پیشنهاد منتخبان مردم تهران در دوره یازدهم مجلس درباره مقابله با ویروس کرونا به رئیس جمهور

دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» از مشارکت گسترده هنرمندان در سطح جهان خبر داد؛ برخی از آثار دارای مضامین سیاسی هم هستند.

به گزارش مشرق، مسعود شجاعی طباطبایی، با بیان اینکه تاکنون هنرمندانی از 52 کشور جهان در مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» شرکت کرده‌اند، گفت: با وجودی که تنها چند روز از انتشار فراخوان گذشته اما این مشارکت نشان دهنده توجه خوب هنرمندان جهان به این مسابقه و مسئله کرونا است.

 

دبیر این مسابقه درباره مضامین آثار رسیده توضیح داد: اغلب آثار، متناسب با عنوان مسابقه یعنی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» خلق می‌شوند. یعنی هم روحیه بخش هستند و هم اصول و نکات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس را در قالب کارتون و کاریکاتور ترسیم کرده‌اند. هدف و تلاش جهادی شبانه‌روزی ما در برگزاری این مسابقه این است که با نگاهی جهانی و انساندوستانه، با زبان هنر و از نگاه هنرمندان جهان، به مقابله با کرونا بپردازیم. امیدواریم انتشار آثار این مسابقه در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف در هوشیاری مردم برای عمل به توصیه‌های بهداشتی موثر باشد. همچنین از طریق آثار این مسابقه به هموطنان عزیزمان اعلام می‌کنیم که در این زمینه تنها نیستند و همه جای دنیا درگیر این بیماری هستند.

ببینید:

کاریکاتور/ کروناهراسی با مشارکت بی‌بی‌سی و دوستان!

کاریکاتور/ جنگ کرونایی منوتو با مردم ایران

کاریکاتور/ کرونا علیه فوتبال

شجاعی طباطبایی به محتوای سیاسی برخی از آثار شرکت‌کننده در این مسابقه‌اشاره کرد و افزود: برخی از هنرمندان اروپایی و چینی، به جنبه‌های سیاسی «کرونا» توجه کرده‌اند. به‌طور مثال، «رادها» کاریکاتوریست آلمانی کرونا را در قالب یک موشک ترسیم کرده است که از سوی آمریکا به سمت چین و ایران منتشر شده است. «توشو بوروکویچ» از صربستان نیز در کاریکاتور خودش، ویروس کرونا را یک سلاح یا ترور بیولوژیک به تصویر کشیده است. «رنه بوشه» کاریکاتوریست فرانسوی نیز کروناویروس را مغز ترامپ نشان داده است.

وی ادامه داد: در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» علاوه‌بر هنرمندان حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای‌ها هم می‌توانند شرکت کنند و یک جایزه مجزا به برگزیده این بخش تقدیم خواهد شد. همچنین شرکت در این مسابقه، محدودیت سنی ندارد و یک جایزه مشخص هم به بهترین اثر در رده سنی کودک و نوجوان تعلق خواهد گرفت.

دبیر مسابقه کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» درباره استفاده از آثار این مسابقه نیز گفت: آثار برگزیده در سایت مرجع «ایران کارتون» قابل دسترسی هستند. هر فرد و نهادی هم که مایل باشد می‌تواند در انتشار و نمایش این آثار، سهیم شود.
شجاعی طباطبایی از دانشگاه علوم پزشکی فارس، حوزه هنری و بنیاد روایت فتح به خاطر همکاری در برگزاری این مسابقه تشکر کرد و بیان کرد: علاقه‌مندان تا ۱۱ فروردین ۹۹ فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس