کد خبر 1046153
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
پلدختر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از آمادگی کامل و امدادرسانی در ۷ استان کشور خبر داد و گفت: نگرانی در مورد شهر پلدختر با توجه به کاهش بارش‌ها، کاملا رفع شده است.

به گزارش مشرق، حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات  درباره «تمهیدات این سازمان برای امدادرسانی به مناطق درگیر با حوادث جوی»، اظهار داشت: به ۷ استان شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، ایلام، اصفهان و قم آماده‌باش اعلام کردیم و در این ۷ استان، طرح عملیاتی آماده و توسط ویدئوکنفرانس نکات لازم ارائه شده و مکاتباتی برای ایجاد آمادگی صددرصد صورت گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

فیلم/ وضعیت بحرانی رودخانه کشکان

قطع راه ارتباطی ۵۰ روستای پلدختر

ریزش یک ساختمان برق پلدختر را قطع کرد

*آماده باش بالگردهای امدادی در ۷ استان/تکمیل انبارهای امدادی

وی ادامه داد: یک نماینده از سازمان امداد و نجات در این استان‌ها مستقر شده و انبارهای امدادی در این استان‌ها از لحاظ تأمین اقلام امدادی تأمین شده است؛ ضمن اینکه چند بالگرد نیز در استان‌های یاد شده مستقر شده‌اند و استانهای معین این استانها نیز در آماده‌باش قرار دارند. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان‌های اشاره شده، گفت: آخرین شرایط فشار بارش‌ها صورت گرفت و در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری اتفاق خاصی نیفتاده است؛ البته در کوهرنگ بیشترین بارش باران را داشتیم، اما خوشبختانه در این منطقه نیز اتفاق خاصی نیفتاده است.

سجادی متذکر شد: همچنین در استان خوزستان نیز مشکلی وجود ندارد؛ البته در استان لرستان برخی شهرها دچار آبگرفتگی شدند؛ به خصوص در شهر نورآباد که با توجه به آمادگی صددرصدی که وجود داشت، با مشکل خاصی روبه‌رو نبودیم. 

وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان به دلیل قطع راه‌های ارتباطی تعدادی از روستاها به محض بهتر شدن شرایط آب و هوایی ارزیابی‌های دقیق‌تر با بالگرد انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه  در مراکز شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، نورآباد، خرم‌آباد، پلدختر و بخش معمولان مکان‌هایی بودند که در آنها سیلاب جاری شده بود، اما مشکل خاصی نداشتیم؛ البته تعدادی از این روستاها به دلیل قطع راه‌های ارتباطی با مشکلاتی روبه‌رو بودند. 

*رفع نگرانی درباره پلدختر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وضعیت ویژه استان لرستان، ابراز داشت: با توجه به اینکه در این استان شرایط خاص‌تر بود، از قبل موضوع اسکان اضطراری، البته با ملاحظه توجه به ویروس کرونا درنظر گرفته شده بود؛ ضمن اینکه در نقاطی مانند شهر پلدختر،‌ منازل خانواده‌هایی که در مسیر رودخانه قرار داشتند، تخلیه اضطراری داشتیم و این خانواده‌ها در مدارس و مکان‌های عمومی که از نظر امکانات لازم مهیا شده بود، اسکان پیدا کردند. 

سجادی متذکر شد:در شب گذشته نگرانی با توجه به بارندگی و طغیان رودخانه‌ای که در خرم‌آباد قرار دارد، در خصوص شهر پلدختر نگرانی داشتیم، اما خوشبختانه این موضوع رفع شده و اکنون توده هوا به سمت شرق در حال حرکت است.

وی تصریح کرد: در استان تهران نیز تاکنون گزارشی در خصوص مشکلات ناشی از بارندگی نداشته امی البته  همه نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند.

* آموزش درباره کرونا؛ تنها وظیفه هلال احمر

معاون عملیات امداد و نجات درباره فعالیت سازمان امداد و نجات در پیشگیری از کرونا در کشور، افزود: بخش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نقش دیگری برای هلال احمر تعریف نشده است.

سجادی یادآور شد: مدیریت اصلی موضوع کرونا با وزارت بهداشت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس