نانسی پلوسی نمایه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا زمان ارائه بندهای استیضاح ترامپ به مجلس سنا را مشخص کرد.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه اعلام کرد بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را هفته آینده به سنا تحویل خواهد داد. 

پلوسی در نامه‌ای خطاب به نماینده‌های دموکرات مجلس نمایندگان نوشته است: «از جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس قضایی خواسته‌ام آماده باشد هفته آینده قطعنامه مربوط به انتصاب و تحویل بندهای استیضاح به مجلس سنا را به صحن بیاورد.»

بیشتر بخوانید:

پشت پرده‌ای از شهادت حاج قاسم: تلاش ترامپ برای فرار از استیضاح با حمله نظامی در عراق

 مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح «دونالد ترامپ» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود. 

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رأی گذاشته شد که با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسید. 

پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره»  را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصویب کرده بود.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح خواهد بود و در صورت تصویب، باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت خواهد گرفت؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان در اکثریت هستند. 

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (۶۷ نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات‌ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات ۲۰۲۰ بشکنند.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس