لیندسی گراهام

سناتور آمریکایی که تبلیغات زیادی برای حمله کشورش به پالایشگاه‌های نفتی ایران انجام می‌دهد بعد از انتقام موشکی ایران از تهدیدهایش عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش مشرق، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که در روزهای گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران انجام می‌داد امروز سه‌شنبه از تهدیدهایش علیه ایران عقب‌نشینی کرده است. 

بیشتر بخوانید:

عقب‌نشینی بزرگ ترامپ بعد از حمله موشکی ایران

خبرنگار سی‌ان‌ان: ایران نشان داد توان پاسخ به آمریکا را دارد

«لیندسی گراهام» که بارها خواستار حمله به پالایشگاه‌های نفتی شده بود بعد از پاسخ موشکی ایران به عملیات تروریستی آمریکا علیه سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران را ضروری نمی‌داند. 

گراهام گفت: «از نظر من، تلافی‌جویی برای تلافی‌جویی در حال حاضر ضروری نیست. آنچه ضروری است این است که هدف‌های راهبردی خودمان درباره ایران را به صورتی ساده و محکم مشخص کنیم.»

بامداد چهارشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

منابع مطلع می‌گویند عین الاسد از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق است و سیزده موشک بر سر آن فرود آمد. ارتش عراق اعلام کرده هفده موشک به آن اصابت کرده است.

آنچه موشک‌های ایران در این پایگاه زدند، «مقر عملیات مرکزی» آمریکاست که سامانه‌های ارتباطی و سامانه مخصوص پهپادها و همچنین زیرساخت‌هایی مهم را در خود جا داده است.

همچنین پایگاه اربیل نیز که جدیدترین و مهم‌ترین سامانه‌های جاسوسی آمریکا در منطقه را در خود جای داده و به نوعی «مرکز فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی» آمریکاست، هدف دست کم پنج موشک قرار گرفته است. نقاط انتخاب شده از نقاط حساس آمریکایی‌ها در عراق است.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    18 1
    کرک و پرشون ریخته! شاخ در آوردند گفتند:... ! اهه؟!! خوب ببینید کلا جنگ خوب نیست...! شروع کردید پس ببینید آخرش رو... مقاومت ادامه دارد از قبل پر ابهت تر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس