 12
    از دوست بهاییان مگر انتظار دیگری هم هست؟ لابد فردا هم می گوید امام خمینی گفت بهاییان در جمهوری اسلامی آزاد خواهند بود! هر چند بدیهی است ایجاد حکومت اسلامی بدون اجرای احکام اسلام بی معنی است و هرگز امام خمینی نمی توانسته چنین حرف خلاف اسلامی را گفته باشد اما باز هم وصیت نامه جواب امثال فائزه را داد :" اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.".
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    یکی نیست به این پیرزن پوزبنده بزنه؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      73 10
      وقتی این پیرزن و خواهر و برادرش را از دانشگاه آزاد با اردنگی انداختند بیرون ،داد و بیداد راه انداخته بودند که این میراث بابامون بود اون یکی داداشم که به جرم دزدی بیت المال تو زندانه چه دسته (گلهایی) پرورش داد مرحوم مغروق
    • فرآیین IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      44 8
      18:59 جملاتتو باس با طلا نوشت همش حرف حق
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    11 90
    احسنت بر شما بانوی مومن و انقلابی ما باید ضمن آزادسازی کامل حجاب و برپایی دیسکو های خیابانی با غرب تعاملاتی وسیع و سازنده داشته باشیم .
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      64 6
      تو گور مگه میشه دیسکو برپا کرد؟
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      53 5
      خخخخ تو مگه تو غار زندگی می کردی تا حالا؟!!!
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      40 7
      بمیر بااین نظر دادنت!!!
    • ایرانی الاصل IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      46 4
      اگر ایشان درست گفته باشد! پدر ایشان همیشه دور امام خمینی بود و پدر ایشان مقصر است
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      27 5
      بانوی مومن وانقلابی؟؟؟!!!!
    • M.sh IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      53 6
      دلقک اصلاحاتی!!! الحق که افساد طلبین. حاج قاسم ندادیم که امثال تو حرف از دیسکو خیابانی بزنی! شیر فهم شد!؟. غرب تون هم مثل خر تو گلی که درستش کرده افتاده و داره فرو میره. متوهم های متوحش
    • داود IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      43 4
      و چون به آنان گفته شود در زمین "فساد نکنید" میگویند : همانا ما خود "اصلاحگریم. )اصلاحطلب هستیم(" . آگاه باشید که آنان خود فسادگر هستند لیکن شعور ندارند.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    65 4
    خدا وکیلی اگه الان امام زنده بود درباره ی فائزه هاشمی چی میگفت؟
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      28 6
      هیچی، امام مگر بیکار بود
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      46 2
      امام خمینی مگر بیکار بود که در مقابل به اصطلاح کارشناسی که اوشین را الگوی زنان ایرانی معرفی کرد آن طور موضع گرفت؟
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    70 5
    حجاب ظاهرا چیزی جز یک تکه پارچه دو گرمی و یک لباس گشاد غیر بدن نما نیست و قطعا استفاده از آن بسیار ایمنتر و ساده تر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است. اما این حجم مخالفت از آن و اینکه به صورت کانون حملات دشمنان اسلام در آمده نشان دهنده شدت اهمیت آن است. خوب فهمیده اند اگر بتونند شبیه کاری را که در اروپای صد سال قبل انجام دادند در ایران تکرار کنند و حجاب را بردارند به زودی به برهنگی کامل هم خواهند رسید. چنانچه اروپا رسید و ما هم در دوره پهلوی جشن هنر شیراز را برگزار کردیم!
  • حسین IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    27 6
    یک حرف از مادر عروس!!
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    17 7
    جز فائزه هاشمی افراد دیگری هم این جمله را نقل کرده اند اگر واقعیت داشته باشد که خودش یه قضیه هست اگر هم نه که باید دادگاهی و مجازات بشوند
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      48 3
      صنعت دروغ بستن به امام خمینی توسط حاج آقا خاطره ایجاد شد و کلی کارگر در آن کار می کنند. اختصاص به حجاب هم ندارد. کسی هم نیست بگوید چرا در زمان حیات امام خمینی این حرفها را نمی زدید؟ البته خیالشان راحت که مرکز به اصطلاح حفظ و نشر آثار امام خمینی دست خودشان است و هرگز صدای اعتراضش در نخواهد آمد.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      31 0
      چرا زحمت 1سرچ به خودتون نمیدین و فقط به شنیده ها اکتفا میکنین؟بابا بزنین نظر امام درباره حجاب ببینین چی میاد
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    34 16
    کرونا لطف خدا بود که ثابت کند مردم جز با زبان زور و اجبار محال است تن به کارهای عاقلانه بدهند. کرونا ثابت کرد فرهنگسازی حرف مفت است.
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      پس تو دیکتاتوری رضاشاه پهلوی رو تایید میکنی؟
  • محمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    28 2
    این مطلب ارزش خبر شدن رو نداره. یکی از مشکلات این طیف سیاسی اینه که فضای کشور روپر از حرفای بیهوده وکشمکش های بیخود می کنن!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    32 3
    فائزه هاشمی خیلی دوس داره که حجابشو برداره بره کنار مصی علینژاد عقده ای بشینه عقده هاشو خالی کنه ولی نمیتونه چون ابروی باباش میره.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    49 5
    حجاب اجباری نیست - کاملا اختیاری است - قانون است که امام رحمت الله علیه برآن تاکید می کردند و می فرمودند - تو غلط می کنی قانون را قبول نداشته باشی- قانون تورا قبول ندارد - حجاب یک امر قانونی است به قول اما رحمت الله ؛ تو غلط می کنی قانون را قبول نداشته باشی قانون باید اجرا شود - قلدری برعلیه قانون ممنوع است .
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      30 3
      در جامعه اسلامی اطاعت از احکام اجتماعی اسلام اجباری است همانطور که در انگلیس رانندگی از سمت راست خیابان اجباری است. اما کسی مجبور نیست در جامعه اسلامی زندگی کند. برود هر جا که دوست دارد و اظهار کفر بکند. اما بداند که اظهار کفر در جامعه اسلامی هرگز مجاز نیست و اگر قرار بود اظهار کفر در مدینه النبی و حکومت اسلامی آزاد باشد که اصلا نفاق ایجاد نمی شد.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      27 2
      دینداری اجباری نیست اما بی دین حق اظهار بی دینی در جامعه اسلامی را ندارد. اگر نمی خواهد آزاد برود به دنیای کفر. دقیقا نکته همین است که اگر قرار بود کافر برای اظهار کفر در جامعه اسلامی آزاد باشد نیازی به ایجاد نفاق نبود.
    • جواد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 28
      دوست نادان مگر قانون کتاب خدا هست که نشه تغییرش داد قانون رو میشه تغییر داد ضمن این که اگراقای خمینی میگفت اگر من به حکومتب یرسم چادر بر سر زنان میکنم که اینقدر زنان بی حجاب در زمان شاه در انقلاب شرکت نمیکردن اینهای که نطر میدن انقلاب رو ندیدن که این حرفهای غیر واقعی رو میزنن
    • به جواد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      23 0
      اولا کشوری که حکومتش اسلامی است نمی تواند قانون خلاف اسلام تصویب کند و گناه را مجاز اعلام کند. ثانیا آری. زنان زیادی که عمدتا مال گروههای عمدتا کمونیستی بودند فقط با هدف ایجاد حکومت کمونیستی در ایران با انقلاب همراهی کردند. همین گروهها بعد که آرزویشان بر آورده نشد دست به اقدامات گسترده تروریستی و جنگ علیه جمهوری اسلامی زدند. والا همه این زنان خوب می دانستند که اگر حکومت اسلامی شود، نمی توانند بی حجاب باشند. برای همین در آستانه پیروزی انقلاب همین زنان بی حجاب که فهمیدند هوا پس است برای حمایت ازبختیار تجمع کردند و شعار بختیار بختیار سنگرتو نگهدار سر دادند. اما چه سود؟ موج انقلاب اسلامی دیگر فرصتی به آنها نداد.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      8 0
      اقای جواد دانای ضد نادان - مگر در حکومت اسلامی قانون مغایر با مسلمات دینی متصور هست از حول حلیم مواظب باش ...
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    47 3
    چقدر این روسری یک گرمی سخت است اما ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما آسان! راستی که چقدر حج و زیارت رفتن سخت است اما انواع سفرهای آنتالیا و پاتایا و دوبی آسان! چقدر دو رکعت نماز سخت است اما ساعتها وقت گذرانی در تلگرام آسان! چقدر چند دقیقه یک صفحه قرآن خواندن سخت است و ساعتها رمان خواندن آسان! چقدر خمس دادن سخت است اما خرجهای گزاف برای چشم و همچشمی ها و مدبازی ها آسان. چقدر خدا تنها است. چقدر شیطان طرفدار دارد.
  • مهردادعلیزاده IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    38 3
    متاسفم برای تو که ازمسیح علینژاد خوشت می آید که از شهادت سرداره عزیزه میهن احساس خوشحالی می‌کند مرگ برتو واون برادره تو که برای اغتشاشگران ۸۸ پول نقد میداد مرگ برشما که دنبال قدرت وسلطنت خودتان هستید
  • حسین IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    31 3
    مشرق بی طرف لطفا حذف نکنید . ما محال است با دشمنانی مانند آمریکا و انگلیس که دشمنی آنها به ملت ما ثابت شده اعتماد کنیم خانم شما از چه می گویی انگلیس و تعاملات بی غل و غش با ایران !!! خوش خدمتی خیلی از وطن فروشها به آمریکا و انگلیس هم به ملت شناخته شده است ... آخر کلام را بگویم ملت خودشان می فهمند و دشمن را از دوست و وطن پرست را از خائن تشخیص می دهند ما نوکر مقام معظم رهبری هستیم چون دلسوز ما است هر چه ایشان امر بفرمایند حجت است پس یاوه گویی و تلاش بیهوده موقوف .
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      8 3
      پسر خوب ملت می فهمند ؟ ملتی که 24 ساعت صدا و سیما می گه نرید بیرون . بابا واسه جون خودتون، واسه جون عزیزاتون نرید بیرون باز یه عده مثل گاو و گوسفند بدون اینکه لازم باشه ، بدون اینکه مجبور باشن ، عازم بیرون می شن ؟ واسه یه عده بهتره بگیم، حرف درست زدن ، یاسین تو گوش خر خوندنه
  • رحیم IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    45 3
    اگر روزی کسایی لحاظ اعتقاد منحرف باشد وبالقمه حرام زندگی کند می شود فائزه هاشمی .اما وای به روزی که فرزندان خمینی بخواهند وارد شوند .آن موقع اسلام ،انقلاب ومردم راخواهید شناخت.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 2
    بعضی وقت ها آدم مجبوره چیزهایی بگه که بهش اعتقاد نداره
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    29 2
    خودش یک پا مصیح الی نژاده. نگفت از کجای آن زنیکه خوشش امده؟ چطوری از حقوق زنان دفاع کرده؟ با بچه دار شدن قبل از ادواج؟ خوب کاری نداره هکی بخواد میتونه امتحان کنه بعد ببینه چقدر به حقوق زنان کمک میکنه؟ منتهی اول باید طلاق بگیره! شاید هم لازم ندونه.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    35 3
    امام خمینی یه جا دیگه ام گفتند که هاشمی زنده تا انقلاب زنده است آیا واقعا همینطور شد یا پدرت تیشه برداشته بود افتاده بود به جون انقلاب که نابودش کنه یا ابیاریش کنه فائزه رفسنجانی؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    26 1
    اقای هاشمی رفسنجانی هم تفکر ودیدگاهش همین بود در اوائل انقلاب اسلامی نان ان دوران را خوردند بعد از جریان های دوم خرداد ی رنگ عوض کرده و نان این دوره را میخورند این طیف نان را به نرخ روز میخورند در هر صورت باید طوری در قدرت سهیم باشند وگرنه میشوند مدعی ... الان مرحوم حضرت امام نیستند که بگویند مواضع من همان است که بود خب این حضرات دوست دارند تاریخ خودشان را بنویسند اما هستند تاریخ نویسان مستقل که سطر به سطر تاریخ انقلاب اسلامی را بدون کم وکاست مکتوب کرده اند وقتی بین این دو مقایسه میکنی میبنی که زمین تا اسمان فرق دارد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    34 3
    آخه مشرق الان چه نیازی به زنده کردن این خانم است
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    31 2
    این برکات خانواده هاشمی هنوز ادامه دارد خدا را شکر که چهارتا واژه و لغت تلطیف اعتدال اخلاق اجبار را یاد گرفتید اما هیچوقت به این سوال پاسخ ندادید که الان معیشیت و امنیت اقتصادی مردم امر واجب یا رفتن خانم ها به ورزشگاه ؟
  • علی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    24 3
    فائزه یه شکری خورده با .....ولشون کنین بچرند بعد مرگ بابا دلشکسته شده اند
  • ناشناس IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    31 1
    جناب خانم بزرگ خوب ادرس حرف امام را در صحیفه نور می دادی و اگه در صحیفه نور این حرف نیست بزن به دیوار
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    27 2
    دوکلام خزعبلات از ننه ی عروس
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    23 2
    دنیا رو کرونا ببره، این ها رو سیاست ورزی میبره!
  • DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    30 2
    مثلاً اگر آقای هاشمی گفت دوره موشک تمام شده و باید تابو ها را بشکنیم و به سوی امریکا برویم بر اساس اعتقادش بود بعد بالاخره مسیر عوض شد و رفتیم پیش کدخدا منظورم این است که این حرف ها بر اساس باور ایشان بود، اما وقتی قدرت مطلق می شود و انسان احساس میکند دارد یکتنه ایران را میچرخاند افراد دور آدم را می گیرند و زمزمه‌هایی می‌شود، تلقیناتی که می کنند و حرف‌هایی که زده می‌شود، چنین نتایجی خواهد داشت که آدم بدون سلام نامه بنویسد و دود و جنگ ببیند و به فتنه گران امید دهد و بعد غریبانه مغروق شود . خدا بیامرزد بابامو
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    30 1
    مصیح علی‌نژاد کارمند همین خانمه
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      40 2
      یه زمانی هم کارمند خاتمی بود. همشون هم لباس روحانیت می پوشن و چادرها رو اونچنان می پیچن دور خودشون که نگو، خبریه؟!! می گن مثلا اسلام رو با اسلام بزن همینه ها!!!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    32 0
    حتی تو صورت ظاهری بعضی از آدما هم می شه یه نوع لجن و کثافت رو دید، عجیبه نه؟!!!
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    28 0
    جالب یکی مثل خانم فائزه هاشمی میاد از سر سیری شکم هرچیزی که به فکر مغز معیوبش میرسد میگه بعد میگه در ایران آزادی بیان نیست !! و حکومت حکومت میکنه
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      11 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    37 2
    باز سوزنت توحجاب گیر کرده توکه آنقدر از حجاب ناراحتی چرا الکی چادر سرت؟؟؟!!!
  • مهرناز IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    30 1
    فائزه هاشمی " انتخاب حجاب چادر در خانواده اقای هاشمی اجباری بوده ؟ شما با جبر این انتخاب را داشتید ؟ وگرنه چرا؟ فائزه هاشمی چادری صحبت از بی حجابی می کند؟
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    25 1
    عبرت بگیرید از قبله ی آمالتون مروجان حرام زادگی. برداشتن یه روسری فقط قدم اول ــه، تا برهنه تون نکنن و شما رو غرق فحشا نکنن دست بردار نخواهند بود البته شما همین رو می خوایین. همیشه با این بازیا ذهن ماها رو منحرف کردن، اصلا برهنه برو تو خیابون، خب، بعدش؟ بگو ببینیم اون 18 میلیارد چه به سرش اومد، بگو این ویلا سازی های غیر مجاز رو کی مجوز داده، بگو چرا از سلبریتی ها و میلیاردرها مالیات نمی گیرین؟ بگو چرا از امضای قرار داد نفتی با هند برزیل و روسیه و عراق خودداری کردین که حاضر بودن هزینه ی زیر ساخت ها رو هم خودشون بدن، در عوض به جاش قراردادها آوردین با...!!! بگو کارت سوخت رو چرا اون بلا رو سرش اوردین، اون طلاها رو برای چی به باد دادین، کی گرا داد به آمریکا بلافاصله بعدش طلا هم تحریم شد؟ بگو وقتی چین آمریکا رو تحریم کرد کی واردات سویای ایران از آمریکا رو افزایش داد تا امریکا به مشکل نخوره؟ چرا نذاشتین حرف های آمریکایی ها از تلویزیون در مورد برجام پخش بشه؟ اینا رو بیا جواب بده باز مونده ی مغروق. تو که سینه دریده بودی برای دفاع از برجام ازت می پرسن برجام رو خوندی می گی: نه!!! بیا جواب بده
  • محسن IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    47 0
    اگه نون حلال میخوردی این چرندیات رو نمی گفتی . تو از همون اول ریگ توی کفشت بوده از دوچرخه سواری گرفته تا دیدار با بهائیان
    • آل طه AF ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      4 0
      نظر تان دقیق است.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    29 2
    اگه اجباری نیست چراحجابتو بر نمیداری یا حرفت دروغه یا تو به شدت ریاکاری یا حجاب چیز خیلی خوبیه که تو نمیتونی ازش دل بکنی
  • علی افصحی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    27 1
    بسم الله الرحمن الرحیم. این فایزه هاشمی هر از گاهی با کلمه پراکنی خود، بیشتر در سقوط اخلاقی فرو می رود.او اینک به دروغ گفته امام خمینی گفته بود حجاب اجباری نخواهد شد.این یک دروغ آشکار و خبیثانه است فرهنگ و گفته های امام همه در صحیفه امام گرد آمده است و در دسترس همه است.امام در سرتاسر صحیفه به موضوع کشف حجاب رضا خانی و بسط بی عفتی در زمان پهلوی دوم تاخته و یکی از عوامل انقلاب هم رشد بی عفتی توسط پهلوی دوم به شمار آمده. ، از آن گذشته امام در جلد ۲۱ صحیفه ص ۴۱ می فرماید «در اسلام زن باید حجاب داشته باشد» و‌نیز می فرماید :حجابی که در اسلام قرار داده شده برای حفظ ارزش های شمل(زنان)ست »جلد ۱۹ صحیفه صفحه ۱۸ .تعجب از فایزه نیست که کارها و اعمال نامعقول بی حساب دارد تعجب و تاسف از موسسه حفظ آثار امام است که همچنان ساکت مانده است.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    15 1
    تو هم یه روز میری استخر و همه چی تموم می شه، آبرو رو حفظ کن بعدش فحش نخوری.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    32 0
    خفه بمیرید مزدوران انگل ستان پرست!
  • ناشناس IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 9
    این دختر آبروی پدررابرده هرچندوقت یکبار چرت و پرتی از خودش درمیاره
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      37 1
      مگر پدرش آبرویی برای خودش گذاشته بود؟ خاتمی گفته بود من جلوی هاشمی حاج بخشی هستم!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    29 0
    خانم هاشمی همفکرای تو همونایی بودن که می خواستن تو دانشگاه دیوار بکشن، و دقیقا امام خمینی و رهبری جلوتون رو گرفتن، فراموش که نکردی؟؟ واسه ما کاسه ی داغ تر از آش نشو.
  • نادر IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    26 0
    دیروز : شیخ المغروق میگفت امام مخالف شعار مرگ بر امریکا بودند امروز : بنت الشیخ میگوید امام مخالف حجاب اجباری بودند. اگر مردم و نظام با این دروغگوها برخورد انقلابی نکنند اگر یاوه گویی برای این اسهال طلبها بدون هزینه باشد میترسم بااین دست فرمان فردا : بگن امام اصلا مخالف انقلاب بودنداصلا....
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    35 1
    قانون حجاب برداشته شه به برداشتن روسری ختم نمیشه تا برهنه شدن جلو میره .....
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    19 0
    کی گفته؟همون دوستای بهاییت که باهاشون عکس انداخته بودی؟
  • حسن IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    23 0
    فایزه مسعود بهنود دستگیر شده چکار کنیم
  • سیما IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    17 0
    چه کریه المنظر و وحشتناکه چشماش انگار با عالم و آدم جنگ دارن
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    15 0
    خانم فائضه هاشمی شما .. !!!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    21 0
    فائزه از حجاب که حکم شرعی ومسلم دین هست ناراحتی خوب حجاب نگیر. مشرق جان این مطالب را چاپ نکن اجازه بده بدون مطالب تکراری وبی فایده اینها روزگار بگذرد.!!!
  • شهرام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    28 0
    واقعا تو کشور ازادی نیست و یکی میاد همچین چیزایی میگه؟قطعا اونایی که میگن ازادی نیست منظورشون فاحشه خونس وگرنه ازادی همه جورش هست یخورده زیادیم هست
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    19 0
    پیر زن.!!!
  • رهگذر IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    21 0
    سلام . سایت محترم مشرق چرا به این شخص بها و اراجبفش را نشر می دهید؟ این خانم اوایل سال گذشته در مصاحبه ای با بیگانگان مخالفتش را با سردار سلیمانی عزیز علنی و شخص کثیف و رجاله ای بنام مسیح علینژاد را تحسین کرده بود. وی به دوستی با بهائیان نشاندار و دشمن ایران معروف است . ننگینه هاشمی را چه سزد که از امام (ره) نقل قول کند آنهم با تحریف و طبق خواسته های خودش.
  • آناهیتا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    34 0
    کدوم زنیه که دلش بخواد شوهرش یا نامزدش به کسی غیر از خودش نگاه کنه و فکرش مشغول زیبایی چهره و اندام 1زن دیگه بشه حتی برای چند ثانیه؟هیچکس نمیتونه بگه من زیباترینم و دیگه رودستم نیست که شوهرم بخواد اونو ببینه و به اون فکر کنه.چون زیبایی به طور کلی در علم aesthetic نِسبیه و همیشه یکی زیباتر هست.پس حجاب و پوشش واقعا خوبه و از زندگی و فضای امن روانی تک تکمون محافظت میکنه به خصوص خانمها.روز و سالتون خوش
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      18 0
      احسنت.
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      15 0
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      0 0
      هنوز عاقل نشده ای . پس صدا و سیما که هر روز نشون میده بیحجابارو
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    27 0
    کدوم زنیه که دلش بخواد شوهرش یا نامزدش به کسی غیر از خودش نگاه کنه و فکرش مشغول زیبایی چهره و اندام 1زن دیگه بشه حتی برای چند ثانیه؟هیچکس نمیتونه بگه من زیباترینم و دیگه رودستم نیست که شوهرم بخواد اونو ببینه و به اون فکر کنه.چون زیبایی به طور کلی در علم aesthetic نِسبیه و همیشه یکی زیباتر هست.پس حجاب و پوشش واقعا خوبه و از زندگی و فضای امن روانی تک تکمون محافظت میکنه
  • جاوید CA ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    28 0
    ریشه تمام بدبختی های مملکت به دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی برمیگرده !!!!تمام فسدها ،رانتها،اشرفی گری مسئولین و... مجوزش در زمان هاشمی صادر شد . از اونجایی که اونزمان کامپیوتر و موبایل و فضای مجازی نبود هیچکس از خبرهای دولت مطلع نبود .خشت اول این دیوار سست و فاسد رو هاشمی گذاشت .اینو از عاقبت هاشمی و فرزندانش کاملا میتونید بفهمید که بار کج به منزل نمیرسه .
  • آذربایجانی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    31 0
    درمورد حجاب نظری ندارم جز اینکه نظر خداوند که برتر از نظر هر موجودی است که فرمودند به زنان موءمن بگو دستها را تا مچ و موی سر را بپوشانند و این برایشان خوب است درمورد تعامل سازنده انگلیس هم هرچه صفحات تاریخ رو جستجو کردم چیزی جز ظلم دزدی دخالت اشغال تجزیه کردن عقب نگاهداشتن و... از انگلیس ندیدم
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      14 0
      حدیث معراج و عذابهای وحشتناک زنانی که موی خود را به نامحرم نشان دهند را بخوانید. ضمنا کافر حق زندگی در جامعه اسلامی را ندارد. آزاد است که برود. اما اجازه اظهار کفر در جامعه اسلامی را ندارد و نمی تواند بگوید من مومن نیستم. اصلا برای همین کفار در جامعه اسلامی مجبور شدند ماسک نفاق بزنند و شبیه مومن رفتار و زندگی کنند.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    15 0
    آبروی بابات رو هم بردی تو قیافت هم متفرعنانه است.دهنت رو ببندی برای باقی عمرت خوبی.راستی کرونا سراغ شما هم میاد اگر خدا بخواد
  • محمد یاقی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 0
    ظاهرا خواب دیدن ها و خاطرات از پدر به دختر منتقل شده خخخخخ
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    23 0
    جناب آقای رئیسی لطفا بفرمائید صورت اموال و دارایی خاندان هاشمی رفسنجانی منتشر و متعاقبا به عنوان مدعی العموم به موضوع رسیدگی نمایید..
  • بابک IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 0
    فازخانوم خیلی دلت تنگ شده بروانوراب راینقدر جزوپزنکن
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 11
    بنظرمیادبهترین مرجع درموردحجاب مراجعه به سخنان امام ره درارشیو صدا وسیماوسخنرانی های اول انقلاب ومکتوبات باخط وامضاایشان باشد بدورازهرگونه تعصبات وافراط وتندروی .اسلام دین افراط وتفریط نیست اساس اسلام اخلاق جذبه ان است وبادافعه میانه ندارد
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      40 0
      کاملا در اشتباه هستنید و به نظر می آید حتما باید یکبار کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام از شهید مطهری را خوب بخوانی. اسلام هم جاذبه دارد و هم دافعه. هم تولی و هم تبری. اصلا هم قرار نیست همه را جذب کند. لا اله الا الله یعنی اول دافعه و نفی بت و سگپس جاذبه و پذیرش الله. خود خدا می گوید :"و ننزل من القرءان ما هو شفاء و رحمة للمؤمنين و لا يزيد الظالمين الا خسارا ". آیه 82 سوره اسراء. قرآن شفا برای مومنان است و برای ستمگر جز خسارت نیست. باران که لطافت طبیعش خلاف نیست در در باغ لاله روید و در شوره بوم خس. ضمن اینکه کرونا به خوبی دارد نشان می دهد مردم زیادی هستند که با حرف و ارشاد به راه نمی آیند و باید با زور قوه قهریه آنها را نجات داد. ولو هتاکی کنند و سر مامور پلیس را بشکنند.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    27 0
    آقای بعیدی نژاد سلام قرار بود با برجام تحریم ها بالمره برداشته شود اما نشد شما باید مدافع کشور خود باشید نه نگران از نگرانی انگلیس چرا می خواهید بین ملت ایران و انگلیس نقش میانجی را داشته باشید تاریخ سرخ پوستان قتل عام شده و فلسطینیان آواره پیش روی شماست این عجیب نیست روی سیاه انگلیس را تطهیر می کنید چرا می خواهید ایران به لیبی تبدیل کنید و آن را به عصر حجر برگردانید چرا می خواهید ملت را به نابودی بکشانید چطور شما به این راحتی دم از توان موشکی کشور می زنید غرب از شما استفاده کرد و شما را به بازی گرفت هسته ای را گرفت و چیزی به شما نداد اما شما به روی خود نمی آورید اگر ایران برای موشکی مذاکره کند به دنبال آن نابودی کشور خواهد بود کشتار مردم و تجزیه کشور و نیز نابودی هویت ایران و ایرانی بازهم دم مذاکره می زنید ؟ ضمنا از هم صحبتی با انگلیسی جماعت پرهیز کنید چون در هر حال مقبون می شوید و آیا مذکره در چنین شرایطی درست است ؟ به عنوان نماینده ایران امیدواریم همه هم و غم خود را برای دفاع از کشور به کار برید
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    21 1
    اگر میخواهی بی حجاب بشی بشو برای چی از امام آن ابرمرد تاریخ اسلام مایه میذاری.؟!
    • محمدتقی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      12 0
      ایشون و خانواده شون خیلی وقته که ..
  • ایران IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    18 2
    مهره سوخته
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    16 1
    احمق حجاب را خدا در قرآن اجباری کرده
  • ابرانی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    34 0
    تمامی اظهارات امام از طریق سخنرانی و یا دست نوشته خودش معتبر است. این خانم فتنه زاده هم مثل باباش فقط خاطره میگه هیچ گونه سندیت نداره
  • ghroobe IT ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    29 0
    تا کی باید مضرات این زنکه رو تحمل کرد چرا این بی وجود از کشور گور خودش خاندان ..رو کم نمی کنه
  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    16 0
    فقط دعا میکنم فایزه کرونا بگیری................
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    14 0
    خانم فائزه سلام حجاب جز محکمات قرآن است حرف شما دروغ محض است که امام (ره) حجاب را اختیاری بداند مرحوم پدر نیز دروغ به امام بستند لذا مردم اصلا تعجب نمی کنند و شما چرا به جنگ خدا می روید آیا قرآن نمی خوانی؟ لابد آیه حجاب را نخوانده ای یعنی امام حرفی خلاف قرآن زده است؟
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 0
    از كساني كه زميني دارند كه ايران توي اون واقع شده !!! چه انتظاري بايد داشت با صهيونيست ها (بخوانيد بهائي ها)وقتي نشست و بر خواست داشته باشي بايد هم حجاب را انتخابي بداني كه حتما بعد هم منجر به كشف حجاب خواهد شد واقعا در اوج بي سوادي و توهم تشريف دارند اين خانم وطن فروش
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    26 0
    بفرما.. فتوای امام را هم جابجا میکنند
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    27 0
    این خانوم اگه حجابش رو برداره چیزی بیشتراز یه ... نیست
  • FR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    خبرگزاریتون حال بهم زنه بس که اصلاح طلب اصلاح طلب میکنید انگار بقیه طیف ها چ غلطی واسه مملکت کردن. بقیه هم همه دزدی کردن و مملکتو به عقب بردن دیگه نون به نرخ روز خورهااااا
    • محمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      20 23
      کمشو برو تو همون سایتای اصلاح طلب این .... خوری نکن
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    30 1
    کجااجباریه حرام لقمه.... ایران ازهرجایی آزادتره.. الان مردم هرجور دلشون بخوادمیپوشن..بازار..دانشگاه..ادارات پارکها و...
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    19 0
    بهتره سفیر انگلیس موقع تعامل با ایران پوشک همراه داشت باشه...
  • بینام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    19 4
    استخر فرح آب داره؟
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    23 4
    چهره .. این نگونبخت رو نشان ندید. خلق آدم تنگ میشه!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    18 3
    ازاین جماعت فقط نکبت میبارد
  • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    21 5
    باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست. هر چه را که خدا دستور فرموده است – چه برای زن و چه برای مرد - برای این است که، آن ارزشهای واقعی که این ها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی با دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند. این ها ، این ارزش ها زنده بشود. (صحیفه امام؛ ج 19، ص 185) این مهره دست شیطان، کی میخواد دست از این خزعبلات گویی برداره؟
  • حجت IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    حیف که مشرق چاپ نمی کنه اما *شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ اینم وجوب روزه
  • حقگو IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    11 0
    «الآن وزارتخانه ها- این را مى گویم که به دولت برسد، آنطورى که براى من نقل مى کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه هاى اسلامى نباید زنهاى لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» (صحیفه امام، ج ۶، ص: ۳۲۹) هموطن! صحیفه امام هنوز هم می تواند برای رهایی از دام های استکبار برایمان راهگشا باشد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    13 0
    این خانم یامیدانندوکتمان می کنند یا فرمایشات حضرت امام خمینی رحمته الله علیه را نشیدند-ازامام خمینی (ه)پرسیده بودندکه چادر اجباری ایشان فرموده بودند حجاب باید کامل باشد ولی چادر بهتر است-که اگر اشتباه نکنم خانم دباغ که خداوند بیامرزدشون سوال فرموده بودند-امام خمینی ازهمان اول بخاطر ظلم وستم ودین انقلاب کردند دررژیم ملعون پهلوی بی حجابی وبی بندوباری وبی دینی داشت به اوج میرسید-شاه ملعون داشت اخرای حکوتش کتابی می نوشت به سوی تمدن بزرگ-امام خمینی درسخنانشان فرمودند:اگر این بی بند وباری لخت گشتن تمدن است!!پس تمدن حیوانات ازانسان ها بالاتر است-
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    9 0
    باز دوباره این ننه قمر مادر فتنه و مادر ساندویج خورهادر اماکن فتنه و آشوب خیز ودوست خواهر عزیزبهائیت نطق کرد قد قد کرد نمی دانم چرا این خانواده ابوی دوست با چرت پرتهایشان تن بدن پدرشان را در گور می لرزانند نمی گذارند در گور هم راحت باشد
  • هموطن IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 0
    ۲۶تیر ۵۹، رائد فریدزاده، نویسنده، در یادداشتی با عنوان «حجاب امری اجتماعی، نه مساله ای شخصی»: این وظیفه دولت اسلامی است که حتی با استفاده از نیروی قهریه احکام الهی را تحکم بخشد چه به قول امام : ما باید به زور اینان را در بهشت داخل کنیم... حجاب یک امر اجتماعی است و اساسا مساله شخصی و فردی نیست که تصمیم انتخاب یا عدم انتخابش با شخص باشد و لذا رعایتش ضروری و واجب است.» (کیهان، ۲۶ تیر ۵۹، شماره ۱۱۰۴۷)
  • كريم IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 0
    امام (ره) كي و كجا چنين حرفي زده است؟ بايد مدرك رو كني. تو كه برايت مكه و مدينه يكي است. براي تو حجاب و بي حجابي فرقي نمي كند چون قرآن را بلد نيستي بخواني و معني آيات حجاب را بفهمي. حالا هم طوري نيست به انگليس برو و آنجا مانند ديگران كه كشف حجاب كلي كردند تو هم بدون حجاب بيرون بيا.
  • DE ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    13 0
    خانم هاشمی شما که اینهمه با م. علینژاد مچ هستید تشریف ببرید بروید باهم کنار پمپئو عکس بندازید تا شجاعت قلابی تون باهم تکمیل تر شود!!!!!!!!!!! بازم فتنه گری رو شروع کردید؟فعلا جامعه ایران مشغول حل مشکلات مهمتری هست این چرندیات برای خودتون و دوستان بهائی تون خرج بفرمائید . انرژی جامعه رو امثال شما دارند هرز میدن.در شرایط بحرانی فعلی اگر کار مفیدی ازتون ساخته نیست بهتره سکوت بفرمائید. عدم درستکاری شما رودر استخدامی دانشگاهی تون همه دیدند. کسی به شما نادرستکار اعتمادی نداره و شما رو قابل نمی دونه. پس نخود هر اشی نشید بهتره!
  • DE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    خانم هاشمی چنگولک و منافق بازی بسه! حالمون ازت به هم میخوره. شما مگه مجتهدو عالم دینی هستید که میائید در این شرایط کرونایی ازاین فتواهای من دراوردی صادر می کنید؟ معلومه هم نشینی با بهائی ها صهیونیست خیلی خوب به شما ساخته!
  • DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    خانم هاشمی نکنه بهائی شدی از مردم قایم میکنی؟
  • saeid IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    دوستان ب نظرتون اونوریا برای یه جوجه فکلی صدهزارتا میدن برای یه ب اصطلاح فعال سیاسی چقد میدن؟ کسی از فی بعضیا خبری در دست نداره؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    این خانم چکاره است که بایستی عکس وصحبتش منشر شود.
  • حسن IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    روایات دختر مشابه خاطرات آبکی پدر هست
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    دولت روحانی واقعا خیلی ضعیف کار میکنه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    جالبه پدر خاطره گو دختر خاطره گو البت اون جور که خودشون دوس دارن تعریف میکنن هنوز دنبال قدرت هستند
  • Farhad US ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    آبجی کماندو. لطفاً بفرماید کدام امام خمینی مد نظر شماست آن امامی که از دفتر حاج آقا خاطره پدر گرامی شما بیرون میاید یا آن رهبر فقید و فرزانه انقلاب اسلامی ایران یعنی حضرت امام خمینی کبیر رحمت الّله(ع) که پایه ریزی جمهوری اسلامی ایران را بنا نهادند؟
  • امیر IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    آخه این کیه بخاد نظر بده مشرق از شما بعیده این ادمارو گندشون میکنی
  • CA ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    12 0
    حجاب یک مسأله فقهی هست که هیچ روحانی نمیتونه خلاف اون رو بگه. کجا امام ره این حرف رو گفته بود. در ضمن حقوق زنان به حجاب خلاصه نمی‌شود بلکه حقوق زنان به خیلی از مسائل برمیگردد. اگر حجاب رو زنی بخواد محدودیت بدونه پس بایستی توجه کنه که برای زنان رقبش هم محدودیت هست و اگر این محدودیت برداشته شود مطمئنم باشد که از رقیب شکست خواهد خورد. در صورتی که با مسأله حل حجاب زن بود که این تعداد تحصیل کرده موفق زن در ایران پدیدار شده که در خیلی از کشورها سابقه ندارد. امروز زن ایرانی رو با زن غربی مقایسه کن کدام احساس بهاری نسبت به زندگی دارد. زن غربی که بیشترشون هیچ زندگی پایداری ندارند هیچ آینده‌ای برای خودشون نمی‌بینند برای همین به انواع مواد و نئشه جان آلوده اند تا مشکلات روانی حاصل از این بیخانودگی رو حل کنند. اگر فاشیسم اینترنتی همکیشان همین خانم فائزه هاشمی نبود الان زندگی خیلی از خانواده‌های ایرانی از بین نرفته بود خیلی ها متضرر نمی‌شدند و خیلی‌ها از دنیا نمی‌رفتند و یا آوازه نمی‌شدند. شما و همکیشان خود بایستی هزینه خیلی چیزها رو بدید که البته هنوز شروع نشده ولی بزودی شروع خواهد شد.
  • DE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 0
    یاد شاه تره افتادم منظور یاد خاطَره افتادم حیفم اومد بهتون نگم و غرق در روزمره گی بشم . یک روز تنها نشسته بودم منزل , در زدند در رو باز کردم پنج نفر بودند شمردم از چپ به راست نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم بعد از سمت راست به چپ شمردم نفر پنجم نفر چهارم نفر سوم نفر دوم نفر اول.برای اینکه خاطَرم جمع بشه از وسط به چپ شمردم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم و برای کنترل از وسط به راست نفر سوم نفر دوم نفر اول جمع که زدم شش نفر بودند ولی میشمردم پنج نفر بودند .این بود خاطَره من
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 3
    یعنی هیچی برای آخرتش نذاشت این عجوزه،واقعا راست گفتن هیچی بهتر از عاقبت به خیری نیست
  • حسن IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 3
    فائزه درست نیست فاسده صحیح است!
  • رضا IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 3
    بابا انگلیس این پیرزن برا اثبات خوش خدمتیش خودش را کشت قبولش کنید گناه داره ...آخه بقال محل ما هم دیگه به حرفهای ایشان تره خورد نمیکنه یاد دوران قدرتشون افتاده از اینکه دیگه نمیتونه به مردم سروری کنه و بهش هم خیلی سخته مثل ما مردم عادی زندگی بکنه داره حسابی میسوزه ...انگلیس بابا تحویلش بگیر گناهه ...دیگه حناش ایران رنگی نداره پیرزنه طفلک
  • مجتبی IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 2
    پله پله برنامه های انگلیس و بهایی ها را اجرا می کنید حجاب اجباری و ...و در اخر شورت اجباری و ... به کجا چنین شتابان
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    21 3
    کجا امام ره این حرف را گفته. یکبار اگر به جرم نشر اکاذیب باهات برخورد میشد، تو و اون رفقای بهایی لا مذهبت خفه خون میگرفتید.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    نام آقای هاشمی اوایل انقلاب افتخاری برای ما اهالی کرمان بود اما الان تبدیل به یک ننگ بزرگ شده مخصوصا فرزندانشان که خیلی سطحی نگرن
  • ایرانی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    فاعزه جان اگر امام حجاب الزامی نکرد پس مرحوم هاشمی کرد چون کس دیگری در راس نبود
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    عکس مگس رفسنجانی رو از این صفحه بردارید
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 1
    اصلا بالاتر از نظر امام(درصورتی که امام عزیز این رو نگفته)، خداوند فرموده که حجاب اجباری هست، در بیش از 19 آیه‌ی شریفه‌ی قرآن کریم. به قول شهید آوینی: امام رفته رو قبول دارند، امام زنده رو نه! چون امام رفته رو هرجوری دلشون بخواهد تفسیر میکنن، ولی امام زنده رو بایستی تبعیت کنند!
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    حجاب، نشانه احترام به شخصیت زن است
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 1
    جلوی این زنیکه رو چرا هبچ کس نمی گیره خاک برسرش
  • محمد IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    13 0
    سلام کاش خانم فایزه هاشمی بخواند. واهمه من این است که کم کم با نقدهایتان فردا بگوِیید امام خمینی با بهائیت است چون با انجمن حجتیه مخالف بودند. مخالفت امام دلیل مخالفت با بهائیت نمی شود. استغفروالله شاید فردا بگویید با آن مجری صدا وسیما که پخش شد واوشین را نمونه خانم امروزی معرفی کرد وحضرت زهراء سلام الله علیها را به دوران گذشته ارجاع داد . وامام محکم اطلاعیه دادکار امام نبوده است. اصلا فتواهای امام بدون اجازه خانم هاشمی منتشر نمی شده است. خانم هاشمی زبانت را نگه دار قبح همه چیز را شکستی بس است اینقدر بی دین نباش. انقلاب ما با دین اسلام رشد کرده است.اسلام ناب محمدی(ص) نه با اسلام آمریکایی خواننده زن بیاید مدح علی بگوید با موسیقی قرآن بخوانند وحجاب نداشته باشند ذکر بگویند وفتاوای آزادی به معنای دموکراتیک بدهند. قمه بزنند وبعد بگویند اسلام سطحی بهتر از انقلاب است. شاه شیعه همین بود. دختر بی فکر
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    14 0
    فایزه هاشمی یک ماسونی خود باخته که در دوران سرکردانی بسر میبرد اصلاح طلبان ازروش همین نوع ادمها بلغور میکنند دچار هزیان گویی شدهاندمسیح علی نجات داخلی
  • مجتبی لولیا IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    اصلا اصلا اصلا انتظار نداشتم سایت خوب و زیبای مشرق نیوز خبری از دوست و یاور بهاییت و وهابیت و اون مسیح کریه المنظر منتشر کنید الله اکبر ایشان با این صحبت کذبشون هم قرآن و هم سخنان امام خمینی (ره)رو زیر سوال بردن،بعدم سوالم از ایشون اینه که کجای تاریخ دیدید که سازش و تعامل با انگلیس به سود یک کشور‌بوده؟مگر همین انگلیس نیست که بودجه منوتو و بی بی سی رو واسه تخریب و تشویش اذهان عمومی و نا امیدی در جامعه ،تفرقه بین ادیان و مذاهب و جک سازی در مورد قومیت های مختلف ایرانی با کمک سرویس های جاسوسی انجام میده؟مگه صاحب حذب انگولوفیل نیست که برنامشون غارت پول ها و ذخایر ملی ایران هست که از طریقه کانادا انجام میشه؟دوستان تا حالا به این نکته دقت داشتین چرا اختلاص گران بین ۲۰۰ تا کشور تو دنیا کانادا میرن؟چون مستامره انگل ستان هست و‌بانک هاش مال انگلیس هست و نخست وزیر و قانون اساسی کانادا رو ملکه انگلیس تعیین میکنه!!!اونوقت شما صحبت از سازش با انگل ستان میزنید؟ لطفا سکوت اختیار و به یک بلاد کفر پناهنده شو‌‌ اسلام و ایران به امسال شما جز لعن و نفرین نمیفرستد
  • ایرانی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    تو هم دست کمی از مسیح نداری تن بابا جونت رو در قبر نلرزان
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 13
    درشرايط فعلى عمده مسائلى كه ذهن تقريبا تمام مردم ما مشغول داره امنيت بهداشت سلامت امنيت شغلى امنيت غذايى بخصوص امنيت جانى ومالى است وبايد مدعيان سياسى نحوه حل اين مسائل ودميدن اميدوارامش را مطرح كنند كوته فكرى است كه دررزمانى كه پاى بودن ويانبودن فرد وكشورشدرجهان مطرح است شما به فكرنقش ايوان بيفتيد
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      23 0
      اگر حجاب نقش ایوان بود آیا اینهمه اصرار و مبارزه با آن می شد و آیا اینهمه هزینه و انرژی برای حذف آن صرف می کردند؟
  • سارا IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    25 0
    زنیکه گم شو تفکر استخری مرد و دفن شد شما اشغال ها هم بزودی انشاء الله از روی زمین محو میشوید.
  • محسن DE ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 1
    بابا جون مادرت تو یکی دیگه خفه شو کم از این مملکت خوردی تو و خانوادت کم جاسوسی کردین کم لطمه زدین به کشور یکی پیدا نمیشه این پیر خرفو خفه کنه
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    وقتی رهبر این جمله ( اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا خدایا ما به جز خوبی چیزی از او نمی دانیم) را در نماز پدرشان نخواند اینها که فرزندان اون هستند جای خودشان را دارند حقیقت این است که قرآن می گوید مسلمانانی که مرتکب گناه شوند و بر آن اصرار کنند قلوبشان تحت ولایت شیطان در می آید و به ندای وی لبیک می گویند و دوستدار دشمنان خدا و دشمن دوستان خدا می شوند این داستان تمایل قلوب بیشتر افساد طلبان به غرب و آمریکای دجال آخرالزمان که دشمن تمام خوبیها و انسانیت است می باشد. السنخیه عله الانضمام هم سنخ بودن علت پیوستن است ذره ذره کاندر این ارض و سماست جنس خود را همچو کاه و کهرباست ...مولوی
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    یکی ازحقوق مهم که برای زنان به دست اورد ، اینست که بدون ازدواج حامله شد و سقط کرد ... اینو خودش گفت فائزه خانم .. روح پدرت را نلرزان الان اونور می داند چقدر در مورد شما و مردم اشتباه کرد
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 0
    این طایفه طرد شده ملت هستند چون از بزرگشان تا ... فتنه گر بوده و هستند لعنت خدا بر دودمانشان باد
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 0
    عطار هفت شهر عشق را طی نمود ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم کمی به هوش باشید آمریکا با غفلت دنیا وموضوع کرونا داره چنگی جدید در منطقه درست میکنه بهتر هست همه آماده باشیم برای نبرد بزرگ در جواب افاضات این خانم کشور ما اسلامی ودر دین مبین اسلام هم حجاب اجباری هست هروقت خدای نکرده لائیک شدیم مثل ترکیه اونوقت جنابعالی بیا نظر بده.........لعنت خدا بر اختلاف افکنان ومنافقان وکسانی که سهم خواهی می خواهند.
  • وطن پرست DE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    اصلا شما کاملا درست می گید. لطفا در مورد فساد خودتون و برادراتون که بارها به این جرم محکوم شدید هم توضیح بدید. شما باید پاسخگو باشید خانوم بهایی دوست نه این که مدعی باشید.
  • MD ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    حدی از حجاب به حکم دین،عقل و علم لازم است.اجباری یا اختیاری بودن آن معنا ندارد.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    اولا خوب شد حرف زدی وگرنه مردم فکر می کردن از بیماری کرونا مردی ودوم قابل توجه ننه فتنه و قدقدی درست امام ره حجاب اجباری نکرد الان هم اجباری نیست ولی یک هاطره فراموش نشدنی از ابوز گرانی دارم درنورد افراد بد حجاب در آن روزها هاشمی در روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۵ با اختصاص بخشی از خطبه نماز جمعه به مسئله خانواده و حجاب و عفاف، به انتقاد از رواج الگوهای غربی در بین خانواده‌ها پرداخته و در یک رویکرد عجیب و غیرقابل‌قبول درباره بدحجاب‌ها چنین می‌گوید : " ما الآن افرادی را می‌بینیم و هرقدر نصیحت می‌کنیم و از طریق تقوا می‌خواهیم به این محیط سالم برسانیم هنوز یک مقاومت‌های منفی هست و خانم‌هایی متأسفانه پس از هفت سال از انقلاب هنوز به این راضی‌اند که مقداری از مویشان بیرون باشد؛ تابه‌حال با این‌طور افراد خیلی با نصیحت و موعظه برخورد کرده‌ایم و هنوز هم بعضی از شهرهای بزرگ این بلیّه را دارند و در بعضی مغازه‌ها این‌گونه مسائل ترویج می‌شود و در بعضی ادارات هنوز خوب مراعات نمی‌شود و این‌ها خطرناک است و فکر می‌کنم که پس از هفت سال تحملمان هم تمام بشود. مردم حزب‌الله چند بار طغیان و دیدید که در خیابان‌ها ریختند و از همین تریبون نماز جمعه، وزیر کشور و دیگران خواهش کردند و به آن‌ها وعده دادیم که این‌ها خودشان آدم می‌شوند و بازمی‌بینیم که مثل‌اینکه این‌ها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند."[۱] هاشمی رفسنجانی در مقوله بدحجابی به همین اظهارات تند کفایت نمی‌کند و با تهدید بدحجابان به کار اجباری می‌گوید: "البته شورای عالی قضائی یک پیش‌نویس لایحه‌ای را تهیه‌کرده و ما قبلاً به حزب‌الله وعده داده بودیم که عمل می‌کنیم و مقدماتش را فراهم کرده‌اند و همین روزها به مجلس می‌آید. این لایحه در نظر گرفته است که اردوگاه‌هایی در مناطقی در نظر بگیرند برای بازسازی خانم‌ها و آقایانی که دچار مرحله‌ای از فساد اخلاق هستند."
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    6 0
    بادیدن فرزندان آن محروم بخداوند قسم یاد زبیر فرزندانش می افتم همان زبیری که کم مانده بکد از اهلبیت ع باش بهشتی به گفته امام علی ع فرزندناخلفش همانند عبدالله و دیگران او را به قعر جهنم کشاندن ونفرین ابدی خدا را برای خود خریدوچه بد سرنوشتی پیداکرد هرقت سریال مختار قسمت عبدالله زبیر را می بینم تصویر این خانواده بخصوص بخصوص این خواهر رضایی بهاییان و مهدی دزد بیت المال جلوی چشمانم می آیند
  • فاطمه IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    5 0
    این اجنبی پرستان بی ریشه تازه بدوران رسیده باید از روی زمین محو شوند تا فساد برچیده شود.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    امام (ره) بیکار بود بیاد با یک عفریته همکلام شود. جل الخالق از فتنه های استخری
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 0
    خدا مرض قلبتونو شفا بده جماعت ... من میدونم کارمون تمومه ... خدا جدا زبانتونو به حق باز ، گوشتون رو به حق شنوا و چشمتونو به حق بینا کنه تا اینهمه صم بکم عمی نباشید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 40
    اگر مجلس اينده قانون ازادى حجاب را تصويب وشوارى نگهبان هم انرا تأييدكندنظام نتنهانمى رود بلكه مستحكمتر ميشود بقاى جمهورىاسلامى به بقاى حجاب وصل نيست چرا اصلاح طلبان برانداز ساده لوح وعقل باخته اين را نمى فهمند وبفكر حفظ نقش ايوان ه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    این خانواده من یاد سریال من قصه های بابام ما اندازد و بایدیک سریال دوهزار قسمتی بسازند وگفت من خاطرات خانواده گیمان از زمانی که بدنیا نیامدیم یعنی حتی پدر مادرمان ازدواج نکرده بودن و تا الان از خاطره های من در آوردنی خاندان خاطره پرداز خداوکیلی اینها اینقدر خاطره از خودشان در ورمی کنند خاطره دونشان پرنشده دست خاطره پردازیهودی زمان پیامبر از پشت بستند در خاطرات آبکی ودوغکی که می گویند
  • محمد IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 13
    به نظر من حرف های خانم فاءزه هاشمی درست هست حجاب نباید اجباری باشد و راه ندادن خانم ها به ورزشگاه ها هم نگاه جنسیتی و متحجرانه هست و هم از نشاط جامعه می کاهد و مسیر حرکتیه خانم مسیح علینژاد نیز صحیح هست.حکومت وقتی همه منتقدین رو سرکوب و زندان میکند طبیعی است که افراد از کشور میروند. و این کار عاقلانه هست
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      10 1
      بنظر شما خخخخخخخخخخخخخخ حتما خودت را محور عالم می دونی - آیا قرآن خونده ای یا مثل فرزندان مغروق تظاهر به مسلمانی می کنید
  • کوروش IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    8 1
    باید بدانیم که حجاب واجب است . همانطور که روزه و اجب است . و کسی که عملا اقدام به روزه خواری کند حد و مجازات دارد . یعنی بعد شرعی آن مورد توجه است . لطفا به جای مراجع تقلید فتوا ندهید.
  • عبدالله IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    5 3
    قال الله تعالی ..... یوم ندعو کل اناس به امامهم .....انشاالله خانم هاشمی با معصیت علینزاد( معصی ) محشور شود.
  • جوان انقلابی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    11 0
    وصیت نامه شهید لاجوردی : ...به مسئولين بارها گفته‌ام که خطر منافقین انقلاب به مراتب زيادتر از خطر منافقين خلق است، چرا که علاوه بر همه شيوه‌های منافقانه‌ی منافقين، سالوسانه در صف حزب اللهيان قرار گرفته‌اند...
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    9 0
    خدا عذاب اکبر رفسنجانی ملعون را روز به روز بیشتر بکند .
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    عجب!
  • ع ن IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 1
    چرا نیروی انتظامی این خانمهای بی حجاب را جمع آوری نمیکنه؟
  • ع ن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 1
    حرف شهدا این بود خواهرم حجاب تو از خون من رنگینتر است از فاطمه به تو اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
  • ع ن IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    ما نگران فرزندانمان هستیم فساد را از جامعه جمع آوری کنید
  • ع ن IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    عده ای مفسد فی الارض با استفاده از رسانه داخلی و خارجی سعی دارند با ترویج بی حجابی انقلاب ایران را نابود کنند امروز بر عموم ایرانیان مسلمان واجب است تلاش دشمنان و منافقان را لگد کوب کنیم جنگ آنها با نابودی اسلام است هوشیار باشید و اعلان برائت از مفسدین و مشرکین کنید و نقشه دشمنان را نقش بر خاک کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس