کد خبر 1045893
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
سیل لرستان

از روز گذشته بارش باران در اغلب مناطق لرستان آغاز شده است، رودخانه خرم‌آباد به دلیل بارش‌های سیل‌آسای شب گذشته، در شرایط طغیان قرار گرفته و با ادامه روند بارش‌ها، تا ساعاتی دیگر سرریز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، از شبانه‌روز گذشته بارش باران در اغلب مناطق لرستان آغاز شده است.

ببینید:

عکس/ تصویری از باران و سیل در خرم‌آباد

بارندگی‌ها بر اساس گزارش هواشناسی، به مراتب قدرتمندتر از بارش‌های فروردین ماه سال جاری بوده، به‌گونه‌ای که برای برخی نقاط همانند خرم‌آباد و پلدختر، بارش‌هایی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متری پیش‌بینی شده است.

صبح امروز، رودخانه خرم‌آباد به دلیل بارش‌های سیل‌آسای شب گذشته، در شرایط طغیان قرار گرفته و با ادامه روند بارش‌ها، تا ساعاتی دیگر سر ریز خواهد کرد.

دانلود

مسدود شدن محور قدیم پلدختر

همچنین بارش شدید باران موجب شد که محور قدیم پلدختر از سوی عوامل راهداری مسدود شود و محورهای دهلیج، چولهول و پاعلم را جایگزین این محور اعلام کنند.

این در حالی است که با تلاش نیروهای راهداری، تردد در دیگر محورهای استان تا صبح امروز جریان داشته و در برخی نقاط تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

منازل واقع در ساحلی خرم‌آباد سریعا تخلیه کنند

با تداوم بارش‌ها و امکان طغیان «خرم‌رود»، مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان صبح امروز از ساکنان حاشیه این رودخانه درخواست کرد سریعا منازل خود را ترک کنند.

رضا میرزایی با بیان اینکه دبی سیلابی رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر از ۷ مترمکعب در ثانیه روز به ۱۴۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته و با توجه به تداوم بارش‌ها، به سرعت در حال افزایش است.

شدت یافتن بارش‌ها از عصر امروز

مدیرکل هواشناسی لرستان نیز از شدت یافتن بارش‌ها از عصر امروز خبر داد.

دانلود

بهروز مرادپور در خصوص آخرین میزان بارندگی در نقاط مختلف استان نیز بیان کرد: الشتر با ۵۴ و الیگودرز با ۱۸ میلی‌متر، به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی را تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز داشته‌اند.

وی، خطر وقوع سیل در شول‌آباد و سپیددشت را بالا دانست و گفت: در مناطق شمالی و جنوب شرقی استان طی ساعات آینده شاهد بارش برف خواهیم بود.

هشدار به ساکنان حاشیه کشکان

فرماندار چگنی ضمن اعلام آماده‌باش تمامی اعضای ستاد بحران این شهرستان، به ساکنان حاشیه کشکان هشدار داد که با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، از مجاورت در کنار این مسیرها خودداری کنند.

قدرت‌الله ترابی‌نژاد افزود: مناطقی به منظور اسکان اضطراری مردم آماده و چادرهایی برای سکونت آن‌ها در این مناطق برپا شده است، تا در صورت نیاز و احتمال وقوع بحران به این مناطق انتقال داده شوند.

هشدار تخلیه منازل در برخی مناطق دورود

فرماندار دورود نیز با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان از شب گذشته، اظهار کرد: تداوم بارش‌ها موجب شد بخشی از آب سدهای «مروک» و «صالح» را تخلیه کنیم.

مجتبی بیرانوند اما ضمن هشدار به ساکنان مناطق آسیب پذیر دورود، از مردم درخواست کرد نسبت به تخلیه منازل خود اقدام نمایند.

وی همچنین از تجهیز ۸ کمپ برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان در حاشیه شهرستان دورود خبر داد.

هشدار تخلیه به ساکنان مناطق حادثه‌خیز در کوهدشت و طرهان

فرماندار کوهدشت نیز با اشاره به شدت گرفتن بارش‌ها در این شهرستان، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از بارش ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلی‌متری در کوهدشت خبر می‌دهد.

ماشاالله نعمتی افزود: به ساکنان برخی مناطق شهری و روستایی این شهرستان دستور دستور تخلیه منازل داده شده است.

وی با بیان اینکه به شهروندان ساکن در مناطق ساحلی نهری که از شهر کوهدشت می‌گذرد، دستور تخلیه منازل داده شده است، گفت: همچنین در بخش طرهان نیز به دلیل آبگرفتگی شهر طرهان هشدار تخلیه به ساکنان مناطق پر خطر داده شده است.

افزایش دبی رودخانه‌های لرستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از سیلابی شدن رودخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: با تداوم بارش‌ها طی ساعات آینده، شاهد سر ریز شدن بسیاری از رودخانه‌ها و سدهای استان خواهیم شد.

رضا میرزاییکانون بحران بارندگی‌ها را حوزه رودخانه کشکان و به ویژه شهر پلدختر عنوان و تصریح کرد: از مردم حاشیه این رودخانه درخواست می‌شود نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تکمیل نشدن بخشی از دیواره ساحلی پلدختر، گفت: این موضوع موجب شده که سیلاب امروز تهدیدی جدی برای مردم این شهرستان محسوب شود.

تخلیه ساکنان پلدختر و ۹ روستای در معرض خطر سیل این شهرستان

فرماندار پلدختر با اشاره به بارش سیل‌آسای باران طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون بارش بیش از ۳۲ میلی‌متر باران در این شهرستان ثبت شده، ضمن اینکه فعالیت این سامانه بارشی قوی تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد.

حسن رضائیان بیان داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی، اکثر ساکنان بخش غربی شهر پلدختر و معمولان و ۹ روستای بخش مرکزی در معرض خطر سیل تخلیه شدند.

وی با بیان اینکه بخشی از دیواره ساحلی پلدختر هنوز تکمیل نشده است، گفت: از این رو از مردم درخواست می‌شود در حاشیه رودخانه کشکان قرار نگیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    نمیشه یه دیوار بسازن تا سیل منحرف بشه . شاید بد نباشه ساخت یک سد رو شروع کنن .
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    1 0
    نباید انسان از یک سوراخ وبار گزیده سود واقعا مایع تاسف برای مسیولین مربوطه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس