کد خبر 1052133
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
کرونا نمایه

بلومبرگ در این خصوص نوشت: «با وجود کمبود بیمارستان موجود در آمریکا نسبت به جمعیت آن، اگر شیوع ویروس کرونا شدت یابد، این کشور را با مشکلات فاجعه‌باری مواجه خواهد کرد.»

به گزارش مشرق، همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، وضعیت این کشور روز به روز به سمت بحران سوق پیدا می کند.

در روزهای گذشته هجوم مردم برای تامین مایحتاج روزانه باعث شد تا قفسه های فروشگاه های بزرگ آمریکایی از مواد غذایی و بهداشتی خالی شود و صف های طویلی برای خرید شکل گیرد.

ببینید:

فیلم/ کرونا در آمریکا و صف طولانی مقابل فروشگاه‌ها

فیلم/ شکست مفتضحانه آمریکا در مقابل کرونا

از طرفی، فرودگاه‌های آمریکا به دلیل اجرای تدابیری برای کنترل سلامت مسافران دچار شلوغی و آشفتگی شده و مسافران ساعت‌ها برای کنترل وضعیت سلامت درصف‌های طولانی منتظر می‌مانند که همین موضوع می تواند منجر به گسترش ویروس کرونا در میان مردم شود.

حال رسانه آمریکایی بلومبرگ با انتشار گزارشی پیرامون کمبود بیمارستان در ایالات متحده، نسبت به وقوع یک فاجعه بر اثر شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

بلومبرگ در این خصوص نوشت: «با وجود کمبود بیمارستان موجود در آمریکا نسبت به جمعیت آن، اگر شیوع ویروس کرونا شدت یابد، این کشور را با مشکلات فاجعه‌باری مواجه خواهد کرد.

اگرچه ایالات متحده کشوری ثروتمند محسوب می‌شود، اما در مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها عملکرد خوبی نداشته است. در نتیجه، نسبت به سایر کشورهایی که در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ هستند، در مقابل جمعیت خود تخت‌خواب‌های کمی دارد.

جالب توجه است که کشورهایی مانند کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، چین، ایتالیا و اسپانیا، تعداد بیمارستان‌های بیشتری به ازای هر هزار نفر جمعیت خود، نسبت به آمریکا دارند.

یکی از کارشناسان اذعان داشت: "این مسئله در وضعیت عادی مشکلی ندارد، اما اگر ویروس کرونا به همین منوال شیوع یابد و افراد بیشتری به بیمارستان مراجعه کنند، همانطور که در ایتالیا اتفاق افتاد، شرایط فاجعه‌باری پدید خواهد آمد."

نرخ مرگ و میر و همچنین شیوع بیماری افزایش خواهد یافت؛ زیرا خانواده‌ها مجبور می‌شوند خود از بیمارانشان محافظت کنند. برای مقابله با این فاجعه، ایالات متحده باید فورا به ساخت بیمارستان‌های مجهز و استخدام و آموزش نیروی پزشکی بیشتر مشغول شود.»

منبع: جام نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    خدایا مردم جهان را از شر قدرتهای شیطانی که در امریکا و اسرائیل وجود دارد و مظهرش شیاطینی بنامهای ترامپ و نتانیاهو است خلاصی بخش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس