روزنامه 11 اسفند

متاسفانه عده‌ای با ژست «یارِ امام» در پی تحریف آرمان‌های امام خمینی (ره) و جاانداختن «امامِ منهای خط امام» هستند.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موسوی بجنوردی: آزادی‌ها را بیشتر کنید تا انقلاب تداوم پیدا کند!

«سید محمد موسوی بجنوردی» عضو مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «آرمان‌های امام همان اسلام حقیقی بود. در نجف به مدت دوازده سال در کلاس درس ایشان حضور داشتم. اساساً بحث حکومت اسلامی را در همانجا مطرح کردند. البته به‌نظر من آن بحث‌ها برای زمانی است که امام زمان (عج) می‌آیند و در آن هنگام اسلام و عدالت و ارزش‌های واقعی در یک جامعه مدنی مورد تأکید قرار می‌گیرند.»

موسوی بجنوردی در ادامه در پاسخ به این سؤال که «اگر از شما بپرسند که از بین اولویت‌های انقلاب چند مورد را نام ببرید که باید درست شود، به چه مواردی اشاره می‌کنید؟» گفت: «یکی آزادی است. وقتی آزادی داده شود مردم هم رشد عقلانی می‌کنند، هم اعتقادشان به انقلاب و امام خمینی بیشتر می‌شود. در این شرایط بخواهید و نخواهید تعلق‌شان به نظام بیشتر می‌شود. وقتی باورمان شد این انقلاب به سمت مدینه فاضله می‌رود بخواهید نخواهید وابستگی همه ما به نظام و مقررات آن بیشتر می‌شود. از ترس که نباید به سراغ مقررات برویم».

این عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرده است که باید آزادی‌ها بیشتر شود تا انقلاب تداوم پیدا کند. وی در اظهارات خود به موضوع «جامعه مدنی» نیز اشاره کرده است.

موسوی بجنوردی پیش از این گفته بود که «حجاب اجباری مضر است»! وی در اظهارنظری دیگر گفته بود «ورود زنان به ورزشگاه مشکل شرعی ندارد»!

این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین در اظهارنظری دیگر با انتقاد نسبت به شعار «مرگ بر آمریکا» گفته بود: «ما نقص تبلیغات داریم و فقط فحش می‌دهیم که بهترین سخنان را هم از بین می‌برد. به جای فحش مسائل اسلام و تشیع را بگوییم. چرا مرگ؟ ما برای زندگی آمده‌ایم؛ با مرگ چیزی درست نمی‌شود. باید این فرهنگ را عوض کنیم. اگر می‌خواهیم آمریکا را زمین بزنیم مسائل خود را مطرح کنیم. شعار اگر مقرون به شعور باشد ارزش دارد؛ اما نوعاً شعارهای ما مقرون به شعور نیست».

متاسفانه عده‌ای با ژست «یارِ امام» در پی تحریف آرمان‌های امام خمینی (ره) و جاانداختن «امامِ منهای خط امام» هستند.

** خاتمی، یک شخصیت انقلابی است!

روزنامه شرق در سرمقاله امروز نوشت: «خاتمی، محافظه‌کاری انقلابی بود که پارادوکسی گریزناپذیر در شخصیت او بود. انقلابی‌بودنش را از باور به مردم می‌گرفت و محافظه‌کاری‌اش را از خاستگاه سنتی‌اش. خاتمی فرزند یک روحانی شریعت‌مدار است؛ آن‌هم از شهری که دین به شکل و شمایل سنتی ریشه در باورهای مردمش دارد».

این روزنامه اصلاح طلب که تیتر تاریخی «امضای کری تضمین است» را در کارنامه خود دارد، رئیس دولت اصلاحات را یک انقلابی محافظه کار نامیده است.

خاتمی در سال ۸۸ همصدا با دیگر سران فتنه با دروغ تقلب کشور را ماهها دچار آشوب و اغتشاش کرد. وی در جلسات خصوصی چندین بار اذعان کرد که از اول هم قائل به تقلب نبوده است، اما هیچگاه صداقت و شجاعت نداشت که همین سخن را در میان افکار عمومی اعلام کند.

رئیس دولت اصلاحات، نه یک انقلابی، بلکه باغی بر انقلاب و نظام اسلامی است.

** تا مسائل بین المللی را حل نکنیم، مشکل معیشت مردم حل نمی‌شود!

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت و مجموعه حکومت مشکلاتی دارد که گره آن در منطقه و نظام بین‌الملل است و تا زمانی که وزارت خارجه با دست باز و اختیارات کامل اینها را حل نکند مشکلات اقتصادی، معیشتی و داخل کشور حل نخواهد شد. جریان دلواپس یا این مفهوم را نمی‌داند یا به روی خود نمی‌آورد که تا مسائل بین‌المللی را حل نکنیم نمی‌توان مشکلات داخلی و اقتصادی را حل کرد. البته تجربه نشان داده که دلواپسان در سایه تحریم و بهم‌ریختگی اوضاع بهتر می‌توانند منافع اقتصادی خود را تضمین کنند».

اصلاح طلبان در سال ۹۲ مدعی بودند که اگر مذاکرات هسته‌ای با محوریت کدخدا! کلید بخورد، فتح الفتوح می‌شود. مذاکرات هسته‌ای در دولت اول روحانی با همین رویکرد کلید خورد و برجام امضاء و اجرا شد.

پس از آن دولتمردان و فعالین اصلاح طلب تاکید کردند که تحریم‌ها به تاریخ پیوست و همه مشکلات اقتصادی و حتی مشکل آب خوردن مردم به وسطه برجام حل خواهد شد؛ اما نه تنها برجام مشکلات اقتصادی را حل نکرد بلکه با پراید ۵۰ میلیونی و سکه ۵ میلیونی و دلار ۱۲ هزارتومانی، سفره مردم را کوچک کرد.

طیف اصلاح طلب تا سال ۹۲ تاکید داشت که نهایاتا ۲۰ الی ۳۰ درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت دولت است، حالا این طیف با شانه خالی کردن از مسئولیت وضع موجود، نعل وارونه زده و مدعی است که ریشه مشکلات اقتصادی، مسائل بین المللی است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    25 13
    ایشان راست می گوید ازادی را مثل زمان شاه کنید که در ملاعام کار جنسی انجام دهند و نوکر امریکا باشید که امریکایی به ناموست تجاوز کند و نتوانی حرفی بزنی تا معیشت درست شود چون بین الملل فقط امریکا است و بس
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
      0 11
      این که شما گفتی آخرش که انقلاب شد پس منظور ایشان این مواردی که شما نوشتید نیست قطعا.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    22 42
    درود بر موسوی بجنوردی . کاش همه درک شما را داشتند
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
      26 0
      ای کاش تو هم کمی درک داشتی .
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    24 2
    تاریخ تکرار میشود برخی ازاصحاب که در رکاب پیامبر جنگیدن بعداز ایشان دچار انحراف شده اند امروز هم همین طور است. خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند.
  • AE ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    17 2
    ایران آزادترین کشور جهان .بعضی قدر نمی دانند .ایشان اگر بدنبال آزادی هستند ایران به اندازه کافی آزادی دارد .
  • مجید IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    1 0
    برای تسلیم شدن در برابر مردم گرگان گرفته شده اند
  • محمدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    4 0
    اسلام هر چه که میکشد از دست آخوندهای بیسواد غیر مهذب است مث که در فوق از ایشان مطلبی زده شده
  • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    1 0
    مسائل بین المللی ( امریکایی اروپایی ) را حل کنید و کاپیتالاسیون جدید را تصویب کنید و عزت و عظمت ملت ایران را بر باد دهید تا اقایان کیف کنند و با دو لتهای بین المللی حال کنند .
  • سید رضا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    نوادگان امام ؛ با سالها قرار گرفتن تحت تعلیمات فرهنگی مرحوم هاشمی و این نوع بستگان سببی ، معلوم است که چه افکار و عقایدی پیدا می کنند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس