کد خبر 1054716
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
پرچم نمایه عربستان

وزیر بهداشت مصر در پاسخ به اینکه چرا تعداد مبتلایان به کرونا در مصر بیشتر می‌شود، گفت که روزانه ۱۵ نفر مبتلا به کرونا از عربستان وارد مصر می‌شود.

به گزارش مشرق، اظهارات وزیر بهداشت مصر در مورد ورود شهروندان سعودی مبتلا به کرونا به مصر، واکنش شهروندان مصری و سعودی را درپی داشت.

هبه زیاد، وزیر بهداشت مصر یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه‌ای تلویزیونی ناخواسته اظهاراتی را به زبان آورد که نشان می‌دهد، اوضاع عربستان سعودی به دلیل کرونا بحرانی است.

بیشتر بخوانید:

جریمه و حبس برای متخلفان از قانون منع آمد و شد در عربستان

ملک سلمان: مرحله دشواری را سپری می‌کنیم

تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

او دیروز یکشنبه در پاسخ به چرایی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در مصر گفت: «هر روز ۱۵ مورد مبتلا به بیماری کرونا از عربستان سعودی وارد کشور (مصر) می‌شود». مبتلایان به کرونا همان مصری‌هایی هستند که به عمره رفته‌اند.

برخی در شبکه‌های ارتباط جمعی به این اظهارات مقام مصری واکنش نشان دادند و پرسیدند به راستی عدد واقعی مبتلایان به کرونا در عربستان چقدر است. با این حال، عربستان نزدیک به یک هفته است که عمره را متوقف کرده است.

هم مصر و هم عربستان سعودی متهم به پتهان‌کاری در ارائه آمار دقیق مبتلایان و فوتی‌های کرونا هستند. مجتهد، فعال توییتری و افشاگر اسرار خاندان سعودی اخیراً گفته که آمار رسمی عربستان از کرونا بسیار پایین‌تراز آمار واقعی است و چه بسا مبتلایان به ده‌ها هزار نفر برسد.

وزارت بهداشت عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد که با ابتلای ۵۱ نفر جدید، شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به ۵۶۲ نفر رسیده است.

پادشاه عربستان سعودی عصر امروز طی نطقی درباره شیوع ویروس کرونا در کشورش تاکید کرد که کشورش مرحله دشواری را سپری می‌کند و مرحله دشوارتری را هم پیش رو دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    آقای وزیر مصری...آیا باید فقط ما مردم ایران از این مسئولین دانا، خردمند، صالح، سالم، مسلمان، موءمن، استفاده کنیم؟ این از انصاف به دور است، شما هم کمی بهره ببرید....بیایید از تجارب ارزنده ی آنان بهره بگیرید...
  • ایرانی IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    روزی که عربستانی ها برای واگیر شدن ایرانی ها به کرونا خوشحال بودند باید فکر این را می کردند در غم دیگران خوشحال شدن گرفتاری برای خود شخص دارد . امیدوارم این بلای زودتر فروکش کند .
  • شاهرخ IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    اینکه کشوری دیگر دچار مشکل شود جای هیچ خوشحالی ندارد . گرچه کورونا دستاویز خوبی برای حکومتها شده و همشون ب نوعی ازش استفاده سیاسی برای خوراک داخلی میکنند .
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    مصریهایی که برا دستبوسی نابود کردن تمدن باستانی مصر به عربستان میروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس