کد خبر 1029316
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
عین الاسد نمایه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در اولین گام از «انتقام سخت» طی عملیات «شهید سلیمانی» با رمز «یا زهرا(س)» با حملات موشکی، ۲ پایگاه نظامی آمریکایی در عین‌الاسد و اربیل عراق را در هم کوبید.

به گزارش مشرق، «بسم‌الله القاصم الجبارین». الله‌اکبر، الله‌اکبر. سیلی موشکی سپاه بر صورت آمریکایی‌های تروریست نشست. رزمندگان برومند این مرزوبوم بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه یک‌هزار و سیصد و نود و هشت را به روزی تاریخی بدل ساختند.


سپاهیان پاسدار انقلاب اسلامی بامداد دیروز با حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکایی بار دیگر به جهانیان نشان دادند که فرزندان روح‌الله و امام خامنه‌ای، در پاسداری از انقلاب و حفاظت از کیان ایران اسلامی و خونخواهی از شهیدان والامقامش لحظه‌ای آرام نمی‌نشینند.

بیشتر بخوانید:

تصاویری جدید از لحظه حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد

فیلم/ کنایه جالب نجاح به نطق ترامپ درباره حمله موشکی ایران

عقب‌نشینی سناتور جنگ‌طلب آمریکایی از تهدید ایران


بدیهی است انتقام و خونخواهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با سیلی بر چهره آمریکای جنایتکار آغاز شده، اول راه لشکر میلیونی و آغاز «خاورمیانه جدید» است؛ خاورمیانه‌ای که به فرموده رهبر معظم انقلاب بایستی عاری از حضور فسادبرانگیز آمریکایی‌ها باشد.


با اینکه پس از جنگ جهانی دوم تاکنون، هیچ کشوری جرأت رویارویی و حمله مستقیم به پایگاه‌های نظامی ‌آمریکا را نداشته است، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را یک «سیلی» عنوان کردند و فرمودند: «بحث انتقام بحث دیگری است» و «در مقام مقابله، این اقدامات نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند بلکه باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.»


زمان تحقق وعده صادق فرارسید عملیات «شهید سلیمانی»  با رمز «یا زهرا (س)»


خبرگزاری‌های داخلی بامداد دیروز چهارشنبه (۱۸ دی ۹۸) خبر دادند که سپاه پاسداران عملیات انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی را با شلیک موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد (دومین پایگاه بزرگ هوایی عراق و مقر آمریکایی‌ها) آغاز کرده است.


همزمان با اخبار مربوط به حملات موشکی به مقر آمریکایی‌ها در عراق، رسانه‌های داخلی بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منتشر کردند.


سپاه پاسداران در بیانیه خود اعلام کرد: «زمان تحقق وعده صادق فرارسید و... رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه‌اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.»


در ۴ بند استراتژیک و اصلی بیانیه سپاه پاسداران اعلام شده است:


«۱. به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.


۲. به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هرترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.


۳. به‌هیچ‌وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.


۴. به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات‌متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.»


به گفته حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه، حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، پس از خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در همان ساعتی که اقدام جنایتکارانه آمریکا علیه ایشان و یاران شهیدش صورت گرفت (۱ و ۲۰ دقیقه بامداد) و علیه همان پایگاهی که عملیات ترور سردار سلیمانی ازآنجا صورت گرفته بود، انجام شد.


پایگاه عین‌الاسد؛ شهری نظامی با وسعت ۵۰ کیلومترمربع


گفتنی است پایگاه عین‌الاسد یک شهر نظامی با وسعت ۵۰ کیلومترمربع است و صدها تأسیسات و قرارگاه نظامی و ده‌ها فروند هواپیما و ده‌ها فروند بالگرد و پهپاد در این پایگاه وجود دارد. به گفته سرلشکر محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس «بسیاری از عملیات‌هایی که آمریکایی‌ها در عراق و در شمال سوریه انجام می‌دادند از این پایگاه هوایی بود.»


همچنین بر اساس اعلام سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه «بیش از دو روز است که عین‌الاسد محل دپوی سلاح و تجهیزات آمریکایی‌ها شده بود و ازلحاظ اهمیت مهم‌ترین پایگاه منطقه‌ای آمریکایی‌ها در اداره و هدایت عملیات‌های تروریستی به‌حساب می‌آمد.»


موج دوم حملات موشکی ایران


حدود یک ساعت و نیم از حملات اول نگذشته بود که خبرگزاری‌های داخلی از موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه آمریکایی خبر دادند.


خبرگزاری فارس در ساعت ۳ و ۳۷ دقیقه بامداد در گزارشی نوشت که «رسانه‌ها از حمله موشکی به یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر داده‌اند.»


شبکه «المیادین» نیز بامداد چهارشنبه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» هم هدف قرار گرفته است.


شلیک موشک‌های سپاه  از کرمانشاه و لرستان زمان شلیک اولین موشک:  ۱:۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه


باشگاه خبرنگاران در ساعت ۳ و ۴ دقیقه بامداد چهارشنبه گزارش کرد: «برخی منابع داخلی اعلام کرده‌اند که موشک‌های بالستیک سپاه از سمت کرمانشاه و لرستان به‌سوی پایگاه عین‌الاسد شلیک شده‌اند. به گفته برخی منابع منطقه‌ای، نیروهای مقاومت اسلامی عراق نیز همزمان با حمله موشکی سپاه، راکت‌هایی را به سمت این پایگاه شلیک کرده‌اند.


بر اساس برخی گزارش‌ها، «اولین موشک در ساعت ۱:۲۰ بامداد به‌وقت محلی به پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کرده است؛ یعنی همان ساعتی که آمریکا با موشک خودروی حامل قاسم سلیمانی (فرمانده فقید نیروی قدس سپاه) را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد.»


بیش از ۸۰ کشته و ۲۰۰ زخمی در حمله موشکی به عین‌الاسد


درخصوص حجم تلفات گسترده آمریکایی‌ها نیز، یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه روز گذشته در گفت‌وگو با فارس خبر داد که «تا این لحظه (ظهرچهارشنبه) دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی‌شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.»


وی با بیان اینکه «پایگاه عین‌الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می‌شده است» گفت: «۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد.»


وی افزود: «به رغم آماده‌باش کامل آمریکایی‌ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس‌العملی نشان دهد.»


این منبع آگاه افزود: «۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.»


خبرنگارهاآرتص: ۲۲۴ نظامی آمریکایی زخمی‌شدند


خبرنگار روزنامه صهیونیستی ‌هاآرتس روز گذشته در توییتر خود نوشت: «ساعتی پیش، ۲۲۴ نظامی آمریکایی که بر اثر حمله موشکی ایران زخمی‌شده‌اند به وسیله هواپیمای آمریکایی به تل‌آویو منتقل شده و در بیمارستان بستری شده‌اند.» گفتنی است ساعاتی بعد از آن، پُست وی از توییتر حذف شد.


 شلیک موشک‌های ایرانی  به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل؛ ارتش عراق: نیروهای عراقی هیچ‌گونه تلفاتی نداشتند


برخی خبرگزاری‌ها دیروز از بیانیه ارتش عراق هم خبر دادند که طی آن اعلام شده بود «۲۲ موشک توسط ایران به سمت ۲ پایگاه نظامی شلیک شده است؛ ۱۷ فروند از این موشک‌ها به پایگاه عین‌الاسد و ۵ فروند دیگر به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل اصابت کرده» و «نیروهای عراقی هیچ‌گونه تلفاتی نداشتند»


البته پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران، دست‌کم دو پایگاه در عین‌الاسد و اربیل را هدف قرار داده است.


گفتنی است که از همان ساعات اولیه حملات موشکی سپاه، آمریکایی‌ها تلاش‌کردند که افکار عمومی‌را از موضوع اصلی منحرف کرده و ازجمله به جعل رسانه‌ای و باورسازی این گزاره روی آوردند که تلفات رخ‌داده از عراقی‌ها بوده است!


حمله موشکی ایران با موشک‌های فاتح و قیام


فارس در خبر دیگری که دیروز ظهر منتشر کرد، نوشت: «با توجه به فاصله میان کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به‌نظر می‌رسد که این حمله با استفاده از موشک‌های خانواده فاتح و نوع فاتح- ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر صورت گرفته باشد.»


تسنیم البته در گزارشی نوشت: «سپاه در این عملیات از دو موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر و قیام با برد ۸۰۰ کیلومتر استفاده کرده» و «آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می‌شود این است که موشک‌های قیام در این عملیات از سامانه مختل‌کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک‌های بارانی بودند.»


واکنش ایران به هرگونه شرارت جدید آمریکا؛ سرلشکر باقری: پاسخ کوبنده‌تری می‌دهیم


سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج‌فهم رژیم تروریستی ایالات‌متحده آمریکا هشدار داد: «عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم آمریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی است و ازاین‌پس هرگونه شرارت جدید آمریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.»


سرلشکر باقری تأکید کرد: «اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات‌متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هرچه سریع‌تر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج کنند.»


علاوه‌بر این، دیروز برخی خبرگزاری‌ها از «احتمال وقوع موج سوم شلیک‌ها در صورت خطای مجدد آمریکایی‌ها» خبر می‌دادند.


سپاه: موشک‌های ما دقیقاًً به اهداف اصابت کرد مشغول بررسی نقش صهیونیست‌ها هستیم


سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره عملیات انتقام شهید سلیمانی و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد گفت: با وجود آنکه اطلاعات ما حاکی از آمادگی صددرصدی نیروهای آمریکایی در منطقه و پایگاه عین‌الاسد بود و همه شواهد اعم از سیستم‌های راداری و سایر تجهیزات آمریکایی گواه این ادعا است، آنها به‌هیچ‌عنوان نتوانستند موشک‌های بالستیک سپاه را حتی چند متر منحرف کنند و موشک‌های ما دقیقاًً به اهداف اصابت کردند.


وی افزود: این عملیات در همان ساعت عملیات ترور سردار سلیمانی و با رمز یازهرا(ع) آغاز شد. در این عملیات پایگاه عین‌الاسد آماج ده‌ها فروند موشک زمین به زمین سپاه قرار گرفت و فرزندان امام خامنه‌ای در سپاه ثابت کردند در خدمتگزاری به مردم صادق‌اند.
معاون عملیات سپاه گفت: مطابق عکس‌های پهپادی و ماهواره‌ای پایگاه عین الاسد به‌طور کامل نابود شده، بیش از ۱۵۰۰ آمریکایی در آن حاضر بوده‌اند.


نیلفروشان با بیان اینکه «تلفات بی‌سابقه و قطعی است» و «حتی خود آمریکا هم هنوز برآورد درستی ندارد.» گفت: «عین الاسد جایی است که آمریکا از امنیت آن، آن‌قدر مطمئن بود که از روز جمعه همه دارایی‌های حساس خود را آنجا تجمیع کرده بود» و «سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات آمریکا نیز همه نابود شده است.»


هشدار به کشورهای منطقه


معاون عملیات سپاه هشدار داد: به کشورهای منطقه با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر سرزمینی یا پایگاهی مورداستفاده متجاوزین قرار گیرد در دایره هدف ما است. ما در حال بررسی دقیق‌تر میزان نقش رژیم‌اشغالگر قدس در ترور سردار سلیمانی هستیم و این رژیم باید بداند هیچ‌یک از فعالیت‌ها و مساعدت‌های این رژیم در راستای جنایت اتفاق افتاده از دید ما پنهان نمی‌ماند و در پاسخ تجاوزهای بعدی سهم شرکای متجاوزین قطعاً سهم ویژه‌ای است.


با انگشت‌های روی ماشه اوضاع را رصد می‌کنیم


همچنین سرلشکر محسن رضایی نیز در اظهاراتی درباره ادامه‌دار بودن عملیات انتقام از طرف ایران و از سوی محور مقاومت گفت: «ما منتظر عکس‌العمل می‌مانیم. با آماده‌باش کامل نیروها، با انگشت‌هایی که روی ماشه است اوضاع را رصد می‌کنیم.» رضایی گفت: «اگر آمریکایی‌ها کوچک‌ترین خطایی انجام دهند خودشان خواهند دید که فوران خشم و غضب نیروهای انقلاب چگونه خواهد بود.»


فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد:‌ «ما هیچ خط قرمزی مقابل خودمان نداریم. سعی کنید که از پروازهای این‌ها جلوگیری‌نمایید و بیرونشان کنید وگرنه ما تلافی خواهیم کرد و تلافی ما هم بسیار سخت خواهد بود. مقصر این وضعیت شما خواهید بود و ما تقصیری نخواهیم داشت.»


پرواز هواپیماهای آمریکایی  در منطقه


خبرگزاری‌ها در همان ساعات اولیه حمله موشکی سپاه خبر دادند که هواپیماهای آمریکایی پس از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های‌اشغالی آمریکا در عین‌الاسد و اربیل با موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران، در آسمان «الانبار» در عراق، «الظفره» امارات و «اینجرلیک»‌ترکیه به پرواز درآمدند. همچنین خبرنگار حوزه پنتاگون سی.ان.ان به نقل از مقامات رسمی‌آمریکا از اعزام شش فروند بمب‌افکن ب- ۵۲ به پایگاه دیگو گارسیا واقع در جزایری در اقیانوس هند خبر داد.  

              
عراق: ایران پیش از حمله موشکی به ما اطلاع داد


فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز اعلام کرد: «ما پیام شفاهی و رسمی‌ایران درباره پاسخگویی به ترور سلیمانی را دریافت کردیم و فوراً، درباره این حمله به فرماندهان نظامی عراق هشدار دادیم تا احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.»


خبرگزاری رسمی‌عراق به نقل از سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح اعلام کرد که «تاکنون هیچ گزارشی درباره خسارات جانی احتمالی از سوی طرف عراقی و همچنین نیروهای ائتلاف دریافت نکرده‌ایم.»


ظریف: حمله ایران با اطلاع دولت عراق بوده است


همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به‌منظور امضای دفتر یادبود شهدای اقدام تروریستی اخیر آمریکا به سفارت عراق رفته بود، درباره ادعای مطرح‌شده مبنی بر اینکه اقدام ایران تمامیت ارضی عراق را مورد هدف قرار داده،‌ گفت: «اقدام ایران در ارتباط با پایگاهی بوده که علیه سردار سلیمانی و شهید ابومهدی و سایر شهدای فاجعه جنایتکارانه آمریکا صورت گرفته و با اطلاع دولت عراق بوده و قبلاًً همان‌طور که دولت عراق اعلام کرده به اطلاع نیروهای مسلح عراق و دولت عراق رسیده است.»


ظریف افزود: «حتماً برای تمامیت ارضی و استقلال عراق ارزش زیادی و احترام کامل قائلیم. معتقدیم این منطقه باید بر اساس احترام متقابل و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه توسط همگان باشد.»


پاسخ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به شایعات؛  ادعای هماهنگی با آمریکا پیش از حمله مضحک است


در پی انتشار برخی اخبار و شایعات که از سوی آمریکایی‌ها هدایت و اعلام می‌شد که ایران پیش از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است، سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان آن را «مضحک و دروغ محض» دانست و اعلام کرد: «اگر سامانه‌های دفاعی آمریکا کارآمد بود اجازه اصابت موشک‌ها به پایگاهشان را نمی‌دادند.»


سردار شکارچی همچنین در پاسخ به برخی شایعات درخصوص سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی افزود: «آمریکایی‌ها تبلیغ کردند که هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است که این هم حرف مضحکی است.» و «هیچ کارشناسی این موضوع را تأیید نمی‌کند.»


وی افزود: «در صحنه می‌مانیم تا آمریکا از منطقه خارج شود.»


شرکت نفتکش سعودی عبور از تنگه هرمز را متوقف کرد


روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که «شرکت نفت‌کش سعودی بحری عبور نفت‌کش‌هایش از تنگه هرمز را به حالت تعلیق درآورده است.» و «دیگر شرکت‌های نفت‌کش بزرگ بین‌المللی نیز نظیر پتروبراس برزیل نیز از تعلیق عبور نفت‌کش‌های خود از تنگه هرمز خبر داده‌اند.»


شادی ملت ایران از انتقام سخت


پس از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضا به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، مردم ایران در خیابان‌ها خوشحالی خود را ابراز کردند.


بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی، خیابان‌های شهرهای سرتاسر ایران شاهد حرکت کاروانی خودروها بود. علاوه‌بر تجمع مردم در میادین اصلی و سردادن شعارهای حماسی، از پشت‌بام منازل و خیابان‌ها ندای الله‌اکبر به نشانه موفقیت عملیات علیه‌اشغالگران آمریکایی شنیده می‌شد.


شامگاه چهارشنبه؛ بانگ تکبیر ملت ایران


همچنین امت خداجو و قدرشناس ایران اسلامی بر اساس فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به‌پاس سیلی موشکی کوبنده و قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نظامیان جنایتکار آمریکا، شامگاه چهارشنبه پس از فریضه نماز عشاء، رأس ساعت ۱۸: ۰۰ با فریادهای رسای الله‌اکبر، حمایت و پشتیبانی قاطع خود را از عملیات انتقامی‌فرزندانشان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    3 0
    مگه آقای رضایی نگفتند که به زودی جزئیات تلفات و صدمات آمریکا رو اعلام می کنند؟ پس تا کی باید صبر کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس