سردار وحید مجید

رئیس پلیس فتا گفت: چندین نفر که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی، مدعی فروش واکسن و داروی قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید با اشاره به رصد پلیس فتا بر فضای مجازی، در این رابطه اظهار کرد: هم‌اکنون پلیس فتا نیروی انتظامی و 220 رده پلیس فتا در استانها و شهرستانهای کشور با تشکیل کارگروهی تخصصی تمام نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد می‌کنند و ضمن تحلیل کارشناسی اخبار و تصاویر منتشر شده درباره ویروس کرونا در صورت مشاهده موارد اخبار جعلی یا تصاویر کذب، موارد بلافاصله مورد پیگیری فنی و انتظامی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

تجویز خوردن مایع‌ سفیدکننده برای درمان کرونا!

انتقاد کاربران فضای مجازی از رفتار سلبریتی‌ها در مقابل کرونا

رئیس پلیس فتا با اشاره به رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی 356 مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری، افزود: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع محترم قضائی، 121 مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد  و بالغ بر 190 مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده صورت گرفته است.

وی برخورد با شایعه‌سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی و کذب را از مهمترین مأموریتهای پلیس فتا در این روزها دانست و گفت: رسیدگی به سایر پرونده‌های متخلفان نیز در دستور کار قرار دارد و بر اساس رصدها و تحلیلتهای فنی صورت‌گرفته بخش زیادی از اخبار شایعه و تصاویر جعلی و کذب توسط سایتها و کانالهای شبکه‌های اجتماعی خارج  از مرزهای آبی و خاکی این کشور از سوی معاندان و مغرضین با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی تولید و منتشر می‌شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: با هر متخلفی که در صدد ایجاد تشویش اذهان عمومی یا سوء استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی باشند برابر قانون برخورد قضائی خواهیم کرد و به موازات رصد دقیق اخبار و محتواهای بارگزاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایتهای فروشگاهی و کانالهای شبکه اجتماعی در حال رصد و بررسی است و به محض رؤیت موارد مجرمانه، با متخلفان برخورد قضائی خواهد شد.

مجید، از کشف و ضبط انبارهای متعددی از احتکار و فروش غیرقانونی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز هموطنان در چندین استان کشور خبر داد و گفت: چندین نفر هم که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی مدعی فروش واکسن و دارو قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مجاهدتهای شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری کشور، اصلی‌ترین اولویت امروز کشور را حفظ آرامش و همبستگی مردم و مسئولان عنوان و بیان کرد: چهره‌های شناخته شده، هنری و صاحبان صفحات پربیننده در کشور می‌توانند نقش مثبتی در این رابطه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه  تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا و سایر راه‌های ارتباطی خواستار برخورد جدی با شایعه‌سازان و متخلفان شده‌اند، از هموطنان خواست اخبار موثق را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند و از توجه و بازنشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد و بعضاً جعلی و کذب که در فضای مجازی در حال انتشار است، خودداری کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    1 0
    این داروها را در حلقشان فرو کنید و به آنها بخورانید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس