کد خبر 1043385
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
جنگنده تورنادو

تحلیلگران غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفتند که حوثی‌های یمنی توانایی سرنگون کردن هواپیماهای بیشتری از نیروهای ائتلاف سعودی را دارند.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری غربی در مطلبی با اشاره به ساقط شدن یک فروند جنگنده نیروی هوایی عربستان از سوی حوثی‌های یمن، آن را مایه نگرانی جدید ائتلاف سعودی‌ برشمرد.

«خبرگزاری فرانسه» در بخشی از این گزارش نوشت: سرنگون شدن این جنگنده هشداری درباره تهیه جنگ افزار از سوی حوثی‌هاست. حوثی‌های یمن جمعه گذشته اعلام کردند یک فروند جنگنده «تورنادوی» سعودی را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور در استان «الجوف» سرنگون کردند. این در حالی است که از سرنوشت خلبانان این دو جنگنده نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

انصارالله چگونه «تورنادو» را سرنگون کرد؟

بنابر اعلام حوثی‌ها، که این جنگنده با یک موشک سطح به هوای پیشرفته سرنگون شد.

«بکا واسر» تحلیلگر سیاسی در اندیشکده آمریکایی «رند» در این زمینه گفت: «این حادثه به طور قطع هشداری به ائتلاف سعودی است. آن‌ها باید برنامه ریزی کنند زیرا این یک حالت معمول جدید است و حوثی‌ها توانایی سرنگون کردن هواپیماهای بیشتری را دارند. این امر می‌تواند بر عملکرد آن‌ها و چگونگی برنامه ریزی ماموریت‌های هوایی تاثیر بگذارد.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اینک حوثی‌ها با افزایش توانایی های دفاعی خود در حال مقابله با تهدید هوایی عربستان هستند. سال گذشته حوثی‌ها یک پهپاد آمریکایی را نیز با یک موشک سرنگون ساختند.

تورنادو، یک جنگنده چند منظوره است و عربستان در سال ۱۹۸۷ طی قراردادی با کشورهای سازنده تعداد ۷۲ فروند از این هواپیماها را خریداری کرد. این هواپیما دارای دو موتور جت با نیروی محرکه هر کدام ۷۲۵۷ کیلوگرم و طول این هواپیما ۱۶.۷۰ متر است و سرعت آن نیز ۲۳۳۷ کیلومتر در ساعت است.

یک منبع نظامی عالی رتبه در وزارت دفاع یمن روز شنبه گفت که سلاح مورد استفاده در سرنگونی جنگنده تورنادوی سعودی در استان جوف، بخشی از پدافند جدیدی بوده که سامانه‌ای بومی و پیشرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    1 0
    در ود بر انصارالله ومردم غیور یمن
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 0
    به امید پیروزیهای بیشتر وانتقام خون بیگناه کودکان یمنی وفرمانده شهید صالح صماد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس