تشدید محدودیتهای کرونا در ایالت نیوساوت ولز استرالیا

به دنبال تاخیر در روند تشخیص مبتلایان به کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در استرالیا، مقامات این کشور محدودیتهای کرونایی را در ایالت نیوساوت ولز تشدید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «نیوزیلند هرالد»، در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۷۰ هزار تن در استرالیا به کرونا مبتلا شده‌اند.

 شمار مبتلایان به کرونا روز جمعه در استرالیا از مرز ۳۸ هزار و ۶۲۵ تن گذشت.

بر اساس تصمیم گیری مقامات استرالیا از فردا ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) تا  ۲۷ ژانویه (۷بهمن ماه) تدابیر سختگیرانه ای برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در ایالت نیو ساوت ولز اعمال می شود.

بر اساس این تصمیم گیری از تجمع غیرضروری در سالن های اجتماعات و رستوانها جلوگیری به عمل می آید.

این در حالیست که محدودیتی در برگزاری مراسم عروسی و یا ادامه فعالیت مدارس بوجود نمی‌آید.

همچنین از انجام جراحی‌های غیرضروری در بیمارستانها تا اطلاع بعدی در این ایالت جلوگیری به عمل می‌آید.

در حالیکه هر روز به شمار مبتلایان به کرونا در استرالیا افزوده می شود، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا به تازگی تامین مالی تست‌های رایگان و سریع ویروس کرونا را منتفی اعلام و تاکید کرد که دولت نمی‌تواند همه اقدامات برای کنترل کرونا را رایگان انجام دهد.

موریسون می گوید دولت فدرال این کشور نمی‌تواند از عهده تامین تمامی هزینه ها برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ با همان میزان سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برآید.

اعلام این مطلب در حالی است که همزمان با افزایش موارد بیماری کرونا در سراسر کشور استرالیا فشارها بر دولت برای تخصیص یارانه به منظور انجام تست‌های سریع آنتی‌ژن RATs افزایش یافته است.

این درحالی است که با کمبود امکانات، هزینه تست‌های آر. ای. تی بالا رفته و زمان انتظار برای تست‌های پی‌سی‌آر نیز به حدود ۷۲ ساعت افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس