برایان هوک نمایه

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد باید از غنی‌سازی اورانیوم در ایران جلوگیری شود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری بار دیگر خواستار جلوگیری از غنی‌سازی اورانیوم در ایران شد.

برایان هوک که ساعتی پس از انتشار خبر تحریم علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: «ایران از حد مجاز غنی‌سازی اورانیوم عبور کرده و سازمان انرژی اتمی این کشور نقش مهمی در این مسیر داشته است. ما باید از طریق فعال‌سازی قطعنامه‌های بین‌المللی از غنی‌سازی اورانیوم و توسعه برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کنیم.»

بیشتر بخوانید:

تمدید ۶۰ روزه معافیت همکاری‌های هسته‌ای با ایران

ذخایر اورانیوم از مرز ۱۲۰۰ کیلوگرم عبور کرد

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را تهدیدی برای جامعه جهانی خواند و گفت: «ایران همچنان به تهدید امنیت جهانی و باج‌خواهی هسته‌ای ادامه می‌دهد. جامعه بین‌الملل باید با تهدیدهای ایران مقابله کند.»

مقامات آمریکایی از جمله شخص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در حالی برنامه هسته‌ای ایران را غیرصلح‌آمیز خوانده و خواستار توقف آن شده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان مرجع اصلی نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورها عضو، در ۱۵ گزارش متوالی پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل برجام را تأیید کرده و حتی پس از آغاز روند کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای ایران -که در پاسخ به فشارهای آمریکا و کوتاهی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان صورت گرفت- نیز بازرسان آژانس همچنان در ایران حضور دارند و بر فعالیت‌های هسته‌ای نظارت می‌کنند.

توافق هسته‌ای برجام سال ۲۰۱۵ میان ایران و پنج کشور عضو شورای امنیت به‌علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد. دولت آمریکا به‌ریاست دونالد ترامپ، اردیبهشت‌ماه سال گذشته این توافق مورد تأیید شورای امنیت را نقض کرده از آن خارج شد.

آمریکا پس از خروج از برجام تمامی تحریم‌های تعلیق‌شده ذیل این توافق را احیا کرد و کشورهای اروپایی پس از خروج آمریکا به هیچ یک از وعده‌های خود برای جبران تبعات این خروج عمل نکرده‌اند.

بعد از خروج آمریکا از برجام و خلف وعده اروپا در برخوردار کردن ایران از مزایای توافق هسته‌ای، تهران در پنج مرحله با فواصل ۶۰روزه تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. ایران تأکید کرده است که کاهش این تعهدات ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ توافق انجام شده و به‌معنای نقض توافق نیست.

ایران از اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از اعلام نخستین مرحله از کاهش تعهدات هسته‌ای خود، بارها اعلام کرده است که دیگر حاضر به اجرای یکجانبه برجام نخواهد بود و تنها زمانی تعهدات هسته‌ای خود را به‌طور کامل اجرا خواهد کرد که طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    2 0
    سگهای زردی که قاتل قاسم سلیمانی هستن حق حرف زدن ندارن
  • DE ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    4 0
    بریان خوک: باید ایران را از غنی‌سازی اورانیوم بازداریم.شَت اَپ تو هم مثل سفیر انگل خیس عنقریب در شلوارت خواهی ترسید.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 0
    جوکر تیم پمپ گو
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    توهم زدی جوک. یا جنس نامرغوب مصرف کردی یا اوردز شدی. البته امکان سفیه بودنت بیشتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس