یمن (1).jpg

نیروهای ائتلاف حملات گسترده ای را برای اشغال مناطق شرقی کوه «النار» انجام دادند اما نیروهای یمنی با هوشیاری از یک خطر جدی نجات یافتند.

سرویس جهان مشرق - از محور شمالی استان حجه در شمال غرب یمن خبر می رسد، نیروهای وابسته به ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی عملیاتی را با هدف نفوذ به حومه شرقی کوه «النار» علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای ائتلاف اشاره کرد و افزود: حملات مزدوران ائتلاف از کوه «النار» آغاز شد اما نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه به سرعت وارد عمل شدند.

این منبع میدانی با بیان این که یگان های توپخانه و موشکی خطوط پشتیبانی مزدوران ائتلاف را به طور کامل فلج کردند، گفت: نیروهای مستقر در منطقه پس از درگیری های سنگین  چند ساعته موفق شدند حملات را در این محور دفع کنند.

اعلام الحربی

وی از وارد شدن خسارت های سنگین به تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف در حومه کوه «النار» خبر داد و تصریح کرد: سایر نیروهای مزدور ائتلاف هم پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

کوه راهبردی «النار» در شمال استان حجه و نزدیکی های مرز استان جیزان عربستان واقع شده و همچنان در اشغال است؛ مزدوران ائتلاف درصدد بودند با اشغال حومه شرقی کوه «النار» جاده مهم «الشجن» - «الحرض» را مسدود کنند؛ این جاده از شمال شرق استان حجه تا مرکز بخش الحرض (شمال استان حجه) امتداد دارد.

به گزارش مشرق، اگر مناطق شرقی کوه «النار» به اشغال نیروهای ائتلاف در می آمد و این جاده راهبردی مسدود می شد، روند انتقال نیرو و تجهیزات رزمندگان یمنی در این مسیر مهم با مشکل جدی روبه رو می شد.

محدود شدن انتقال نیرو و تجهیزات در این جاده، رزمندگان یمنی را در بخش «الحرض» تضعیف می کند و راه برای اشغال مناطق بیشتری از این بخش برای نیروهای ائتلاف باز خواهد کرد؛ مناطق شمالی و غربی بخش الحرض همچنان در محاصره مزدوران ائتلاف هستند.

به گفته منابع میدانی، اشغال مناطق شرقی کوه «النار» همچنین منجر به پیشروی بیشتر نیروهای ائتلاف در نقاط جنوبی این کوه می شود و رزمندگان یمنی را در محور شرقی بخش «الحرض» در معرض محاصره قرار می دهند.

اعلام الحربی

در مجموع اشغال مناظق شرقی کوه «النار» و پیشروی در محور جنوبی کوه «عنم»، رزمندگان یمنی را در مناطق «الشوته، ام العزام، شلیله، وادی قفیل، وادی رامی، کوه الهیجه و...» در شرق بخش الحرص محاصره می کند و مقدمه برای سقوط این بخش مهم است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تحرکات یگان های پهپادی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در هفته های گذشته در مناطق شمالی استان حجه افزایش یافته که البته با واکنش نیروهای یمنی مواجه شده  که نمونه آن ساقاط کردن یک پهپاد جاسوی و تهاجمی مدل « Wing Loong» در بخش «حیران» است.

استان حجه در شمال غرب کشور یمن از محور شمالی با استان جیزان عربستان هم مرز است و از محور غربی به دریای سرخ متصل و از محورهای شرقی و جنوبی به استان های مهم «صعده و الحدیده، عمران و المحویت» وصل می شود.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، حدود ۱۲ درصد از مساحت استان حجه از جمله بخش های «حیران، حرض و میدی» در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف است؛ ارسال نیرو و تجهیزات از استان صعده به استان الحدیده از استان حجه می گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    8 4
    خوب باید فکری برای حمله به پالایشگههای مزدوران سعودی اندیشید البته بعد گذشت شش ماه خوب است
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    7 2
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    7 2
    با جدای سودانی ها اینها می خواهند بگویند خیل یقوی هستند انصارالله باید یک پاتک شدید در ساحل فربی بزند تا بفهمند که با کی طرفند
  • DE ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    11 4
    عربستان تا وقتی نفت صادر کنه پاچه می گیره راه حل فقط کوبیدن پالایشگاه ها و آب شیرین کن هاست همینو بس
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      1 0
      افرین .تازمانیکه یمنیها اینکارو نکنن عربستان جنگو خاتمه نخاهدداد.حتی 20 سالم طول بکشه. چون دستور امریکارو اجرامیکنه. وامریکا اولین خاستش ادامه درگیریهای داخلی وخارجی درتمام کشورهای اسلامیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس