کد خبر 1053294
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
ایتالیا بیماران مسن مبتلا به کرونا را درمان نمی‌کند

پزشکان در ایتالیا با توجه به محدود بودن ظرفیت بیمارستان‌های این کشور برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا ممکن است تصمیم بگیرند افراد مسن‌تر را درمان نکنند.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی امروز چهارشنبه با توجه به نبود ظرفیت کافی در بیمارستان‌های ایتالیا برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نوشته پزشکان در این کشور مجبورند بین بیماران برای درمان انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید

اقدامات اجباری دولت‌ها برای مهار کرونا

رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی، نوشته پزشکان در بیمارستان‌های ایتالیا این وضعیت را در زمان صلح بی‌سابقه توصیف کرده‌اند و گفته‌اند مجبورند بیمارانی را که قرار است درمان شوند انتخاب کنند. 

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را بر اثر شیوع ویروس کرونای جدید متحمل شده است و همین وضعیت باعث شده ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کافی نباشد. 

رئیس بخش ویژه یکی از بیمارستان‌های منطقه لمباردی گفته اگر بیماری به ناراحتی شدید تنفسی مبتلا باشد و بین 80 تا 95 سال سن داشته باشد احتمالا او را درمان نمی‌کنند. 

آژانس‌ دفاع غیرنظامی ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد با مرگ 345 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، آمار کلی قربانیان این ویروس در ایتالیا به 2503 نفر رسیده است.

آژانس‌ دفاع غیرنظامی ایتالیا همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را 31500 نفر اعلام کرده است. در 24 ساعت گذشته بیش از 3500 فرد مبتلا به کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند.

ایتالیا بعد از چین بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا را در جهان دارد که با توجه به روند کنونی انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده ایتالیا در این زمینه حتی از چین -که رسانه‌های غربی از آن به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا نام می‌برند- پیشی بگیرد.

بر اساس آمارهای رسمی، تنها ظرف 3 روز اخیر بیش از 1000 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند؛ این در حالی است که شمار قربانیان ویروس کرونا در چین طی 3 روز اخیر کمتر از 40 نفر گزارش شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    6 0
    انقدر دیگه پر شده بیمارستانهاشون از بیمار دیگه نمی دونن به کدوم برسن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس