کد خبر 1043386
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
محمد توفیق علاوی

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق ضمن انتقاد از برخی طرف‌ها به علت مانع‌تراشی در مسیر تشکیل کابینه، از پارلمان خواست تا روز دوشنبه هفته آتی در این خصوص تشکیل جلسه دهد.

به گزارش مشرق، «محمد علاوی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق امروز (چهارشنبه) گفت که وزرای او مستقل از احزاب هستند و برخی در تشکیل دولت ایجاد مانع می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

عادل عبدالمهدی زنگ خطر را برای عراق به صدا درآورد

تکمیل کابینه و برنامه دولت علاوی

به نوشته وبگاه المسله، او از اینکه اعتراضات به طور خیلی گسترده‌تر و شدیدتر باز گردد هشدار داد و متعهد شد که عاملین کشتار معترضان را تحت پیگرد قرار دهد.

علاوی با بیان اینکه برخی طرف‌ها در مسیر رأی اعتماد به کابینه مانع‌تراشی می‌کنند؛ افزود: «اگر دولت نتواند تشکیل شود، طرف‌هایی هستند که در جهت ادامه‌دار شدن بحران در کشور کار خواهند کرد.»

او گفت که وزرای کابینه خود را از میان افراد «با کفایت» و «شایسته» انتخاب کرده و برنامه قابل اجرایی برای حل مشکلات عراق دارد.

محمد علاوی همچنین گفت که اعتراضات مردمی برای اولین بار موجب تشکیل دولت مستقل و بدون حضور احزاب شده است و کابینه او نماینده تمامی مردم عراق خواهد بود.

نخست‌وزیر در ادامه قول بهبود وضعیت معیشتی مردم عراق و بازگردان آوارگان به خانه‌هایشان را داد و گفت باید دوره جدیدی در عراق آغاز شود.

طبق قانون اساسی عراق، نخست وزیر جدید عراق باید تا دوم ماه مارس (۱۲ اسفند) دولت خود را تشکیل دهد اما اختلاف احزاب و گروهها بر سر نامزدهای به اصطلاح مستقل تا کنون مانع این کار شده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس